Jump to content

PSI - PSI Group


FishFace

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Legger ut litt info om når kvartalsresultatene kommer inneværende år for psi.

 

4.kvartal - 17.februar 2004

Ordinær generalforsamling - 28.april 2004, kl 16:30,Rælingen

1.kvartal 2004 - 28.april 2004

2.kvartal 2004 - 12.august 2004

3.kvartal 2004 - 27.oktober 2004

 

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 9. feb 2004

Har steget 450% siden bunnen 11. april 2003 på 0.38. PSI Group viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Positiv volumbalanse, dvs høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen ytterligere på kort sikt. Aksjen har støtte ved ca 1.54 kr. Høy risiko.

 

Middels lang, RSI-21=56

Lang, RSI-90=60

 

Denne har nå vært overkjøpt i en periode men har nå fått en korreksjon ned den siste tiden, virker som den er sterk frem mot Q4 2003.

Nå virker det som det er kjøperne som kommer etter selgerne så bilde har snudd litt nå.

Denne kan bli sterk fremover.

Hilsen binders.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå snitt på 0.91 , har fölgt denne lenge og slitit med rettede emisjoner og sånt , jeg har alikevel beholdt troen grunnet den vekstanda som PSI vist , kommer ikke å selge denne på lenge enda , skal begynne å tenke på vinstsikring når vi runder 10,- om et par år og da sikrer jeg bare en del.

Trur dette er en god en på lang sikt.

De seneste kjöpen av CG og antonson er jo bare geniale :)

 

Er det noen som vet noe om PSI kommer söke seg til hovedlisten i år ?

leste noe ubegrunnet om det på HO og ST.

Link to comment
Share on other sites

Hei Binders,

Jeg hadde PSI før men ikke nå lenger, jeg har nemlig realisert gevinsten i PSI rundt midten av Januar. :)

Forresten, jeg tror at PSI kommer til å fortsette å stige. :lol:

For å få en oversikt over portoføljen til noen av medlemmene, så er det bare å gå til topic:

Hvordan ser din portefølje ut? under "markedet generelt".

Men det kan være at ikke alle harhusket å oppdatere portoføljen etter nytt salg og kjøp.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare og komme seg inn igjen da.Kan ikke skjønne dette kan gå feil vei da .Men nok om det.Denne bør noen og en vær ha i sin portefølje mener jeg da men det er så.Ingen hausing her i gården men dette er starten på noe nytt i markedet da.Om denne går opp og ned om dagen så lønner deg seg og sitte long i denne ,dette går veien.

hilsen binders

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Binders, PSI har bare en vei å gå og det er oppover. Jeg har ikke solgt PSI fordi jeg mistet troen på han, men det var rett og slett av private grunner i tilpasning til en størrre plan. :D .

 

Se hva CAR har skrevet om PSI tidlig i Februar iår:

 

Vi har skrevet en del om CashGuard som er børsnotert i Sverige og eiet ca 14% av PSI. PSI kontrollerer 25% av stemmene og er enedistributør i Norge for deres svært lovende produkter innenfor ranssikkerhet. I går meldte CashGuard en avtale om testinstallasjon hos 7-eleven i Sverige. Selvom 7-eleven ledelsen i Sverige benektet knytning til Norge, bekreftet PSI ledelsen ovenfor oss igår at selskapet lenge har hatt en testinstallasjon av CashGuard hos 7-eleven i Norge og vi tolker det som et steg i riktig retning mot en eventuelle større avtale innenfor det svært omfattende Reitan systemet for kiosk og dagligvarer i Nord Europa.

 

CashGuard løsningen som PSI leverer i Norge er mer enn en CashGuard automat som gir tilbake vekslepenger. Den er tett integrert med butikkdata systemer og sørger for Cash mangement, som inkluderer online kommunikasjon mot banker og verditransporter. PSI legger stor vekst på at implementeringen av løsningen er svært lønnsom utover det at antall ransforsøk og ansattes plager reduseres dramatisk.

Vi mener selskapet er et av de beste mindre teknologi casene på Oslo børs; en bra story som også har en fornuftig verdivurdering. Vekst og nye kontrakter kan drive kursen forbi vår målkurs på NOK 2.5 i et seks måneders perspektiv.

 

Jeg tror at CAR 3er meget forsiktig her med 2,5 NOK. Jeg tror kan går godt over 3,0.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

PSI leverte godt resultat og gikk i fint overskudd både Q4 og '03, men ingenting som overgikk forventningene. Tror kursen vil rusle jevnt.

