Jump to content

Traders pit - Episode 10


Hoff@

Recommended Posts

Er veldig utalmodig i dag og starter derfor opp ny episode.

Jeg liker ikke situasjonen i midtøsten og har lagt inn SL på hele porteføljen i dag. Må bare vente og se om jeg "mister" alt, tror på en helrød dag og frykter litt ettermiddagen når USA åpner.

Noen som har en formening en liten time før markedet åpner?

Link to comment
Share on other sites

Oioioi, intervallet for emisjonen i nye Aker Kværner var lavere enn ventet, jeg kjøper denne dersom den skulle falle ned mot 130,- Akkurat nå er kjøpersiden helt borte...

 

Ellers regner jeg med flatt løp for 'mine' aksjer i dag, NOI, TOM og GOD. Mest usikker på TOM men har bestemt meg for å beholde porteføljen uansett.

 

Liker heller ikke utviklingen i midt østen, jeg tror Israel vil benytte at verdens fokus er på Al-Q og Kosove til å angripe Palestinerne hardere enn noen gang... Ikke bra!

 

Med stop loss strategi vil du alltid vinne Hoff@, selg har jeg ikke disiplin nok til å følge SL strategi, desverre.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Heisann godtfolk.

 

Da er jeg tilbake etter en av de lengre helgene jeg har hatt. Synes dere gjorde en slett jobb med å passe på på TOM-kursen. :D

 

Yndlingsfargen min er blått. Ikke mye av det på OSE i åpningen.

 

TOM bruser litt med fjøra ser jeg. Faller sikkert tilbake igjen. Men 35 kan nok være et visst støttenivå. Faller aksjen under blir jo prisingen så smått komisk.

 

Sitter kald som is (noe som ikke betyr jeg er hjernedød :wink: ).

 

Tenkte jeg skulle pynte litt på skatten, men har problemer med å se retningen i aksjen nå og å kjøpe meg inn dyrere blir bare dumt. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig så holder porteføljen min, jeg sitter imidlertid bare med CRU og SIN. Jeg har også tegnet meg i YARA så i dagens marked føler jeg at vektingen er mer en nok. Er overrasket over at OPERA ikke raser mer, grunnet analysen fra CAR som har kursmål 6,50.

Link to comment
Share on other sites

Sitter foreløpig kun i NOI, men akkurat nå ser ikke det så bra ut. Siste kurs er 2,90, og fallende. Kjøpersiden er liksom ikke der. Har de rotet seg bort? Er det kun vi som ser potensiale i denne aksjen?

Link to comment
Share on other sites

Hva kursen til NOI er i dag spiller egentlig ingen rolle for meg, det er mer spennende hva den er 09.04, dagen før brønn 3 etter planen skal komme i produksjon. Uansett føler jeg meg sikker på at den ikke faller under 2,80- og jeg føler meg også ganske sikker på at denne uken slutter over 3,- :D

 

Men jeg har tatt feil før for å si det sånn :cry:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

For en vanvittig dag, skikkelig rødmandag... Klager ikke så mye på egen portefølje. TOM er en av de få store som foreløpig er i pluss og NOI klarer seg bra takket være Ståle's støttekjøp :D

 

Jeg tar lunsj og håper verden ser anerledes ut når jeg kommer tilbake...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

AKVR er i frittfall og siste kurs er 137,25.

 

NOI har dessverre falt litt den også. Tok litt til på 2,85. Legger meg også inn på 2,75, så får vi se. Regner egentlig med at bunnen er nådd nå, og at vi beveger oss opp mot 2,90 igjen. Men den som venter får se! :wink:

 

Hvilke handler har dere andre gjort idag da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte CRU på SL 6,919 i snitt, jeg har hatt de bare en uke og kjøpte på 6,59 så det er igrunn ikke så farlig. Ellers så ser jeg at Hydro melder om stor interresse for YARA ennda noe er positivt i dag.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg lastet opp enda 20K GOD på 1,05. Jeg synes at aksjen er billig og kunne ikke stå imot fristelsen.

Nå sitter jeg opp til halsen i GOD og venter på oppgangen som håpentligvis kommer rundt Q1 resultat fremleggelse den 29/4.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

For en RØD blåmandag.......

I dette øyblikket OESBX er -1,92% ==> 190,919 ---- Opppps om den går under 1,90 da er det fare for at den fortsetter nedover.

 

Antall aksjer opp = 9

Antall aksjer ned = 97

Antall aksjer uendret = 58

 

Det er ikke mye å skryte av i europa ellers : DAX= -2,30% og SAX = -2,14%.

 

Vi få håpe at trenden snur straks.....

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Endringer blant topp 20 aksjonærene i NOI:

 

Morgan Stanley inne med 1312K aksjer.

Skagen øker med 234K

Voldberg inne igjen med 720K.

Polden ute av listen (hadde tidligere 800K)

Kjelsvik også ute (hadde tidligere 666K). Han kan ha falt ut fordi siste mann er inn med 686K.

 

Voldberg antar jeg bruker Norse. Skagen ser muligens ut til å bruke en nettmegler denne gangen.

 

Innlegget er tatt fra Juma på Stocktalk og gjengir endringene i forhold til forrige uke, forrige ukes liste ligger i sin helhet inne på NOI topicen her.

 

Positivt at Skagen øker igjen ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Gull er kraftig fremover nå, og kanskje en case for dere som kjenner dette markedet.

 

Siste nytt:

22.03.2004 15:39:15

 

LONDON, March 22 (Reuters) - Gold rose almost six dollars in

Europe on Monday afternoon as fund buyers piled into the market,

buoyed by a stronger euro amid global security concerns, dealers

said.

 

By 1422 GMT, spot gold was quoted at $417.60/418.35 an

ounce, compared with $411.75/412.50 quoted in New York late on

Friday.

 

The euro rose as much as three-quarters of a percent

on the day against the dollar amid security concerns led by news

that Israel had assassinated the spiritual leader of the Hamas

militant group.

Link to comment
Share on other sites

Var da veldig hvor blodrødt det skulle bli i dag. Men sånn er det vel når noen finner det for godt å ta livet av "julenissen"?

 

WIC hadde en latterlig tur nede i 0,44. Noen som kjørte SL eller fikk panikk sikkert.

 

Og jeg tok feil. TOM falt under 35. Var den oversolgt i ovekant av 35 er den i all fall det nå. :?

 

Tror jeg trapper ned aktiviteten litt framover. I påvente av at TOM kommer opp på et mer fornuftig nivå igjen, men det er nok ikke lett å gå mot strømmen.

 

Siste mann ned lukker dolokket! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...