Jump to content

Traders Pit -Episode 24


Hoff@

Recommended Posts

Det er lenge siden porteføljen min var et vakkert syn, men deg hjelper litt i dag når KVI/NOI klatrer oppover. TOM beviser at aksjer som ligger både i en negativ nyhets og utviklings (kursmessig) trend skal selges, det er bedre å vente til aksjen definitivt har snudd enn å prøve å treffe bunn...! Heldigvis gikk jeg ikke tungt inn, men det svir uansett :roll:

 

Som nevnt for noen dager siden her på Traders Pit så er engasjementet desverre noe mindre når det butter i mot i aksjemarkedet, så derfor er jeg nok litt mindre aktiv i disse dager....

 

Dette var mitt skriftemål ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke tapt penger denne uka; men det synes jeg at jeg fortjener å slippe; jeg hadde meget dårlige tider da resten av gjengen her tydeligvis gjorde 'big-bucks' på eksempelvis NOI. Ikke for å strø salt i sårene hoff, men jeg er sjeleglad for at jeg solgte GGS i går tidlig. (Faktisk i pluss :D )

 

Ellers fant jeg en artikkel som jeg tror alle her bør lese (meg selv inkludert) :?

 

http://decisionpoint.com/TraderNick/NickTech02.html

Link to comment
Share on other sites

Det har vel ikke så mye med "Traders pit" å gjøre, men allikavel:

 

Jeg tenker på den som tidlig i nittiårene hadde tapt hele formuen på aksjer kom med følgende uttalelse:

 

"Ja -ja jeg er nå glad at jeg er frelst, og kjerringa har arbeid .......!

Link to comment
Share on other sites

Har en liten følelse av at jeg kommer til å bli TOM aksjonær om ikke lenge...

 

Porteføljen her har ikke store endringene, bare forbanner meg over det høye snittet i NOI.. Jaja, vi får sitte litt long og se hva som skjer..

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til å bli en kanonavslutning for min portefølje, den øker med en tusenlapp titt og ofte nå, så avslutningen av uken er vi godt fornøyd med :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan trøste dere med at jeg selv sliter skikkelig om dagen. Har belånt min portofølje med OTR på snitt over 25.

OTR har jeg sittet på ST å sett ligge på 23..bare dager etter jeg handlet.

Allikevel hatt en fin start på året, men jeg ifjor klarte å trade boret mye av gevinsten, så er long nå.. der er jeg best. Burde fordelt litt risk, men men. Vurderer INM og GOD, men blir nok i OTR et år til iallefall. kurs 50,- til jul er inn rekkevidde.

 

The trend is your friend. glad jeg ikk var en av de som tviholdt på TOM... føler med dere...

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

JA, Ivers, endelig en dag å smile litt på, men snittet mitt i OTR er på 24,53 som tidligere sagt, og dermed marginalt i tap fortsatt, men mitt "panikk salg" av CNR på 6,51 onsdag, ser nå langt bedre ut enn jeg da trodde (hadde jeg bare solgt tirsdag :oops: ).....

 

Skrev tidligere at vi (jeg, Ivers og evt. andre OTR aksjonærer) bare fikk håpe at den kom som "case" hos CAR eller Orion (virker ikke som om nok at Orion lenge har hatt den på sin "best case" liste), og endelig tok Orion den frem slik at HegnarOnline refererte det, og resultatet uteble ikke, så bare å håpe at CAR tar den mandag :wink:

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

CNR var du heldig med. Da OTR fikk kontrakt med Hilton var OTR over OFL i kurs.. hadde vært atraktivt å byttet til OFL den gangen og over igjen til OTR nå. Synes det var rart at FS/PA/ASC osv solgte og de små kjøpte..likte det ikke... tror ikke CAR vil hjelpe så mye.. det som hjelper nå er faktiske resultater. Måtte bare markedet bli overbevist og sende OTR opp 10-20% på Q1 torsdag :flower: ..

Link to comment
Share on other sites

ALT mitt er rødt og i minus,solgte CNR idag med et lite tap og det er andre gangen jeg har hatt den aksjen,begge gangene har det blitt tap.

 

God har jeg,litt minus,det bekymrer meg ikke.

 

STP der har jeg mye med snitt 0,30,her er jeg

ikke komfortabel lenger(det går så altfor lang

tid)

Jeg er trygg på at det er noe på gang her,men foreløpig er det bare sabelrasling og hvis det skal holde på for lenge så spørs det med tålmodigheten min.

 

Jeg vant vel konkuransen denne uke med STP :D :D

 

Vel vi får se hva neste uke bringer

 

God helg og lykke til alle sammen :wink: :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Vil bare informere tradere som irriterer seg over å ligge LITT etter ORS råd hele tiden. Sjekk handelsloggen for fredag til TEC. Den får garantert anbefaing til uken.

 

Ellers er OTR en smart sak iforkant av Q1, torsdag.

 

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...