Jump to content

-Traders Pit - Mandag 09.05.04


Ivers

Recommended Posts

Tror mange sitter med skikkelig røde tall nå.. :x

 

OSE beveger seg helt i grenseland ift 100 dagers glidende gjennomsnitt...og føler mange av de rutinerte traderne sitter på gjerdet for å se om vi går gjennom støtten, eller skal opp igjen.

NASDAQ må ikke falle gjennom 1900 se link:

http://bigcharts.marketwatch.com/quickchar...nasdaq&sid=3291

 

Neste uke blir derfor skummel/avgjørende... Faller NASDAQ gjennom 1900 så føler jeg meg MEGET ubekvem ift aksjer tiltross for at jeg sitter med OTR. Dersom derimot NASDAQ holder 1900 -støtten, så er det ikke noe galt teknisk, og renta og inntektene/guidingen til firmaene er egentlig for bra til å være under 2000.

 

Tror på rekyl opp fra NASDAQ denne uken, også får vi krysse fingrenen for resultater og andre faktorer som påvirker markedet blir av positiv art.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at jeg sitter ganske så stille med porteføljen min og lar daytrading være daytrading.

:D

Liker heller ikke den underliggende tonen som råder på aksjemarkedene nå, jeg mener dette ligner på ett minikrakk???

 

Er svært spent på retningen til USA i ettermiddag, slutter den negativt så er vi litt ille ute!!!

 

Men, dont worry be happy :wink: :lol: :o

Link to comment
Share on other sites

SStygg dag.. dette var surt, men noe krakk r jo helt uaktuelt, så lav rente som vi har, og så bra resultater vi har sett den ssite tiden.

 

OTR er tilsalgs på 22,5!!! Irriterer meg at jeg ikke ahr penger til å laste

Link to comment
Share on other sites

Surfet innom diskusjonsforumet på HO, fungerer bra som ett termometer på stemningen og den er ikke helt på topp for å benytte ett litt svakt uttrykk...

 

Mine TOM aksjer har jeg en nummen likegylidighets følelse for akkurat nå. De kommer nok til å sitte i min portefølje til Tyskland er avklart (i 2006?). Heldigvis går det langt bedre med NOI :D

Link to comment
Share on other sites

Lite lystig på børsen i dag.

 

Men i alle fall er flere fond svært så optimistiske. Spørsmålet er om de snakker for å mele egen kake?

 

Eller de virker tilforlatelig optimistisk for ikke å miste kunder som vil ut.

 

Uansett, jeg kan ikke se begrunnelsen til dette fallet så kraftig. Oljeprisen er høy, og det er farlig for industrien, at renta går opp ett eller to poeng skulle vel ikke bety så mye. Skulle tro at de fleste har høyde for det, både industri og private.

 

På tide å selge seg ut?

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig dag.

Prøver å laste litt mer i NOI på 2,80.

Vurderer jeg å selge meg ut av EDBASA og spytte inn i NOI. (Alle egg i samme kurv)

Går Noi under 2,80 kjører jeg

"when trouble, double taktikken".

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette kan være med på å snu markedet generellt: (rundt lunchtid)

 

Oljeprisene stuper ifølge Bloomberg etter uttalelser fra Saud- Arabias oljeminister Ali bin Ibrahim al-Naimi om at OPEC burde øke oljeproduksjonen med 1,5 millioner fat olje per dag.

- En økning i oljetilbudet er essensiell, skal al-Naimi ha sagt. 1.5 million barrels a day in the second half of the year.

 

Brent-olje for levering i juni er ned tre prosent til 35,85 dollar fatet, mens spotprisen er ned 6,81 prosent til 34,92 dollar fatet.

Link to comment
Share on other sites

Merkelige reaksjoner i dag.

 

SIN faller mer enn OCR, skulle ikke være noen grunn for det, eller?

 

NOI er jo et hjertebarn hos mange her etter hvert, fortsatt like uforutsigbar. Synes den er spenstig for tradeing.

Link to comment
Share on other sites

Nasdaq futures under 1400 hadde vel ingen ventet så snart?

 

Uansett, det ser ut som de stiger i øyeblikket, ennå to timer igjen til åpning.

 

Så vi bunnen nettopp, eller er det fortsatt nedover?

 

nasdaq.png

Link to comment
Share on other sites

Huff. Det er i nedoverbakke det går fort. Merkelig hvor fort ting går generelt sett i dag. Absolutt alt på hovedindeksen er fra lyserødt til B-L-O-D-R-Ø-D-T.

 

Statiol f eks er i ferd med å bryte ned gjennom 80-81. Gjør jo sitt utlag på hovedindeksen.

 

Siste mann ut lukker døra? Tar på meg jobben jeg. :roll:

 

Glasset er halvfullt! :D

Link to comment
Share on other sites

Nåda, må jo sjekke hvordan det går over there...

 

Og i skrivende stund ser det ikke galt ut, Nasdaq har snudd og tatt seg pent inn. Håper det varer.

 

Men, men... er det nå slik igjen, som mange ganger førut at vi her hjemme får med oss nedturene og ikke oppsvinget?

 

Krysser fingrene for at bunnen var her i dag og ikke dukker opp igjen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt enig, dette ser ikke helt galt ut lenger. - Får bare håpe at dette var en av de "dummeste" overreaksjonene som markedet har hatt i de siste årene.

 

Som det fremgår av chartet fra futures som ble satt inn nedenunder i innlegget fra kl 13:23 så kommer etterhandelen frem nå i forkant av det. Og den viser en fortsatt god stigning opp.

 

Tipper ose's nedtur var kraftig overdrevet, men kjærkommen?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var bra vi ikke endte på dagens laveste, og at det fortsatt ikke er skikkelig brudd på DOW/NASDAQ.. morgendagen vil bli xtremt avgjørende, og uken generelt.

 

OSE overreagerte, og jeg selger ikke en post, det blir for dumt. Renta er lav uansett om den stiger noen kvatinger, og tallene fra bedriftene er stort sett bedre og bedre, og økonomien er på vei opp.

 

Jeg tror OSE er over 200 innen året er omme, og at vi vil ha NASDAQ godt over 2000.

 

JAPAN blir spennede, legger ved link over alle børsene i verden...

 

https://www.stocknet.no/market/showCompanyI...id=2779&depth=0

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...