Jump to content

Hvilket verktøy bruker jeg?


Recommended Posts

Etter å ha fått noen spørsmål om hvilket verktøy jeg bruker.

 

Så tenkte jeg (under tvil), at det kunne være greit med en topic angående området.

 

Det er veldig mange nyheter og opplysninger som trengs,

før børsen åpner. Da gjelder det å være effektiv og lese/fange opp det vesentlige på kort tid.

Det er også lett å taste feil med pølsefingrene, dette har kostet meg penger flere ganger.

 

Så om vi hjelper hverandre med gode råd, så kan vi kansje bli ennå bedre?

 

Det vi tenker på er:

 

-gode verktøy?

-oppsett på PC?

Slik som Opera-Firefox-Exp.etc.

-Stocknet trader?

-Reuters?

-Cars?

-HO?

-personlig megler?

-Hva leser vi?

 

Jeg er fremdeles i tvil om det er en god ide, er det liten respons så kan jeg jo alltid slette denne topicen.

 

Hilsen Hoff@

Link to comment
Share on other sites

God idé. Fint om vi utveksler tips i denne tråden.

 

-gode verktøy? Excel gir enorme muligheter.

-oppsett på PC? To skjermer; en for PrimeTrader, en for alt annet

-Stocknet trader? Netfonds PrimeTrader, synes den er bedre enn Nordnets. Stocknet har jeg enda ikke prøvd.

-Reuters? Nei. Hvor mye koster en slik nyhetsticker?

-Cars? ???

-HO? HO, iMarkedet, Yahoo og CNN

-personlig megler? ALDRI! Beslutninger tar jeg 100% selv, og da er netmeglere billigst!

-Hva leser vi? Alt av bøker innen emnet på Norsk og Engelsk, samt nettaviser. Fysike aviser er bortkasta penger siden nettet er mer oppdatert og gratis.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg testet ut DNB sin Online Trader (demo) i en uke. For å si det rett ut så er det håpløst å holde seg oppdatert på nettet med 15. min forsinkelse. Nyhets tjenesten var et lite vindu nederst i venstre hjørnet hvor det konstant dukket opp nyheter, børsmeldinger osv. fra en rekke nyhetsbyråer. Nå har jeg ikke testet noen andre sanntids applikasjoner så jeg kan ikke si noe om DNB sin relativt sett, bortsett fra å sammenligne den med aksjehandel via en nettside.

 

Hadde det ikke vært for at jeg handler i små volum hadde jeg anskaffet meg sanntids software med en gang. Prisen hos DNB ligger på rundt 300 kr./mnd for applikasjonen m/livekurser, (Oslo børs) og et tillegg på 150 kr. pr. mnd for nyhetstjenesten.

 

Noen som har erfaring med andre sanntids applikasjoner?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid vært stocknet tilhenger, som dere alle vet blir dette slutt nå.

Har kikket litt på verktøyet andre bruker og faktisk bestilt Nordnet nå, men er ikke helt fornøyd, for jeg trenger av og til å handle raskt og da er knappene og info. litt "ekle" men jeg kan vel lære å bli bedre til det også? :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

 

 

Men kom med erfaringer som er bra, det trenger vi til

felles bruk for alle. :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Brukervennligheten i Stocknet er mye bedre enn NordNet. I alle fall NordNet classic (altså hjemmesidene), den er i grunn helt håpløs.

 

WinTrade, altså sanntidsapplikasjonen, er ikke så værst. Mye greiere å holde oversikten der.

 

Har selv både TOT og WinTrade, er fornøyd med de.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.

 

Hadde TOT lenge før jeg åpnet Nordnetkonto og dermed fikk meg WinTrade. TOT er og blir mye bedre enn WinTrade, så jeg bestemte meg for å ha begge deler.

 

WinTrade bruker jeg i grunnen bare i stedet for NordNet Classic (hjemmesidene til NordNet), NordNet Classic er jo nesten umulig å venne seg til. Lite brukervennlig i forhold til andre nettmeglere (STN f.eks).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt - og bruker- "Prime Trader"- fra Net Fonds.

Det virker aldeles utmerket.

 

I farten kan jeg ikke komme med noe negativt om systemet. Det er svært driftssikkert, og gir meg de muligheter jeg trenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nå er det vel lenge siden spørsmålene ble spurt, men hos Netfonds har det lite med volum å gjøre om du får gratis sanntid, men du får det om du handler over et visst antall handler per måned. Ligger jeg i underkant tar jeg noen kjappe trades med liten profitt som mål for å komme over grensa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...