Jump to content

Episode 923 - Mandag 19.11.07


Carlos

Recommended Posts

Starter mandagens pit.

 

Søndagens aksjetips fra HO spår nedgang, jeg har det samme oppfatning som Stein Ove og tror at han treffer godt denne gangen, men hva synes dere?

Kom med din mening og jeg lover at ingen vil bli arrestert om han/hun bommer med sin spodommer. :dry:

 

Søndagens aksjetips

Hovedindeksen falt fire av fem dager i uken som gikk og har nå gitt flere sterke salgssignal. Hvor langt kan Oslo Børs falle kommende uke?

 

I løpet av uken som gikk falt alle de tekniske støttenivåene vi har redegjort for i søndagens aksjetips de siste ukene. De mest alvorlige bruddene kom mot slutten av uken da både 200-dagers glidende gjennomsnitt og den tekniske støtten på 485-nivået ble brutt.

 

I tillegg brøt RSI ned gjennom 50-nivået igjen og da kan Hovedindeksen, i best fall, stå overfor en reaksjon lik den vi fikk oppleve i juli/august. Denne gangen kommer i tillegg fallet fra et litt lavere nivå og mye tyder på at bunnlinjen i den stigende hovedtrenden på 470-nivået skal testes, slik den også ble i august.

 

I beste fall blir det med det for denne gangen, men glem ikke at tendensen i RSI-chartet har vært negativ i lang tid, og at det stadig er satt lavere topper. De siste, fra september, oktober og november, føyer seg inn i rekken og bekrefter denne utviklingen.

 

Ned 40 - 60 prosent

Som vi har redegjort for tidligere kan vi ikke huske å ha sett en slik utviklingen ut at det har resultert i en større korreksjon. Og vi tenker ikke da på en korreksjon på 10 – 15 prosent, men en korreksjon på 40 – 60 prosent.

 

De kritiske nivåene vi har redegjort for tidligere er altså brutt. Dette er nok en bekreftelse på det vi har redegjort for over. Neste kritiske nivå blir da 470 og bunnlinjen i den stigende -trenden. Den skal helt sikkert testes i løpet av kort tid, kanskje allerede i løpet av de kommende to ukene. Og skulle den i tillegg ryke, kan Hovedindeksen fort ramle videre til 440-nivået.

 

Men som antydet over trenger ikke det være bunnen for den korreksjonen vi trolig er inne i starten på. Selv om siste topp ligger under den foregående, kan det fort utvikle seg til en dobbel topp med halslinje nettopp på 440-nivået. Det betyr da også at om 440-nivået brytes utløses et nytt kraftig salgssignal som utløser et fallpotensial ned til 350!

 

440, 350 - 250?

Nå kan det komme korreksjoner opp også underveis, men de signalene som er gitt tyder på at Oslo Børs er inne i en korreksjon som også kan resultere i et trendbrudd og fall på sikt til både 440 og 350. Og siden vi allerede er i det mørke hjørnet, hvis dette er starten på et langt børsfall kan Hovedindeksen på litt sikt også falle helt ned mot 250-nivået!

 

Som nevnt kan det på kort sikt komme reaksjoner opp igjen, og kommende uke kan by på en slik. De tekniske motstandsnivåene som da vil bli satt på prøve er i første omgang 485 og 498-500. Et mulig løft til disse, og eventuelle brudd på disse, kan benyttes til å selge seg ut på litt bedre nivåer.

 

Ingen kjøpssignal

For de som ikke trader aktivt og kontinuerlig, er det trolig nå like greit å vente på nye sterke kjøpssignaler. I øyeblikket kan vi ikke se noen tekniske signaler som tyder på at det skal komme noen slike i løpet av kommende uke.

Link to comment
Share on other sites

Har tro på TTS igjen. På dagens nivå, og litt langsiktig....

Får prøve å presse prisen litt ned før inngang. Det er litt avvik mellom tilbud og etterspørsel..

Eller satse på at andre presser prisen..

Jeg er vel ikke inne med de stor kronene som beveger kursen. :happy:

Link to comment
Share on other sites

marine Harvest får juling så det holder idag igjen. Nesten så den er verdt å vurdere? :rolleyes:

Skikkelig ille ja, men jeg tror den kan falle mer.

Jeg la merke til at FOF gikk ut med kursmål 2,50, så nedsidepotensialet er definitivt til stede.

Link to comment
Share on other sites

Skikkelig ille ja, men jeg tror den kan falle mer.

Jeg la merke til at FOF gikk ut med kursmål 2,50, så nedsidepotensialet er definitivt til stede.

 

Vi kan ihvertfall konkludere med at det er lenge til den er over 7500 igjen. Gamle PAN aksjonærer som tidlig i dette årtusen kjøpte aksjer har faktisk betalt så mye for dem korrigert for x antall emisjoner og spleiser. :laugh:

 

I forhold til dette er Tomra en drøm Northern :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Har sittet opptatt i møter i dag og ser at nedgangen jeg fryktet har kommet, får se om ikke jeg finner ett eller annet å plukke, for snart så snur vel futtene og vi skal oppover igjen.

 

Dagens marked er en drømm for daytraderne :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

edit CRU ser halvråtten ut, kansje en spekk der?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor aksjen faller

CanArgo raser på Oslo Børs. CanArgo-sjef Vincent McDonnell forstår ikke hvorfor.