 

PS: Dette er basert på en 10-minutters gjennomgang av tallene, og kan ikke på noen måte sies å være verken sikkert eller pålitelig. Men jeg mener aksjen vil stige jevnt utover mot sommeren.

Link to comment
Share on other sites

jaaaaa , ökodirektörn solgte ut 400K, passer meg perfekt så jeg får lastet billig :)

tok litt på 2.2 idag , torsdag blir det mer når pengene er på konti :)

 

desverre ingen dypere analyse en det at PSI guider om stor vekst i 2004, det har jeg lenge hatt tru på og det er nå det skjer uavsett om ökodirektörn trenger peng.

 

i august solgte han 750K og kursen fikk en dipp for å stige 20% etter noen dager.

Link to comment
Share on other sites

Nå kjenner jeg ikke denne aksjen eller selskapet, men vil likevel mene at det ikke akkurat er særlig betryggende for meg å lese at økonomisjefen selger sine aksjer i millionklassen.

 

Vel, han har jo fortsatt nesten 200K igjen dersom opsjonsavtalen gjengitt her tilsvarer aksjeantall.

 

17.02.2004 15:42 Kilde: OBI

 

PSI - MELDEPLIKTIG HANDEL

 

Asgaut Moe, Øk.Dir. i PSI Group ASA, har idag, 17.2.2004,

solgt 400000 aksjer i PSI Group ASA til snittkurs kr 2,32.

Ny beholdning er 57 367 aksjer og 133 333 opsjoner til

strike kurs kr 1,00 i PSI Group ASA.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

God morgen dere.

 

Det har vært utrolig kjedelig å være aksjonær i PSI i den senere tid. Selvsagt er det et potensial i den stigende trend opp til 3,20,- på kort sikt, men for at det skal bli oppfylt må aksjen rister av de negative signalene.

 

Det er etablert negativ divergens i PSI, og bunnlinjen i den stigende trenden i RSI-chartet er brutt.

 

Dette signaliserer testing av teknisk støtte på 2- nivået. Dette er et kritisk støttenivå og ryker den skal bunnlinjen i den stigende trenden testes.

 

Bryter bunnlinjen er trendbruddet et faktum og da er 1,5 ,- neste for aksjen. :oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dere som ikke kjenner så godt til PSI. Her har dere nesten alt dere trenger å vite om PSI. Noen her som har kontroll på hvem er de 10 største aksjonær i PSI?

 

http://www.igroup.no/

 

PSI Group ASA er en betydelig skandinavisk aktør innenfor Auto-ID, systemintegrasjon og distribusjon av datafangst produkter. Selskapet har 168 ansatte fordelt på Norge, Sverige og Danmark, og fokuserer på å være den ledende leverandøren av forretningskritiske løsninger innenfor automatiske registrerings – og identifikasjonssystemer til ulike bransjer.

 

http://www.imarkedet.no/index.php?object_i..._object_forside

 

PSI Groups svenske datterselskap PSI Systems AB har fått en avtale om leveranser av Smart Tank-systemet til oljeselskapet Preem Petrolium i Sverige.

Verdien på ordrene er 9,5 millioner svenske kroner, og leveransene skal skje i inneværende år.

 

Leveringen omfatter distribusjonsløsningen Smart Tank og tilhørende maskinvare. Systemet skal benyttes i Preems distribusjonsvirksomhet i Sverige.

 

SMART Tank inngår i PSIs applikasjonsfamilie SMART Family, selskapets egenutviklede applikasjonsfamilie innenfor Mobile Enterprise Computing.

Selv om ovennevnte kontrakt var ikke så mye å skryte av, så håper jeg det kommer flere. Den 20/2-04 kjøpte Styremedlemmer og CFO tilsammen 350 000 aksjer i PSI Group ASA til snittkurs kr 2,10

 

Her har dere også resultat fra Q4-03. Det var egentlig ikke så mye å skryte av selv om det var overskudd, Håper rett og slett på en knall forbedring i 2004.

 

Omsetning i 4. kvartal på MNOK 98,0

EBITDA i 4. kvartal på MNOK 4,4

Positivt resultat før skatt i 4. kvartal på MNOK 14,5

Betydelig styrking av selskapets balanse og egenkapital

Fullført erverv av Antonson Gruppen AB

 

Resultat og balanse

PSI Group ASA med datterselskaper oppnådde en omsetning på MNOK 98,0 i 4. kvartal 2003 sammenliknet med proforma MNOK 89,9 for tilsvarende periode i 2002. For året 2003 ble omsetningen MNOK 337,1 sammenliknet med proforma MNOK 396,2 for 2002.

