Jump to content

episode 1071 - Fre(s?)dag 27.06.08


TorValdsen

Recommended Posts

Etter omlag 3 % ned på Dow'en, ligger det vel an til en "liten" nedtur her hjemme på berget også.

 

Gårsdagens "smell" i junaiten bekrefter at "3rd leg down" blir et faktum.. (Elliot wave, waves good times goodbye...?)

 

Olja, opp, dollar ned

Norge: renta opp

 

Jaja, sitter vel nokså trygt der jeg befinner meg, med Orkla, Rec og to innhegninger med bjørner og okser i.

Ennå litt uklart hvilke av disse som selges først :wink:

 

Lykke til fra morgenen av..

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

Navnet på pitten sier vel alt, men det er ikke sikkert det blir så ille.

Husk at OSE tok endel av fallet i går og futtene er blå derover nå.

 

Men med snart sommerstille kan det få enkelte rare kursutslag, litt ergelig at jeg drar nå når det blir litt action, he he

 

God trading

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst til å bli finansjournalist. Da kan være idiot og få betalt for det. Komiske overskrifter på alle de store nettstedene, men som vanlig tar HO kaka. Sette seg ned for å lese artikkelen, mange som står når de surfer?

 

Fryktelig blodrødt på børsen nå. Skulle ikke forundre meg om vi om en halvtime var i blått.

 

Og om noen flere timer under 450, eller hva Zoonic? :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Mulig det kan vende kraftig ned etterhvert, markedene er svært volatile, så mye rart kan skje, men ingen større aktører er overrasket over siste tids makrotall og mye er nå innpriset...

 

Jeg tror vi får en meget sterk periode igjen snart. Ikke lenge siden at det så helt grusomst ut(jan/febr), da tippet jeg at vi ville få et skikkelig rally og det fikk vi, tidens oppgang på OSE.

 

Jeg tipper noe av det samme igjen! :smile:

 

 

Og jeg tippet da også Tyskland(se fotball-tråden) i EM-finalen.... :wink: (bommet med Frankrike, men dog...)

 

Jeg har lyst til å bli finansjournalist. Da kan være idiot og få betalt for det. Komiske overskrifter på alle de store nettstedene, men som vanlig tar HO kaka. Sette seg ned for å lese artikkelen, mange som står når de surfer?

 

Fryktelig blodrødt på børsen nå. Skulle ikke forundre meg om vi om en halvtime var i blått.

 

Og om noen flere timer under 450, eller hva Zoonic? :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Han Thorsen i markets er jo ikke helt bak mål likevel(Funcom kursmål 25), han har stått ved sitt. Tok lang tid før jeg selv skjønte alvoret men ute for 10kr siden nå. I ekte zoonic stil kan jeg ikke skjønne annet enn at det kan begynne å lukte eei lida rekyl. Når det er sagt har jeg selv spilt spillet 3-4dager jeg er lvl 20, der har jeg vært siden. Jeg syntes rett og slett det er drittkjedlig. Folk sier det blir kulere fra lvl 20 osv grunnet man entrer en ny by, men jeg gidder hvertfall ikke mer.

 

Går FAIR mot pluss for 2.dag på rad.? Jeg sitter mildt sagt ALL INN i FAIR nå. Hvis ikke den aksjen hvertfall er i 20 før september\oktober, ja da skal jeg også på med spanderboksern, til posterne i Fair tråden. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mulig det kan vende kraftig ned etterhvert, markedene er svært volatile, så mye rart kan skje, men ingen større aktører er overrasket over siste tids makrotall og mye er nå innpriset...

 

Jeg tror vi får en meget sterk periode igjen snart. Ikke lenge siden at det så helt grusomst ut(jan/febr), da tippet jeg at vi ville få et skikkelig rally og det fikk vi, tidens oppgang på OSE.

 

Jeg tipper noe av det samme igjen! :smile:

 

Du må spå hardere Zoonic !! Vi trenger mere driv i handelen.

