Jump to content

Aksjekonkurranse - Uke 10


Ståle

Recommended Posts

Nå går vi inn i en ny måned, og en ny runde med aksjekonkurransen. Men det blir nå noen forandringer. Den største forandringen blir nok at heretter er konkurranse premiert! Ja du hørte rett, den som får best avkasting i løpet av mars* får gratis tilsendt boken “Aksjekjøp og daytrading” (verdi kr369) skrevet av Oddmund Grøtte. Denne boken blir allerede omtalt av de som har lest den som bibelen, og undertegnede kan gå god for at dette er en bok alle burde lese. Hvis du ikke er den heldige som vinner denne boken så kan du kjøpe den ved å trykke på “kjøp” øverst på forumet.

*Konkurransen deles opp i 4 deler, altså en del for hver uke. Men kun premie til den med best avkasting i løpet av en måned

 

Det eneste du trenger for å delta er å være registrert på forumet, legge inn 1-3 aksjevalg før mandag klokken 08:00. Du trenger ikke å delta i konkurransen hver uke, men det er jo helt klart en fordel. Her er reglene:

 

- Velg inntill 3 aksjer.

- Alle vektes likt

- Shorting er lov

- Før klokken 08:00 mandag.

- Være medlem av forumet

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Det var kult! Har selvfølgelig boken, men gøy med konkurranse og premie.

 

Jeg vil gjøre det enkelt for dere og meg.. Jeg ønsker å ha OTRUM som eneste aksje hele mars. OK?

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

Klok av skade skal jeg gjøre litt jobb med å velge aksjer for kommende uke, så mine valg kommer nok ikke før søndag.

 

Ett spørsmål om kåringen av mars vinner: Må man være med i alle 4 ukene for å kvalifisere til å vinne boken?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ett spørsmål om kåringen av mars vinner: Må man være med i alle 4 ukene for å kvalifisere til å vinne boken?

 

Nei, det er ikke nødvendig...Hvis man klarer veldig bra avkasting den første uken, så kan man la være å delta i de andre ukene, men de som deltar i alle ukene har jo en fordel!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke slik at vi må fremdeles oppgi avsluttningskurset fra Fredag. Det gjør det iallfall lettere from de som skal adminstrerer konkurransen.

R/Carlos

 

Ja, man må fremdeles oppgi sluttkurs fredag for at valgene skal være gyldig!

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp kjøpt boken.

Satser derfor på å bli nr 2 i konkurransen...

 

Kjøp: OPC (93,75)

Denne har snudd opp fra støttenivå (ca 90,00). Har et gap på 105 å dekke inn.

 

Kjøp: AKVR (140,50)

Kommer til å bli kraftig omsatt på mandag og videre i uken. Er litt usikker på hvordan markedet tar nyhetene(splitt, emisjon, resultat), men gambler på at det går riktig vei. Teknisk ligger den nå nokså nær bunn i stigende trend og er forlengst ute av overkjøpt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere skal ha de samme aksjene hele måneden må dere sende en PM til Corvus og si ifra. det er han som skal oppdatere ressultatlisten. Det kommer til å oppdrettes en ny topic for hver uke, slik det har blitt gjort hittil...

Link to comment
Share on other sites

Jeg satser på min egen portefølje til uken.

 

Kjøp - AKVR - 140,50-

Mandagens presentasjon vil i tillegg til årsresultatet for 2003 inneholde detaljer omkring Aker Kværner's restrukturerings planer. Børsens nåværende prising tilsvarer 1/3 av reelle verdier. Her skal det reprises!

 

Kjøp - NOI - 3,60-

Northern Oil har lenge vært priset lavt i forhold til forventet inntjening. Her blir spekulantene inspirert av CNR's himmelferd tror jeg. Sitter ikke med aksjen i porteføljen nå, men dette blir min trading favoritt kommende uke.

 

Kjører uten short denne uken for første gang siden uke 4, jeg er veldig optimistisk med tanke på OSE til uken. Korreksjons tankene som preget forrige uke er nå historie og blikket rettes fremover.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Denne uken blir nok en fin uke for daytrading i MEC og tror en kan tjene store penger på denne volatile aksjen.

 

Aksjekonkurransen er statisk og da velger jeg to aksjer som jeg har tro på skal bevege seg:

 

Kjøp ASD 20,40

 

Resultatet kommer på torsdag. Markedet har meget lave forventninger til dette, så jeg gambler på at ASD kan overraske positivt.

 

Selg PFI 10,-

 

Teknisk ser det ut som PFI er moden for en korreksjon. Fundamentalt kan knapt en kurs på 5 kroner forsvares.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går for en denne uken...Siden det ikke gikk så bra forrige uke, så snur dette seg nå for denne aksjen. Jeg både håper og tror AKVR kan klatre høyt kommende (og neste) uke og velger derfor å sitte i den her på aksjespillet og i virkligheten.

 

Kjøp AKVR 140,50

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...