Jump to content

Traders Pit - Episode 04


Pirelli

Recommended Posts

To sider i topic's fungerer dårlig for oss som skriver, starter derfor en ny.

 

NOI - Har stabilisert seg litt akkurat nå, på 3,06-3,07-

 

AKVR - Sidelengs i dag også, vi venter på mer informasjon rundt fremdriften i oppdelingsplanene.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Man avventer nok USA åpningen for å bestemme videre ferd for CNR... Hittil har GUSH dratt CNR opp, hvis den faller i USA får den nok samme effekt nedover.

 

Har du ikke fått SIN emisjonsaksjer inn på VPS Laphroaig?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

SIN'ene er ikke kommet inn på mine VPS-kontoer ennå. Merkelig det, siden pengene er hentet ut for dem.

 

Jeg så et innlegg på HO hvor en annen også savnet sine. - Treg oppdatering i VPS antar jeg.

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor langsiktige NOI aksjonærer er en gjeng nervebunter med svingende humør... Etter noen dager i aksjen begynner jeg å kjenne at dette ikke er bra for helsa. :stupidme:

 

Mulig jeg må revurdere mitt perspektiv i aksjen, men jeg selger IKKE med tap!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Hva er snittet ditt nå Pirelli?

 

Jeg kan ikke se at aksjen kan synke noe særlig mer egentlig. De sier jo at de ikke har pengeproblemer og at ting går veien. Kommer brønn 3 opp, er det vel ingenting som sier ned ihvertfall?

Link to comment
Share on other sites

Mulig AKVR trigger:

 

"Røkke-forlik snart i boks

Av Espen Bjerke

 

Kjell Inge Røkke og de tidligere minoritetsaksjonærene i Aker RGI vil trolig i løpet av få timer inngå forlik. Partene har allerede bedt Borgarting lagmannsrett om å få utsette saken.

 

Kjell Inge Røkke og de tidligere minoritetsaksjonærene i Aker RGI kan i løpet av få timer komme til et forlik, opplyser advokat Tom Torkildsen som representerer minoritetsaksjonærene.

 

Advokat Tom torkildsen i advokatfirmaet Torkildsen Tennøe, som representerer 1150 tvangsinnløste minoritetsaksjonærer, sier til dn.no at partene fortsatt er i forhandlinger. Partene har forhandlet i all stillhet de siste dagene.

 

- Er det mulig at det kommer en løsning i løpet av dagen?

 

- Ja det er mulig det kommer en hel eller delvis løsning, det er mange parter her. Mer kan jeg ikke si nå, ring meg heller igjen om noen timer, sier Torkildsen til dn.no torsdag ettermiddag.

 

Borgarting lagmannsrett opplyser til dn.no at partene allerede muntlig har bedt om å få utsatt saken som var planlagt neste uke. Saken er nå utsatt til 15. mars."

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Hva skjedde egentlig med PHO?

 

Ser ikke bort fra at den deiser ned på 60,- igjen, tradere har overtatt styringen og de lemper fort ut igjen ;)

 

Jeg forventer en rekyl opp i NOI mot slutten i dag, i samme stil som i går ettermiddag.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Orion kasta den ut av porteføljen.

 

Da blir det alltid panikk og skruppelløse personer hiver aksjene ut.

Etter en reaksjon er det alltid en motreaksjon. Jeg tjente litt på dette, men er egentlig ikke fornøyd.

 

Kjøpt 62. Stor støtte 61 som jeg brukte som SL. Kunne kjøpt billigere, 25 øre fordi det fortsatt var enkelte skruppelløse typer som ville gi bort aksjene.

Også tjente jeg kun 75 øre. Evt tap ville blitt 1 kr, elendig Risk/Reward.

 

Tipper denne kommer til å slutte på 63,25-64,00.

Et rasjonelt salg burde vært i det området, evt kastet ut før kl 1600 siden det er day-trade.

Link to comment
Share on other sites

"Aksjemegler Arne Wessel-Berg i Norse Securities er en av ekspertene som stiller opp i ØR for å gi leserne investeringsråd. Denne gang trekker han frem fem aksjer han har tro på i tiden som kommer.

 

Favorittene:

 

Q-Free

Stepstone

Blom

Altinex

CanArgo

 

Vi gjør oppmerksom på at anbefalingene tar utgangspunkt i sluttkurs 24. februar."

 

 

Uansett jeg kjøper STP 0,30 nå. God motstand der.

Link to comment
Share on other sites

Da er nok en dag over.

 

Fikk ikke fulgt med hele dagen i dag. Så litt bevegleser til det verre kom i dag også...

 

FJO-andelen min hadde blitt plukket da jeg sjekket innom etter stengetid i dag. Dermed har jeg kun tre igjen i porteføljen min. Greit å få realisert det bitte lille tapet som lå i den akjen, kom meg ut på det jeg kom meg inn på. Så kurtasjespøkelset var det som tjente på den aksjen.

 

WIC ble senket igjen. Denne gangen av overnervøse NON og STN-selgere. Tror fortsatt på en større reaksjon en eller annen vei, og håper fortsatt litt på at det blir opp. Tap har jeg enda ikke lyst til å ta. Med litt tid foran skjermen, kunne jeg muligens ha fått dyttet ned tapet ved å shorttrade. Men volumet er for lavt (takk for det forresten, tyder på at det ikke dumper veldig mye mer nedover enn nå) til at det kan bli særlig fres over det muligens.

 

TOM fortsatte sidelengs. Litt pussig spread til tider. Gikk veldig opp og ned, men på syyyyyyltynt volum egentlig. Men ikke ekstremt, har vel hatt dager med volum ned mot 200K også. Håper det ikke blir fall under 45 med det første. Uansett er forhåpentlig oppsiden betydelig.

 

Vet ikke helt hva jeg gjør med FJO-pengene. Enten går de nok inn i TOM, ellers så putter jeg dem i madrassen. 8)

 

 

Ellers et lite innspill. Hva om vi starter en ny Episode hver dag. Sitter til tider på analog linje (ja, jeg jobber i steinalderen), og da tar det fort en evighet å laste forumet og temaet om det blir særlig over 50 innlegg...

Link to comment
Share on other sites

inne for første gang i NOI i dag, gikk inn på åpning (210k aksjer) til 2,99..... og kom meg ut på "toppene" på slutten av dagen 3,02-3,04 8) - gav knappe 7,5k i pluss i boka, og SUO som jeg holder lang gikk en tiøre opp, så fin dag i dag (men SUO må da snart begynne med litt hefigere bevegelse ?)

 

Macaroni :P

Link to comment
Share on other sites

Satt i ASD natten over til i dag. Fikk solgt med ut med en slant før jeg gikk inn i NOF på 13. Solgte med litt for tidlig ut (28 ), men skal vel ikke klage. Sitter nå i NOI (3.01) Kjøpte meg inn midt på dagen da det så ut som om det var en opptur på gang. Var nok litt for grådig (ville ikke selge på 10) så nå sitter jeg med også denne over natten. Har egentlig tro på at NOI skal ta seg opp i morgen,(Er også min første omgang med NOI).Tror og håper det var en overreaksjon i dag. Men allt i allt så må det sies å være en grei dag på børsen .

Link to comment
Share on other sites

Ståle, er du formiddagstrader?

 

Pirelli

 

Tja, hvis det er noe som heter det så er jeg vel kanskje det. Uansett så er det mye mer liv i kursene fra 10 til 11.30.. Men idag blir det nok veldig lite trading på meg. Omtrent ingen ting. Får nemelig ikke til å være ved pc-bordet, men jeg burde muligens følge med NOI i starten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...