Jump to content

Episode 1060 - Onsdag 11. Juni 2008


Bartender

Recommended Posts

Selv med "høy" oljekurs og "høy" dollarkurs kom nedturen etter åpning i USA.

Tror for min del at "There is something Rotten in - more than - Denmark" for tiden.

Intill tall og kursstatistikk viser noe annet, bekreftet i form av glidende gjennomsnitt med ulik målelengde, blir jeg sittende med mine bjørnederivater.

 

Fortsatt god handel.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Oslo Børs avslutter dagen med et aldri så lite krakk. Høy oljepris er tydeligvis ikke tilstrekkelig når DJIA dundrer mot 12000... :ph34r:

 

Det er det jeg har hevdet. Tror vi er ved et skjæringspunkt hva angår oljeprisen. Yttligere stigning nå innebærer fall i veksten i verdensøkonomien og fallende kurser på børsene verden over. OSE vil påvirkes av dette.

Link to comment
Share on other sites

Endelig ser det ut til at fokus hos den fryktbaserte og risikoaverse delen av markedet - har flyttet fokus over på at nasjonalbanker og sentralbanksjefer har begynt å titte på inflasjonstakten, og dermed også begynt å vurdere inflasjonsdempende tiltak, igjen. (Les rentehevinger)

 

Dette kombinert med jevnt over høy volatilitet i markedet, høy oljekurs og høye råvarepriser generelt, samt synkende eiendomspriser; er klare tegn på at det virkelig er noe som er råttent et eller annet sted i økonomien...

 

Vi gruer oss, vi gleder oss.. sånn ettersom :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke forundre meg om vi ser 150 dollar snart!

 

Overraskende lagertall fra USA - oljeprisen videre opp

Det har kommet overraskende oljelagertall fra USA. Oljeprisen reagerer opp en ekstra dollar.(Oppdatert 16.47)

 

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 11.6.08 16:37)

 

Tall fra det amerikanske energidepartementet (DOE) viser at de amerikanse råoljelagrene falt med 4,6 millioner fat til 302,2 millioner fat i uken som gikk. Det var ventet et fall på 1,5 millioner fat.

 

Destillatlagreen økte med 2,3 millioner fat til 114,0 millioner fat. Forventningen var på pluss 2,0 millioner fat.

 

Bensinlagrene økte med 1,0 millioner fat til 210,1 millioner fat, mot ventet pluss 1,3 millioner fat.

 

Oljeprisen steg umiddelbart rundt én dollar på nyheten. Nå går Brent-olje for 134,64 dollar fatet, mens amerikansk råolje handles for 135,63 dollar fatet. På det meste var prisen opp over fem dollar fatet i forhold til i går!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...