 

- og når du først er i gang med "Orakel-Tjenestene" kan du ikke være så snill å spå Crew Gold til himmels ? (Jeg trenger litt støtte nå i disse mørke tider)

 

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det er best å forholde seg rolig nå og være klar etterhvert som det begynner å bli billig(ere). STL kommer nok.....

 

Ellers så holder jeg et øye med RCL - skal inn i den når den snur (kan bli en stund til) og NAUR. Har tro på NAUR på sikt, men det tar dessverre lang tid før det kommer inntekter og DET straffes i dagens marked.

Link to comment
Share on other sites

Brent oil 141 dollar fatet!

 

Og OSE er langt lavere enn da oljeprisen lå under 140

 

Dette viser bare at hovedindeksen ikke følger oljeprisen slavisk som så mange hevder (også analytikere)

Jeg holder fast med at vi har nådd et skjæringspunkt hvor oljeprisen har blitt så høy at det går utover veksten i verdensøkonomien. Føler derfor fortsatt at vi nå er i en tap/tap situasjon.

:sad::sad::unsure::unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dette viser bare at hovedindeksen ikke følger oljeprisen slavisk som så mange hevder (også analytikere)

Det er det vel ingen oppegående som hevder? Realiteten er ihvertfall at når utenlandske aksjer blir billigere (ved børsfall i USA), bør også norske aksjer bli billigere. Dette kan enten skje ved kursfall eller økt oljepris.

Link to comment
Share on other sites

Et stykke ned på vg.no kan man lese denne overskriften: "Selg deg ut nå!", sammen med ett bilde av børsen.

 

Ett av de sterkeste kjøpssignalene i min bok... Men det er selvsagt enda sterkere med en slik overskrift på førstesiden i papirutgaven.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Noen lyspunkter...

 

USA – Personal spending mai +0,8% m/m,ventet +0,7%m/m

 

USA – Personal income mai +1,9 % m/m ventet +0,4% m/m

 

I kategorien for tull og krokkodilletårer finner vi følgende:

 

Det ser ikke ut til at det finnes noen bunn i aksjemarkedet

– Alle er negative. Det er skikkelig trist, sier oppgitt megler på Stockholmsbørsen. Investorer i Norge og Sverige straffes hardt.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (HegnarOnline - 27.6.08 13:43)

 

I går falt hovedindeksen på Oslo Børs 1,46 prosent, mens den hittil i dag har gått ned 1,25 prosent. Det ser ikke så mye bedre ut i vårt naboland Sverige. Stockholmsbørsen har hittil i dag falt 2,01 prosent.

 

– Det ser ikke ut til at det finnes noen bunn. Alle er negative. Det er skikkelig trist, sier en svensk megler til det Nyhetsbyrået Direkt.

 

 

Høyt oppe på den svenske taperlisten finner vi i dag teknologigiganten Ericcson, hvor A-aksjen er ned 8,75 prosent mens B-aksjen har falt 7,14 prosent.

 

Sony Ericsson venter at salget og lønnsomheten blir påvirket i andre kvartal 2008. Årsaken er avtagende etterspørsel etter mobiltelefoner i de mellomste og øvre segmentene, samt forsinkelser av nye produkter i kvartale

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Problemet med børsen er at så mange handler i "flokk". Kombinerer en dette med sanseløs "gearing" både mht. short og longposisjoner, ja så får en svingninger som nå.

 

Tror vi kan få et lite "ettermiddagsrally" i dag...

 

Problemet for oss på OSE er imidlertid at: En økt oljepris vil sende utlandets børser ned, mens en svekket oljepris sender OSE ned. Alt for mange glemmer at prisnigen av oljeaksjene på OSE godt forsvarer prisen gitt en oljepris som er en god del lavere enn i dag. Sagt på en annen måte, dagens oljepris er ikke bakt inn i kursene på oljeaksjene på OSE. Spørs imidlertid om "saueflokken" husker det...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å se NEO i Tomra i dag. Hver eneste gang det går en handel på høyere kurs enn siste, så slenger NEO ut på best. Tydeligere enn noensinne at denne megleren benyttes for å dempe kursen i selskapet. Artig.