 

Artikkel av: Marianne Løland (HegnarOnline - 19.11.07 14:04)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

Relaterte artikler Se aksjeticker

Børspause for Canargo CNR

 

 

I forrige uke leverte CanArgo tredjekvartalstall, og selskapet har ikke kommet med noen andre nyheter siden det. Dette til tross, faller aksjen på Oslo Børs.

 

- Selskapet er overhodet ikke kjent med forhold som skulle tilsi en slik aksjekursutvikling, sier McDonnell til DN.no.

 

Tidligere i dag ble det innført børspause for CanArgo, for å undersøke kursutviklingen. Aksjen var da ned 17,7 prosent, til 2,0 kroner. Børspausen ble opphevet 12.59. I skrivende stund handles aksjen for 2,07 kroner, ned 14,8 prosent.

 

Dette sier kanskje noe om tilstaden i selkapets ledelse???

Du gir ikke signaler om at du kanskje ikke har nok penger til å drive, for etter på å ikke skjønne hvorfor aksjen stuper....... Kanskje på tide å se seg om etter noe annet å gjøre

Link to comment
Share on other sites

Og den holdt ikke lenge. 34-tallet nå....... :ohmy:

Ja. Alle mine er nå solgt.

Blir ikke skatt på meg neste 3 år..........

 

Inngang 52.00

Ut 34.00

 

 

tap=180.000

 

Lykke til dere andre.

Jeg tar pause nå

Skal bare kaste ut GOGL og NAS først.

GGS ligger i skuffen.

Får vel brev når de kjøpes opp eller avvikler driften.

Bare ned 7% i dag.....

Link to comment
Share on other sites

Huff, pleier det ikke å bli TOM-rally dagen etter at du har solgt, NL...?

 

 

Ja. Alle mine er nå solgt.

Blir ikke skatt på meg neste 3 år..........

 

Inngang 52.00

Ut 34.00

tap=180.000

 

Lykke til dere andre.

Jeg tar pause nå

Skal bare kaste ut GOGL og NAS først.

GGS ligger i skuffen.

Får vel brev når de kjøpes opp eller avvikler driften.

Bare ned 7% i dag.....

Link to comment
Share on other sites

KOMMENTAR:USA-BØRSENE VENTES ÅPNE NED MANDAG TYNGET AV FINANS

 

Oslo (TDN Finans): Amerikanske aksjer ventes å åpne ned mandag. Futurene

faller på bekymringer om resesjon i amerikansk økonomi og svakere vekst i

Kina.

 

-Vi venter at den økonomiske veksten vil avta i USA. Årets thanks givings-

og julesalg vil møte motvind grunnet høy oljepris, sier forvalter Carsten

Klude i M.M. Warburg til Bloomberg News.

 

Citigroup faller i førhandelen etter å ha blitt nedgradert fra "neutral"

til "sell" av Goldman Sachs.

 

"Etter uroen i kredittmarkedene har vi blitt mer pessimistiske i forhold

til gruppens utsikter", skriver analytiker William F. Tanona i Goldman

Sachs i en oppdatering.

 

Goldman Sachs har også kuttet estimatene for Morgan Stanley, Lehman

Brothers, Bear Stearns, JPMorgan Chase og ETrade. Analytikeren tror

Citigroup må ta nedskrivninger knyttet til CDOer på 15 milliarder dollar de

neste to kvartalene.

 

Citigroup har i motsetning til Goldman Sachs et positivt syn på

investeringsbanker, og har oppgradert den amerikanske banksektoren fra

"market weight" til "overweight" på grunn av attraktive priser, nedjusterte

estimater og dårlig investeringsstemning.

 

Oljeprisen trakk opp 0,9 prosent til 94,68 dollar fatet da gulvhandelen på

Nymex åpnet mandag.

--

TDN Finans

OT

22 00 11 55

finans@tdn.no

 

#CODES N/STOC T/STCO

Link to comment
Share on other sites

Ja. Alle mine er nå solgt.

Blir ikke skatt på meg neste 3 år..........

 

Inngang 52.00

Ut 34.00

tap=180.000

 

Lykke til dere andre.

Jeg tar pause nå

Skal bare kaste ut GOGL og NAS først.

GGS ligger i skuffen.

Får vel brev når de kjøpes opp eller avvikler driften.

Bare ned 7% i dag.....

 

Det var trist å høre. Når det gjelder GGS prøvde jeg å få deg til å selge da kursen plutselig spratt opp på ca 2,30. Dette var vel ikke noe godt råd da den like etterpå var nesten 3 kroner. Selv da solgte du imidlertid ikke enda du kunne komme deg ut av skiten i pluss grunnet emisjonsaksjene hvis jeg ikke husker feil. Tror du gjør rett i nå og bare la dem ligge. Ting kan uansett skje brått her.

 

Når det gjelder Tomra var det muligens like godt du solgte, men er redd du kommer til å angre. Jeg ville vel se an ut uka og eventulet kjøpe meg inn igjen. Oppgang i desember tror jeg vi får også iår. Men valget er selvsagt ditt.

Link to comment
Share on other sites

Tore Aksel Voldbergs selskap Solon AS går rett inn på syvende plass på listen over de største aksjonærene i John Fredriksens bulkrederi Golden Ocean. Solon AS står oppført med 2,5 millioner aksjer (0,92 prosent) verdt 96,4 millioner kroner.

 

Voldberg har tidligere vært inne i Golden Ocean som privat investor. Han har nylig stått oppført med 1,7 millioner aksjer.

 

 

 

 

Er det dette som er grunn til at vi stuper her???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...