Jump to content

Traders Pit- Episode 29-Mandag


Hoff@

Recommended Posts

Så er vi igang med en ny spennende børsuke!

 

I dag er det nesten en liten D-dag for OCR/SIN, OCR kommer med resultat + en presentasjon i etterkant som det stilles store forventninger til.

 

Jeg tror ikke vi får svar på noen olje/gass- funn

i dag. Ellers så vet jeg at B.Skeie er ankommet Housten på oljemesse for å selge SIN,s konsept, særdeles spennende om han lykkes. :wink:

 

Markedet her hjemme i dag ???

 

Ja jeg bare spør, eller vi må nesten bare vente og se.

Link to comment
Share on other sites

Vel Hoff@, det begynnte ikke så veldig bra, men jeg har tro på en god uke. De med cash nå har en gyllen anledning til å treffe bunn tror jeg...

 

NOI er min soleklare favoritt, sitter på 80k nå og skal kose meg når brasilianerne får komlettert den tredje brønnen. :D

Link to comment
Share on other sites

NOI er min soleklare favoritt, sitter på 80k nå og skal kose meg når brasilianerne får komlettert den tredje brønnen. :D

 

Men hvorfor faller NOI, når det er allment kjent at den tredje brønnen finnes? Er det tekniske problemer? Sitter ikke på noen aksjer akkurat nå, så det hadde ikke vært så dumt å truffet bunnen. (For en gangs skyld.. :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Re: Ståle

 

Jeg er like forvirret som deg ang. NOI, markedet burde nok priset NOI høyere. Men det er jo nettopp i dette mulighetene ligger. Aksjer er til en hver tid feil priset, det gjelder å prøve å plukke de som er priset for lavt... Jeg tror NOI er en aksje som er priset for lavt, men usikkerheten rundt selskapets aktiviteter i Brasil med Petrobras som operatør er reel nok.

Link to comment
Share on other sites

huff... irriterer meg grønn over at det ikke går an å shorte med stocknet :evil: Har vært utrolig mange aksjer som har vist klare tekniske svakheter siste ukene. Bare se på JIN, CNR og FJO ...

 

skjønner ikke helt hvordan jeg klarte å gå long i FJO i ukekonkurransen men :oops:

Link to comment
Share on other sites

Om børs og marked generellt tillater jeg meg å referere fra Engabhoy's glitrende innlegg i TOM topicen. Bør leses! "Det er et ubestridelig faktum at aksjekurser på kort sikt bestemmes mer av psykologi enn av underliggende verdier. Dette skyldes markedets iboende irrasjonalitet og utålmodighet. Til tross for at det finnes mange lyse hoder i aksjemarkedet, oppfører det seg i sum som om det var fullstendig hjernedødt."

 

Ser forøvrig ut som selgersiden i AKVER har tatt seg en pause, eller er de forsvunnet for godt?? :D

Link to comment
Share on other sites

Enig Pirelli... ser ut til at FJO snur opp igjen. Jeg kjøpte på 3.23 på fredag men solgte til 3.24 i dag, fordi momentumet nedover var så sterkt. Men nå ser det altså ut til å snu oppover... Aksjen har også en klar støtte rett under 3.00. Jeg tror min inngang blir rundt 3.00 neste gang, og hvis ikke vi ser den kursen holder jeg meg unna...

 

I følge 'Aksjekjøp og daytrading' så stemmer det at det lønner seg å vente på et trendbrudd, i allefall når aksjen synker så kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Ser at OCR og SIN faller av. Svært tynnt volum, så det skulle ikke bety så meget, men jeg frykter det svake resultatet og ingen bekreftelse om funn fra OCR i dag, kan sende begge kraftig ned.

 

Skulle tro at SIN ikke burde lide noe større av dette. Likevel, nå er den nede på 10'tallet. Skulle ikke forundre meg om at den er virkelig billig nå?

 

Skal bli spennende å se hva markedet priser den til videre denne uken.

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig

 

Ja,- herremindag, det er såvidt jeg er istand til å bruke tastene.

Det går på vann og beinmelspudding.

 

Ser forresten at Europris har et godt tilbud på spylevæske!

 

10 kroner for 4 liter, - det er jo gitt for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...