Jump to content

Traders pit episode 12


Hoff@

Recommended Posts

Hvor går veien i dag?

Bildet er ikke lett å tolke de nermeste dagene, men ett

nervøst marked fremover ungår vi ikke.

Jeg brukte mottoet mitt på slutten i går og solgte CRU På etterbørs så skvatt den ennå litt opp, men men det er vanskelig å få med seg alt.

Lurer på å kjøpe mer SIN i dag, ser at en presentasjon fra Canada er på trappene i kveld 21,30, er der gode nyheter fra OCR, så nyter SIN godt av det.

Jeg er ikke så sikker på ett monsterfunn, så risikoen i å kjøpe direkte i OCR er for stor, ellers så ser det foreløpig bra ut i YARA.

Jeg skal til utlandet i ettermiddag, så jeg får vel sette opp noen SL,er på det jeg sitter med i ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Den røde stipla linja indikerer nullpunktet i future grafen pluss201 :D

 

Indikatorene ser ut til å være med oss før åpning på OSE, men det blir nok fortsatt forsiktig trading i dagene fremover. FRO er nok en god short kandidat for de som kan følge med hele tiden. Siste frist for å tegne seg i Yara kl. 12, og resultatet kommer antagelig i morgen tidlig, jeg har tegnet 2000 aksjer, men får antaglig ikke så mye. Vi får se ;)

 

Ellers sitter jeg med min portefølje som har vært uendret en stund, ganske komfortabel.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

God morgen.

 

Fin ide å legge inn "futeres" som start i denne topic.

 

Den er hentet fra: http://money.cnn.com/markets/morning_call/

 

På orginalen vises både S&P500 og denne som er Nasdaq

 

Og den røde stiplete horisontale linjen er utgangspunktet for + og - mens den blå vertikale er startpunktet. Førhandelen i dag til høyre for den og jeg antar venstresiden er etterhandelen fra i går kveld.

 

Og i skrivende stund ser det ut som en lovende dag for oss. I tillegg er Europa opp.

 

Lykke til med dagen. Selv blir jeg nok bare å følge med i ny og ne.

Link to comment
Share on other sites

Peter Warren har ikke så høye tanker om oss: Norske investorer er dummere enn hunder

 

Disse ordene har falt som kommentar på overtegningen i Opera, NextGenTel osv. som vi har sett den seneste tiden.

 

Den største boken er fremdeles etterpåklokeboken... Men jeg er enig med Warren om at når et selskap som f.eks. Opera som tjente 1,5 millioner i 2003 prises til milliarden så er det ett gufs fra millenium... Alle vet hvordan det endte.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ståle, jeg er sikker på at mønsteret i NOI endrer seg etterhvert som 10.04 kommer nærmere, mange har tradet denne trygt mellom 2,65- og 3,20- Du også ;)

 

Når vi nærmer oss avklaring rundt brønn 3 på Coral feltet er jeg ganske sikker på at tradingen avtar, og da blir vel ikke aksjen presset nedover igjen heller :?: :idea:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke tradingen vil avta. Blir nok mange tradere som er ute etter raske gevinster som selger rett før eller etter den 10.04. (Går da ut ifra at kursen beveger seg oppover) Men at det vil komme mange langsiktige investorer er vel ikke å utelukke.

 

En ting er "sikkert" NOI skal opp! :D

Link to comment
Share on other sites

Så kom meldingen fra CRU akkurat når jeg var ute, typisk, men men slik er det, jeg kjøpte tilbake cru på 8,00. Allerede nå så er det god butikk, men ergelig med alle lappene som forvant i løpet av natta.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli,

Du gjorde rett ved å satse på GOD denne uken.

Ny melding.....

Goodtech ASAs 100 % eide datterselskap Goodtech MRAB er

tildelt en kontrakt for prosjektering og leveranse av

renseanlegg til Ryaverket i Gøteborg. Kontrakten er på MNOK

10,4 mill. og skal ferdigstilles i løpet av 2004.

 

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Carlos, jeg merker meg økt interesse for GOD og tror dette blir en god case frem mot 1Q. Ser at CA ødla litt for rally tendensene som kom på meldingen. Jeg skal vekte meg opp i GOD når Yara tegningen blir avklart i morgen ;)

 

NOI er like tragisk som alltid, skal visst ikke bli noe jubel her før børsmelding vedr. Coral feltet kommer :eek:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Nok en dag hvor ingen greier å bestemme seg for om det går opp eller ned, men styrer heller etter kompasset nede på siden. :?

 

Mulig jeg er dum, men den røde streken var ikke der i går. Også mulig jeg har blitt midlertidig fargeblind, eller bare blind. Også mulig jeg var overtrøtt. :oops: (Noe som trolig resulterte i noen pussige PM-e...r) Sitter og glor på en gammeldags skjerm, min bærbare strålesvake og behagelige pc er fortsatt i en teknikers hender...

 

Kikket litt på hjemmesiden til TOM i går. Fant ut mange interessante ting, bla at TOM er største distributør av Epson-printere i Portugal. Opp med hånden den som visste det på forhånd! :D

Link to comment
Share on other sites

For en dag, jeg står på farten til å reise, og får melding om at cru ordner avtale på Filipinene, klarer og komme meg på toget med ett nødskrik. kjøper veldig mye.

Leker elektriker (er faktisk det opprinnelig) pakker for å reise og prøver og følege med, er i tvil nå om jeg skal ta gevinst i CRU, eller sitte til jeg kommer tilbake. Phu phu, det er ikke lett dette her.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med å se for meg en del færske CRU aksjonærer som skjelver i buksene nå... fra 8.81 til 7.85... glad jeg holdt meg i nakken i dag...

 

Det blir vel inngang på meg mot slutten av dagen tror jeg. CRU er fortsatt latterlig lavt priset skal man tro analytikerne i CAR, og spesiellt etter dagens nyheter...

Link to comment
Share on other sites

AKVR har vært nedom 131,- Mulig aksjen blir utsatt for short spekulasjoner. Jeg vil anta at dagens holdingselskap vil falle mye når Olje og gass skilles ut, de tålmodig kan shorte nå og vente til bare skjelettene er igjen...

 

GOD er nå i minus... Verden vil bedras ;)

 

Interessen for NOI på 2,80- er stor, dersom den ryker i dag kan den fort falle helt ned mot 2,70- PA har begynt å selge i NOI også, ser ut som PA vil ut av allt i dag, bortsett fra AHM... Løp og kjøp! ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Jeg står på reisefot, har vektet meg ned og tatt gevinst i cru, sitter tilbake med 8k, har på følelsen at oppgangen ikke er ferdig i denne omgang.

Eller er resten ganske flatt, er spent på kursen i YARA, god ferie............

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...