 

EBITDA i 4. kvartal ble MNOK 4,4 sammenliknet med et proforma EBITDA på MNOK 3,0 for tilsvarende periode i 2002. For året 2003 ble EBITDA MNOK 4,6

sammenliknet med proforma minus MNOK 6,5 for 2002. Resultat før skatt i 4. kvartal ble MNOK 14,5 sammenliknet med et resultat før skatt på MNOK 2,6 for tilsvarende periode i 2002. For året 2003 ble resultat før skatt MNOK 7,7 sammenliknet med proforma minus MNOK 16,5 for 2002

 

Likviditetsbeholdningen i konsernet var ved utgangen av kvartalet MNOK 12,0 sammenliknet med en likviditetsbeholdning på MNOK 7,8 ved utgangen av 3. kvartal. Egenkapitalen utgjorde MNOK 82,9 eller 47,5% av totalkapitalen sammenliknet med 27,9% pr utgangen av 3. kvartal.

Resultatet før skatt skyldes i hovedsak en regnskapsmessig gevinst vedrørende aksjene i CashGuard AB (publ) med MNOK 12,7. I tillegg ble domenet netshop.com, eid av PSI Group ASA, solgt med en regnskapsmessig gevinst på MNOK 1,3.

 

Selskapet har i 4. kvartal gjennomført flere rettede emisjoner av både finansiell og strategisk art. Jeg håper de bruker emisjonspengene til å utvikle produktene.

Det har vært et begivenhetsrikt år for alle ansatte i PSI Group ASA i 2002. Mot slutten av første halvår i 2002 ble det innledet forhandlinger mellom Cappit ASA, iGroup ASA og Pinnås System International AS om å danne et større og sterkere selskap i Skandinavia innenfor selskapenes kjerneområder. En trodde på dette tids-punktet at markedet skulle få en positiv utvikling i andre halvår, i stedet ble hele 2002 preget av lavkonjunktur, tilbakeholdenhet med IT-investeringer og et svakt kapitalmarked. Selskapene i PSI Group ASA unnslapp heller ikke de generelle trendene i markedet, og resultatet ble svak lønnsomhet og svakere utvikling enn forventet. Antall aksjer er 129.027.400. Børsverdien er 259 Mill. Børsverdien endrer seg etter hvert som kursen endre.

 

Å fusjonere 3 selskaper er ingen enkel prosess, men allerede etter få måneder kunne vi konstatere at satsningene som ble gjort har vært riktige. Vi har lykkes med å skape en effektiv og rasjonell selskapsstruktur med 3 forretningsområder, og vi har blitt et Skandinavisk konsern med selskaper i Norge, Sverige og Danmark. Stemningen blant de ansatte i selskapene er god, og man opplever PSI Group ASA som et fremtidsrettet og dynamisk konsern med en sterk markedsposisjon. Totalt har konsernet ca. 200 ansatte, og våre målsetninger er kontrollert vekst og god lønnsomhet. Konsernets hovedkontor med administrasjon og ledelse er lokalisert i Rælingen kommune, 20 minutter nord for Oslo sentrum.

 

Gjennom fusjonsprosessen har en gjennomført kostnads-reduksjoner i form av samlokaliseringer, nedbemanninger og avvikling / salg av mindre og ulønnsomme deler av virksomheten. I 2003 regner vi med å konsolidere og effektivisere våre virksomheter og rutiner innenfor en rekke områder, og vi har allerede igangsatt en rekke prosesser og arbeidsgrupper som aktivt jobber mot klart definerte mål. Jeg er imponert av organisasjonens evne til å gjennomføre så omfattende strukturendringer, uten å miste fokus på daglig drift og å alltid være positive til å være med å bidra til at vi skal nå våre felles målsetninger. Fokus på riktige målgrupper og satsning på de riktige produktene og løsningene blir nøkkelord for PSI konsernet fremover. Markedsutviklingen tvinger hele IT-bransjen til å revurdere sine strategier, og kravet til å levere merverdi og kompetanse rundt produkter og løsninger øker hele tiden. Vår brede geografiske nærhet i Skandinavia, vår språklige, kulturelle og sosiale nærhet til markedet, gir oss konkurransefordeler når større Skandinaviske prosjekter skal gjennomføres innenfor våre markedsområder. Gjennom fusjonen fremstår PSI Group ASA som det klart dominerende selskapet i Auto-ID markedet i Skandinavia. Når det gjelder strekkodeteknikk, datafangst og mobile løsninger for profesjonelle brukere har selskapet en unik posisjon i markedet.