 

Hei

 

De er sikkert så "lure" at de bruker en "robott for handel"...

MEN hvorfor i all verden handler ikke TOM egne aksjer på disse fallene. Har de allerede fått inn tallene for Q2 og derfor er forhindret fra å handle.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

De har nok ikke helt tallene ennå, Q2 er ikke helt slutt heller(har tallene vanligvis en uke etter endt kvartal). Ellers brukes det mye mer autotrading enn før, også i TOMRA..

 

Det kan være andre grunner for at det ikke foretas egne handler, men ikke umulig at de har handlet noe idag. Uannsett har dette mindre betydning etter min mening...

 

 

 

Hei

 

De er sikkert så "lure" at de bruker en "robott for handel"...

MEN hvorfor i all verden handler ikke TOM egne aksjer på disse fallene. Har de allerede fått inn tallene for Q2 og derfor er forhindret fra å handle.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Problemet for oss på OSE er imidlertid at: En økt oljepris vil sende utlandets børser ned, mens en svekket oljepris sender OSE ned.

Her er du inne på noe! USA-børsene har ikke hatt en skikkelig plussdag i manns minne. Allikevel er ikke dagens gode makrotall i stand til å trigge den minste rekyl. All time high oljepris er åpenbart en medvirkende årsak. De neste månedene vil vise hva som vinner drakampen på Oslo Børs: Oljepris mot 200 og DJIA mot 10000... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Oljeprisen kan nå 150 NOK/fatet innen få dager(timer...?), dette er ekstremt. Har noen venner i Florida og folk er svært opptatt av prisene på drivstoff der borte. Bensinprisen har dobblet seg på 1 år og noen har begynt å snakke om å ta toget...

 

Problemet er at det nesten ikke finnes... :mellow:

 

Her er du inne på noe! USA-børsene har ikke hatt en skikkelig plussdag i manns minne. Allikevel er ikke dagens gode makrotall i stand til å trigge den minste rekyl. All time high oljepris er åpenbart en medvirkende årsak. De neste månedene vil vise hva som vinner drakampen på Oslo Børs: Oljepris mot 200 og DJIA mot 10000... :cool:
Link to comment
Share on other sites

Oljeprisen kan nå 150 NOK/fatet innen få dager(timer...?), dette er ekstremt. Har noen venner i Florida og folk er svært opptatt av prisene på drivstoff der borte. Bensinprisen har dobblet seg på 1 år og noen har begynt å snakke om å ta toget...

 

Problemet er at det nesten ikke finnes... :mellow:

 

Jeg lurte i mange år på hva pokker "Driving Season" i USA hadde å gjøre med oljeprisen på verdensbasis.

 

-Helt til jeg dro på min første tur over dammen i fjor vinter. :blink:

 

Nå har jeg vært i rundt 10 stater i nesten 6 uker tilsammen. Vi har reist mye rundt og brukt leiebil hele tiden. Så langt har jeg ikke sett en eneste buss (Og jeg som trodde at det svermet av Greyhound-busser), jeg har sett tog 2 ganger, men ingen persontog.

 

Jeg har på mine 6 uker i USA sett flere biler enn hva jeg har sett på mine første 38 år til sammen her i Norge (Og jeg har til og med vært bilselger) Jeg har kjørt på 16-fils motorvei (8 filer hver vei). På noen strekninger går ikke kjøreretningene i samme dalsøkk. (Fantastisk veistandard)

 

I de fleste byene vi bodde i var det ikke fortau for fotgjengere. (Det er bare rett og slett ikke lagt til rette for å gå noe sted, du SKAL kjøre når du beveger deg rundt)

 

Et vanvittig kontinent og det er ikke rart at oljeprisen beveger seg i takt med kjørevanene til befolkningen. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...