Jump to content

Traders Pit - Episode 36 - Onsdag 13.05.04


Pirelli

Recommended Posts

NOI tar seg en liten pust, men jeg er ikke så sikker på at kursen følger sin sedvanlige utvikling denne gangen. Mange trofaste NOI tradere misset denne rekylen og det er jo de som selger rekylene ned igjen, dessuten er vi veldig nær 'mid-may'...

 

Jeg sitter stille og blir heller med ned under 3,- igjen dersom det blir utviklingen. Men aller helst vil jeg bli med over 5,-... Skal vi si at det akkurat nå er 50/50 ? :D

Link to comment
Share on other sites

Enig med Pirelli, sjansen er vel rundt 50/50 i NOI. Er allikevel pessimist nå, for mye spekulasjon rundt "mid-may", kan fort ende med blåmandag.

 

Nåja.

 

Tilbake på jobb nå, ikke så syk lengre. Tradingen blir det derfor lite av. Konstaterer med glede at både TGS og SME er opp. Det er fint.

Link to comment
Share on other sites

Håper NOI klarer en sluttkurs over åpningskursen i dag altså over 3,07.

 

Ser man på NOI i et candlestick chart er det gjennomgående at aksjen får en fyllt candle rett etter de dagene den har vert oppe og testet motstand i 3.10 området. Om aksjen ikke klarer å løfte seg over åpningskurs på det gode volumet vi har hatt i dag vil jeg anse det som et klart svakhetstegn, enda verre ser det ut om vi får en sluttkurs lavere en close i går, mend ette er vel lite sannsynlig.

 

Det idelle i dag ville vert om den kunne etablert seg over 3,10.

 

 

 

mvh.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å ta gleden og optimismen fra NOI-erne, men jeg tilhørte menigheten fra slutten av august 2003. Da kjøpte jeg meg ganske tungt inn i NOI. De siste aksjene ble lempet ut i februar iår. Ikke det store tapet akkurat, men......

 

Allerede i september 03 diskuterte vi ivrig om brønn 3 ville komme i produksjon i løpet av de første dager i sept 03, eller vi kansje måtte smøre oss med tålmodighet å vente til slutten av september.

 

Idag vet vi at brønnen fortsatt er uvirksom, men nå er det "mid.may"som gjelder.

 

Jeg håper oppriktig på NOI-ernes vegne at det blir en avklaring med det aller første.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner at du fremdeles avventer inngang Utzi, slutten i dag og morgendagen bestemmer veien videre. Holder aksjen seg over 3,10- tror jeg reprisingen har begynt. Akkurat nå er det usikkerheten som råder...

Link to comment
Share on other sites

Pirelli: Ikke ha for høye forhåpninger, da blir man bare skuffet. Forstår deg jo, hadde vært litt frustrert hvis jeg hadde sittet i NOI i 8 måneder selv (ikke at du er frustrert, virker som du har meget god tålmodighet).

 

Forøvrig litt pussig at det har tatt så lang tid å få brønnen i stand.

 

Også litt pussig at folk tør å kjøpe NOI her oppe. Det kan jo selvfølgelig hende dem skyter gullfuglen, men de kan som sagt også våkne opp til blåmandag. Nåja. Dem om det.

 

Sterkt av SME å gå såpass bra mens ESO dumper som dem gjør. Oppgang mot 70 er ikke umulig. Er ønskelig i alle fall. :D

Link to comment
Share on other sites

NOI ble tydeligvis litt sliten av oppturen gitt.

 

Nåja.

 

Har solgt meg helt ut av TGS i dag, hadde ikke så veldig mange aksjer der, menmen. Det ble da nok til smør på brødskiven. :wink:

 

Ender SME på dette nivået er det bra. Får håpe den holder stand.

Link to comment
Share on other sites

Utviklingen som skjer nå er etter min mening svært negatvit. Tror NOI skal videre ned nå, men tar forbehold om melding om oppstart av brønn. Solgte meg ut selv på slutten i dag. Tror den kan kjøpes rimeligere senere.

Link to comment
Share on other sites

Den avtalen de fikk var på 3mil, altså under 25mil NOK. Jeg kjenner ikke firmaet så godt, men å slå Hiltonkontrakt på NOK 270mil med ytterlige opsjon med verdi på over 500mil.. det er verdt å vente på...kan bli enormt løft i kursen. Ellers virker det som om det var lekket info idag ang GGS kontrakten.. AB kjøpte merkelig mye idtarten idag.. Hadde jeg vært snar, hadde jeg plassert de ssite kronene mine i GGS på 6,- på sluttauksjonen. den starter garantert opp imorgen, er min erfaring med meld.før slutt.

Link to comment
Share on other sites

Ivers, den begynte stigningen tidligere i uken da en kreditor gjorde om restgjelden GGS hadde til aksjer, mot en kurs på $1 pr. aksje, det grunn god nok til at den har steget denne uken, og var egentlig på vei nedover mot slutten av dagen i dag, helt til meldingen kom rundt fempåfire.....

 

GGS er jo verdsatt et stykke under Otrum, og salgene deres av "det persiske teppet" er rent pluss i resultatet, alle kostnader er utgiftsført tidligere, dermed er dette veldig gode nyheter for GGS.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Jeg har GGS på watch, så fulgte den og papairtradet med tap (pga den falt på slutten)men fikk ikke med meg mld før det var forsent..

 

Ser forskjellen i firmaet, men ville bare poengtere at jeg mener en OTR kontrakt(er) på over børsverdien av firmaet er verdt å vente på..

 

Skuffet over OTR, men, men..

 

Ha en fortreffelig dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...