 

Vi har de beste produktene og løsningene, vi har det største, mest kompetente og erfarne utviklingsmiljøet og vi har de største og mest profesjonelle ressursene innenfor logistikk, service og support i bransjen.

 

Effektivisering og sikkerhet er to av nøkkelordene en setter i fokus når IT-

investeringer planlegges i dagens stramme marked, og det er nettopp det som kjennetegner PSIs produkter og løsninger. Vi opplever en sterk økning av større prosjekter og oppmerksomhet rundt våre hovedprodukter CashGuard pengesikrings-systemer og Symbol mobile håndterminaler.

 

Detaljhandelen, og spesielt dagligvarehandelen, opplever vekst og god lønnsomhet på tross av lavkonjunkturen som hele Skandinavia er preget av i likhet med resten av verden. Vi står foran et teknologiskifte innenfor mange områder av dagligvarehandelen, og investeringsviljen er økende fra de store kjedekonstellasjonene i markedet. PSI representerer nytenkning, innovasjon og fremtids- rettet teknologi med våre løsninger for trådløs infrastruktur, selvscanning, elektroniske prisetiketter, mobile terminaler og Cash Managment løsninger. Detalj- og dagligvaremarkedet vil være viktige målgrupper for konsernets satsning i årene som kommer.

Generelt sett er vi godt fornøyd med PSI Groups markedsposisjon og fremtidsmulighetene som konsernet har i årene som kommer. Dyktige medarbeidere med høy kompetanse, markedsledende produkter og fremtidsrettet teknologi gir oss selvtillit og trygghet for at vi kommer styrket igjennom nedgangstidene som vi opplever, og vi vil sørge for at det store potensialet som konsernet har blir ivaretatt på beste mulige måte.

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

PSI - AVTALE MED AMCOR FLEXIBLES I FINLAND

 

PSI Systems AB, et heleid datterselskap av PSI Group ASA,Ø

har signert en avtale med Amcor Flexibles Oy, Finland,Ø

vedrørende levering av Shop Floor løsningen Smart Paper

Converting og tilhørende maskinvare.

 

Den totale ordreverdien er ca MSEK 3 og leveransen skal

skje i 2004.

 

Dette er den første vesentlige avtalen selskapet har

inngått i Finland, og det er den første fabrikken i Amcor

konsernet som har besluttet å investere i denne løsning fra

PSI Systems AB.

 

PSI Systems AB forventer å kunne levere tilsvarende løsning

til flere av Amcor Flexibles fabrikker i tiden fremover.

 

SMART Paper Converting inngår i PSIs applikasjonsfamilie

SMART Family, selskapets egenutviklede applikasjonsfamilie.

 

SMART Paper Converting er et produksjons- og

sporingssystem, hvor blant annet trådløse skannere på

produksjonslinjene logger alle prosesser og all

materialflyt samt sporer hvilke råvarepartier som inngår i

sluttproduktet.

 

Amcor Flexibles er Europas ledende produsent av fleksible

emballasje løsninger med 49 fabrikker i hele verden.

 

Amcor Flexibles, med hovedkvarter i Storbritannia, inngår i

Amcor konsernet som er et globalt ledende konsern innenfor

papir, glass, metall og plastikk med 238 fabrikker i hele

verden og omsetter for $11 milliarder.

 

For ytterligere informasjon kontakt

Jørgen Waaler, M: 9059 0010

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ståltro på PSI, har vært med fra 0.40 og tatt gevinst nå og da. Jeg hadde tjent mer på å holde på aksjene, så det gjør jeg nå selv om den har duppet litt ned i det siste. Den kommer til slutt og av erfaring så tar den store hopp i løpet av få dager, så det er best å ha tolmodighet og sitte inne når det skjer. PSI eier nå firmaer og deler (cashguard) av firmaer som tilsammen gir PSI full kontroll og gevinst i alle ledd fra små leveranser til store helhetlige system som til f.eks Norgesgruppen og Carlsberg. Jeg tror de vil få flere kontrakter i resten av Europa i minst 10 år fremmover, så dette er en meget safe og spennende aksje.

