Jump to content

episode 1071 - Fre(s?)dag 27.06.08


TorValdsen

Recommended Posts

hei gamle ørn(er)- I'm back!

Jeg kastet hele potten i NSG i dag- veldig usikker på den.

GOGL blir for skummel i slikt vær vi har nå- beste er vel å være ute? så solgt ut alt, GOGL,rec og aker- satt mest med NSG og GOGL...

Satser uansett på "back 2 basic" nå!

Kjøpt all inn i AKER i dag, noe som innebærer totalt snitt på 260 etter dagens inngang.

Kan ikke skjønne annet enn at den er billig. Stor cashbeholdning, spesielt investert mot olje(Aker solution) og med stort potensiale for inntjenning ift at evt funn for akd riggene vil generere en hyggelig % del av funnet... Skal regne på det i helgen, men i følge kilder er verdiene på over 400 pr aksje- og det er før Aker solution kommer opp igjen og AKDs rigg(er) finner olje...

Kommentar?

Link to comment
Share on other sites

Long time no see, Ivers :smile:

 

Det er nå over 2 år siden jeg kastet alle mine AKER-aksjer så alt for tidlig. (Snittsalgs kurs ca 260) Siden da har jeg hatt aksjen i øyekroken hele tiden og var på nippet til å bytte ut mine CRU-aksjer mot AKER tidlig i år da alt trynet på børsen. Den var da nede i 260 før den gikk opp igjen.

 

Jeg liker fortsatt selskapet og har stor tro på Røkke og hans disposisjoner. Han er og blir en luring og kommer nok til å tjene stort i framtiden også.

 

Nå har jeg ikke regnet på underliggende verdier i selskapet på over et år og vet ikke eksakt hva som ligger under hver aksje, men kursen i dag virker fristende.

Link to comment
Share on other sites

Hei, sant:-) lenge siden..

Solgte også rundt der(250 i snitt)- og har nå ny inngang- 260,- etter noen år i andre selskaper- de store resultatene har uteblitt så satser igjen nå på GOGL.

Ja, jeg tror Røkke får til ting og at det de neste årene kommer en ny bølge oppover i form av AKDs rigger, Fortsatt god inntjening for AKer Solution i tillegg til at pengene på bok kaster av seg i nye ptosjekter.... men ikke lest meg nok opp ennå, men vet den er priset til ca. 40% under underliggende.. og tror den går i ny ATH iløpet av neste år.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev for noen dager siden, tror jeg vi er nære en kraftig rekyl igjen. Det er mye "billig" nå, særlig i USA, men også her. HO viser til noe av dette idag:

 

______

 

CNN Money trekker sammenligninger mellom det amerikanske markedet nå, og i 1974, og hvordan investorer som selger seg ut nå kan gå glipp av en enorm rekyl.

 

wall_street_stock_exchange_narrowweb__300x468,2.jpg

 

- Når markedene kommer seg, så kommer de seg fort, sier en investeringssjef til nettavisen. CNN Money mener amerikanske aksjer er billigere nå enn de var for et år siden, og mye billigere sammenlignet med prisingen i 1999. P/E på S&P 500 er 20 prosent lavere enn det var i inngangen til 2008, og halvparten av P/E i 1999.

 

Er dette et kjøpssignal for aksjer i USA?

 

 

Les hele artikkelen fra CNN Money HER...

 

 

_______

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...