Jump to content

SOI - Software Innovation


Recommended Posts

Software Innovation ASA

Er det noen her som følger denne, og har en utfyllende analyse om fremtidsmulighetene?

 

Software Innovation ASA har gjennomført en rettet plassering i forbindelse med ansattes og styremedlemmers salg av opsjoner på tilsammen 893.749 aksjer til kurs 42 kroner per aksje. Tilrettelegger for salget var Alfred Berg ABN AMRO.

 

Basert på resultatmål for første kvartal 2004 kan ytterligere inntil 200.000 opsjoner innløses.

 

Her finner du detaljer rundt plasseringen: http://www.newsweb.no/index.asp?symbol=&me...t_id=73

 

Ifølge en annen børsmelding har i alt 43 ansatte i Software Innovation har valgt å konvertere 46.462 opsjoner til aksjer. Kjøpskursen er i henhold til deres opsjonsavtaler 12 kroner per aksje.

 

Software Innovation har i denne forbindelse i dag solgt 46.462 egne aksjer til 12 kroner per aksje.

 

Ny beholdning etter salget er 33.233 aksjer

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

09.11.2004 07:58 Kilde: OBI

 

SOI - INNSIDEHANDEL

 

Adm. Dir Frank H. Rasmussen i Software Innovation Danmark

har i dag kjøpt 13.000 aksjer i Software

Innovation ASA til gjennomsnittskurs kurs 18,65. Frank H.

Rasmussen innehar nå 25.000 og 0 opsjoner i Software

Innovation ASA.

 

04.11.2004 15:16 Kilde: OBI

 

SOI - INNSIDEHANDEL

 

Adm. Dir Frank H. Rasmussen i Software Innovation Danmark

har i dag kjøpt 12.000 aksjer i Software

Innovation ASA til gjennomsnittskurs kurs 18,84. Frank H.

Rasmussen innehar nå 12.000 og 0 opsjoner i Software

Innovation ASA.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Software Innovation tjener mindre penger enn før.

 

Software Innovation rapporterer om et resultat før skatt på 4,0 millioner kroner i fjerde kvartal 2004, sammenlignet med 5,3 millioner kroner i samme periode året før.

Driftsresultatet endte på 4,1 millioner kronerm, mot 6,1 millioner kroner året før. EBITDA var på 8,2 millioner kroner, sammenlignet med 10,0 millioner i fjerde kvartal 2003.

 

Driftsinntektene falt fra 117,3 millioner kroner i fjerde kvartal 2003 til 106,0 millioner kroner i 2004.

 

Ifølge Reuters var det ventet et EBITDA-resultat på 11 millioner og driftsinntekter på 111 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Software Innovation [sOI], kurs 19.00

 

SOI230205.gif

 

 

Software Innovation viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal. Videre negativ utvikling indikeres, og det ligger motstand opp mot taket av kanalen. Har også brutt et støttenivå på kort sikt og gitt salgssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen tester støtten ved ca 19.00 kr. Dette bør gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 19.00 kr vil utløse et salgssignal. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt offtopic; men SOI folka prøvde å kapre en av kollegaene mine i sin jakt etter nye folk. Utrolige slue, og de kommer med lokkende tilbud. Det viser kanskje tegn på kompetanse :?:

 

Synes ikke det de leverer av produkter er så innmari imponerende nå som jeg driver med noe av det samme selv. Så mitt råd ville vært å styre unna denne aksjen, for all del er sikkert grei aksje å trade i.

 

Dette er kanskje interressant lesestoff for folk som sitter i SOI:http://www.imarkedet.no/index.php?object_id=99645&origin=aktuelt&file=show_object&template=nd_0202_show_object_forside

 

Er store muligheter for at de får dette oppdraget, sjansene er ikke små nå som de er veletablerte innenfor markedet og i tillegg har hatt intensiv markedsføring i forbindelse med jakten på nye talenter.

 

Som sagt jeg har ikke troen på firmaet i sin helhet, men dette hindrer ikke vår stat i å velge disse for å utvikle systemet(som for min del er ganske oppskrytt).

Link to comment
Share on other sites

SOI har en potensiell HS formasjon som vil tre i kraft ved brudd ned gjennom 18,5.

Hvis så ikke skjer (noe jeg tviler på) så har aksjer som ikke fullfører en HS ofte en tendens til å gå bra på oppsiden, her ser jeg i første omgang 21,5 som target.

Ergo rimelig grei R/R her med stop på 18.4 og target 21,5.

Multiplene er i ferd med å komme ned, SOI leverte svakt Q4 (2004), men med normal utvikling og bedre driv i Norge, noe vi ser konturene av så leser P/E for inneværende år 16 og 2006 10 hvis vi legger til grunn at de klarer et driftsresultat på 23mill i år og det dobbelte i 2006.

Ikke den mest spennende aksje, men et klart turaround case. Jeg ser ikke så mange andre gode IT-kandidater med like bra R/R på kort og lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Software Innovation [sOI], kurs 18.50

 

Software Innovation har steget opp mot taket i en fallende trendkanal. Videre nedgang indikeres og dagens kursnivå kan være en god utgangskurs. Aksjen har marginalt brutt ned gjennom støtten ved ca 19.00 kr. Etablert brudd vil indikere videre nedgang. Aksjen anses teknisk negativ på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fått mange kontrakter i det siste, tror at mange vil bli overrasket når endelige

resultater presenteres utover året. Er kommet inn i en positiv trend.

Selskapet indikerer at resultatene og utviklingen går som planlagt.

Ser vi SOI mot gamle høyder, eller er vi fornøyd med en stigning til kr. 30,- ??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

SOI slapp tall idag og FIRST skriver da dette:

 

- F I R S T L O O K -

 

Title: Q2 figures as expected

Company: Software Innovation

Recommendation: Market Weight

Share price: NOK 19.00

Target: Under review

Software Innovation reported Q2 figures as expected. Revenues came in at

96 mnok vs our estimate of 99 mnok. EBIT was -1.9 mnok, slightly weaker

than our estimate of -1.4 mnok. The company still struggles with too

long implementation processes on the growbusiness platform.

Conclusion:

The problem in SOI is related poor productivity on growbusiness

projects. We expect this to improve gradually in the coming quarters

although the process has been much slower than we expected. The market

outlook for SOI is good and the company is bidding on several large

projects that can be awarded in the second half. We easily see a large

upside in the share price if the company manages to improve

productivity. We will have a closer look at the figures before we

conclude.

Link to comment
Share on other sites

Det var da veldig så optimistisk. Jeg kjenner litt til SOI, jeg klarer ikke helt å dele optimismen. Konsulent-avdelingene i SOI gjør det skarpt for tiden, alle konsulenter sitter ute og de 39 traineene som ble tatt inn i vår er snart klar for oppdrag. Og en ny batch med traineer ventes inn for å dekke økt behov. Men growBusiness-produktene sliter med inntjeningen, og jeg er genrelt ikke så sikker på hvordan markedet egentlig stiller seg til gBs.

 

Men avdelingene som driver med "skreddersøm" av systemer har jeg stor tro på! Blir og spennende å se om Minside.no blir en suksess over litt tid. Jeg garanterer dog av det ved oppstart blir vannvittig mye oppmerksomhet og press på minside.no og SOI.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...