Link to comment
Share on other sites

PSI Group ASA med datterselskaper oppnådde en omsetning på

MNOK 73,9 i 3. kvartal 2003

 

 

PSI Group ASA med datterselskaper oppnådde en omsetning på

MNOK 98,0 i 4. kvartal 2003

 

Når vi ser på omsetning fra Q3 til Q4 er det en økning på omsetning

På MNOK 24,1 Dette tallet forteller meg mye.

 

Når selskapet har 167 ansatte så har de klart over 0,58 mill omsetning pr. pers. bare i Q4. BRA:

 

Omsetning totalt i 2003 er på 337 mill. Dette utgjør en gjennomsnitt på over 2 mill pr. pers. pr år, er akseptabel.

 

Når jeg ser på utviklingen vedrørende omsets økning fra Q3 til Q4 så tror jeg vi har en positivt Q1 og se frem til samtidig fremtidsutvikling vedr. PSI.

 

Jeg tror jeg sitter godt i PSI her.

 

Vedlagt de 20 største aksjonærer i PSI pr. 15.02.04

 

 

DIAMOND HOLDING AS 18.676.578

CASH GUARD AB 5.277.389

JPMORGAN CHASE BANK CLIENTS NON TREATYA 4.538.506

NORDICGATE INVESTMENT 4.254.958

SKAGEN VEKST 3.400.000

PINNÅS PER ERIK 3.207.695

CAPTURA AS 2.500.000

PROBITAS HOLDNING AS 2.236.843

BJØRNERUD LASSE 1.903..250

TERRA VEKST 1.900.000

BERNTSEN HARALD 1.814.750

MOLVÆR IVAR – ARVID 1.400.000

DnB NOR MARKETS, AKS MEGLERKONTIO INNLAND 1.300.000

DELPHI VEKST C/O STOREBRAND FONDE 1.050.000

PINNÅS TERJE 1.046.915

EUROCLEAR BANK S.A/25% CLIENTS 1.041.360

SVEAAS CHRISTEN 1.037.801

SKANDINAVISKA ENSKIL A/C CLIENTS ACCOUNT 1.010.880

GRAM WILLIAM B. 1.000.000

RING JAN 850.000

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

veldig volatil aksje dette, så selv om den gikk fint på kontrakten til CashGuard, tok ikke jeg sjansen på å sitte med den til imorgen, da futuren i USA gikk nedover..

 

var altfor sent inn i den også, så tok bare en 1 øring i pluss, men ble nå en drøy tusing etter kurtasje, og de små drypp er ikke å forakte de heller..

 

noen her som har sett noen estimater for resultat Q1 ?

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Macaroni, shortet du da siden du solgte deg ut av PSI i dag?. Vel hvis du ikke gjorde det, så er det allikevel ikke gale å ta gevinst. Jeg tror jeg sitter litt til, til Q1 er levert.`Tror det er bra vekst i PSI når det gjelder langsiktig investering. De hadde jo 159 ansatte i Q3-03 og i Q4-03 måtte de ansatt 8 personer til. Dette forteller at de har mye å gjøre, og at det er aktivitet.

 

Ha en riktig god aften. :oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Heisann Macaroni.

 

Da må jeg ærlig si du satser knall tøff. Gevinst på 1000,-

Da har du altså kjøpt 200000 aksjer til kurs 2,05, altså 410000,- kr investert

Solgt 200000 aksjer til kurs 2,06, altså 412000,- kr realisert

 

Med antatt betalt kurtasjen her er maks 500,- for kjøp og 500 for salg, blir det 1000,- kr realisert gevinst.

 

 

FRISK SATSING FOR TUSEN KRONER GEVINST: JEG GRATULERER.

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

ville jo lønnet seg å holde dem, men var på VIP-limiten min på Nordnet (intradag kreditt), og tok gevinst fremfor å risikere å bli long i den. Skal man forsøke å leve av å daytrade er det jo slike gevinster man må lære seg å ta, blir jo mye i lengden om man er flink, men er ikke kommet så langt ennå.....

Tror nok PSI kan stige mer, men tenkte mange kanskje ville ta kortsiktig gevinst før de skulle på påskeferie, men ser kanskje ut som mange har tenkt å trade seg inn i påska også (som jeg), så kanskje inn igjen mandag.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...