Jump to content

Episode 1059 - Tirsdag 10. juni 2008


Zoonic

Recommended Posts

På tide å "kutte" forrige pit...er alle blakke...? :mellow:

 

____

 

Vel,vel, sikkert mange grunner for liten trafikk. Det ser forløpig bra ut for morgendagen, tipper den starter pent opp..

 

____

Link to comment
Share on other sites

Starter pent opp.. Hmm.....

 

Tror ikke du hadde skrevet dette dersom du hadde gjort det nå imorges isteden. Stygg nedgang i Asia og spesielt i Kina hvor flere indekser går ned 7 % :ohmy::ohmy:

 

Men, olja er litt opp og det trenger slett ikke bli så ille. Den som har lever får se... :biggrin:

 

Lykke til idag! :biggrin::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

jepp.

Mine tomraaksjer innkjøpt for et par dager siden gikk mye billigere i dag.

Enig i din vurdering i at tomra er en skrotaksje - fremdeles og ennå :-)

Tar tapet og holder meg vekk en stund til.

 

Så lenge den beveger seg som oksederivatene, er det like greitt å kjøpe oksederivater, vel å merke når børsen går opp..

 

Citi oppgraderer vel STL på igangsatt statsinnkjøpsaksjonen tenker jeg..

Link to comment
Share on other sites

Det kan virke som om Tomras hoffmegler har blitt flinkere til å tyne markedet for billige aksjer. Før ga tilbakekjøp typisk kursrally, men i det siste har Tomra kjøpt tilbake store mengder på fallende kurs. Bra for aksjonærene på lang sikt, men sikkert en prøvelse på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å begynne inngang i obxexdbear igjen.

Olja tenderer oppover, dollarkursen like så.

Ingen grunn til at det skal fortsette utover dagen, (da tenker jeg pris på OBXEDDBEAR ) - så det er vel like greit å handle igjen.

 

Billigere enn tidligere i dag er det og. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Inntil Zoonic kommer med trøst om at i morgen blir alt så meget bedre, kan man jo kose seg med denne latterlige artiklen hos HO. Makan til møøøøøøl. Kraftig StatoilHydro-fall på jevn Wall Street

 

1. "på nytt står denne livsviktige råvaren" Noen som spiser denne oljen, eller?

2. "med Norges største selskap ned nære fem prosent" Jesus. Det er bittelitt forskjell på 3,78 og 5 prosent?

3. "Aksjen startet rett ned, mulig påvirket av Statens ytterligere kjøp av StatoilHydroaksjer." Herregud!

4. Hadde vært noe av en sensasjon om den hadde startet rett opp ettersom den var ned i Oslo da USA åpnet?

5. "Et fat nordsjøolje og den amerikanske lettoljen omsettes for 131,77 dollar fatet og 131,24 dollar fatet, den amerikanske lettoljen hakket over nordsjøoljen." Hvilke av de to tallene er størst?

6. "StatoilHydro, med sitt fall, var da en av de med størst prosentmessig nedgang." Antar det er tilfeldig at ikke mindre enn 3 aksjer med større fall nevnes i samme avsnitt.

7. Jeg er lettet av å se at gaten er flat der borte...

 

Dollaren har styrket seg "nesten" 4 prosent og StatoilHydros kurs sank med "nesten" 4 prosent. Call it even? Eller skal man ta en "wag the dog" og anta at NY har avgjørende betydning på kursutviklingen på OSE for aksjen. La oss håpe det var en sommervikar som fikk lov til å prøve seg med børskommentaren i kveld.

 

Trøst oss, Zoonic. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

For informasjon så har jeg sendt en mail til forfatteren av artikkelen du referer til pluss, med link til denne tråden - så da venter vi i spenning på en kommentar fra Sverre :)

 

For the record så er forskjellen på OSE sluttkurs og NYSE sluttkurs for StatoilHydro 0.45% justert for dollar.

Link to comment
Share on other sites

Fikk full pott både i daytradinga og satt igjen med forholdsvis billige bjørnederivater i dag.

Holder oljeprisen kursen pr. nå - eller faller videre, kan jeg si meg fornøyd med utfallet av dagen i dag..

 

Når det gjelder statoil, kan en vel si at kursen tryna i Junaiten igjen, Zoonic

Da selvfølgelig uavhengig av eventuell kronekursomregning i forhold til oljekurs, dollarkurs etc.

Mye "gap up", "gap down" på STO i usa de siste dagene.

Kan vel nesten si at Statoil har forgapt seg på børsen i USA den siste tiden :dry:

 

Lykke til med tradinga også i morgen,

Link to comment
Share on other sites

Mye "gap up", "gap down" på STO i usa de siste dagene.

Kan vel nesten si at Statoil har forgapt seg på børsen i USA den siste tiden :dry:

 

Nu er det slik at volumet i STO i USA tyder på at det kun er de extremt risikokåte forhendværende sub-prime huseier som investerer i aksjen. Forøvrig har jeg tenkt å aksjonere ved å stille familiebilen min på tvers av en høyt traffikert hovedvei dersom STL synker mer, det ser ut til å være løsningen i sør Europa dersom prisutviklingen ikke er tifredstillende.

 

Holder meg i skogen jeg, dollar/olje eksponeringen er kun av sentiment betydning der - mye bedre med en miks av grådige kapitalister, egenrådige godseiere og Miss management.

 

Ordet sub-prime var det mest brukte ordet i mars/april - nå er det tilsynelatende forsvunnet fra vokabularet til finans journalistene, brukt opp?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...