Jump to content

Episode 1081 - Fredag 11. juli 2008


Pirelli

Recommended Posts

Ute av CRU på 5,088, jeg liker ikke utviklingen og håper på en lavere inngang, sitter konfortabel videre med shorten i REC :rolleyes:

 

Har nettopp sendt et "rundt" beløp til min depotkonto hos Pareto.

 

Jeg håper også at CRU får seg en liten dipp i starten av neste uke. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til du får rett Enga, og det er ikke så rart at børskartet blir farvet blodrødt da, for det er en ganske alvorlig situasjon amerikanske finansieringsselskaper har kommet i.

 

Amerikanske myndigheter vurderer å sette boligkredittforetakene Fannie Mae og Freddie Mac under administrasjon dersom finansieringssituasjonen deres forverres, rapporterer New York Times fredag og viser til anonyme kilder som er kjent med planen.

 

Det melder Reuters i dag.

 

Aksjene i Freddie og Fannie har falt henholdsvis 45 og 30 prosent denne uken etter bekymringer knyttet til at nye regnskapsregler kan føre til at de må reise enorme mengder kapital.

Link to comment
Share on other sites

Tar en sen lunsj nå, må tilbake i god tid før 14,30 for da blir det spennende.

 

USA

- Handelsbalansen for mai kl. 14.30, ventet -$62,5 mrd

- Importpriser for juni kl. 14.30, ventet 1,9%

- Eksportpriser for juni kl. 14.30, ventet 0,4%

- Foreløpig Michigan-indeks for juli kl. 15.55, ventet 55,5

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Handlet noen salgsopsjoner på olje, dels for å sikre investeringer i oljeservice og dels fordi jeg mener at prisen de siste dager har gått opp på "0 vesentlige nyheter"... Leser en begrunnelsen under, ja så skjønner en at enten har man problemer med å forklare oppgangen eller så henger den siste oppgangen i en tynn tråd. Tror og at den høye prisen vil redusere etterspørselen, og blir den redusert noen prosent, ja så kan prisen gå en god del ned.

 

Oljen går bananas - igjen!

Bare i løpet av noen timer har prisen på et fat olje steget med to dollar. Her er årsaken til at oljegaloppen igjen er i gang.

 

Artikkel av: Øystein Schmidt (HegnarOnline - 11.7.08 12:28)

 

Oppdatert:

 

Israelske fly flyr fra amerikanske baser, hvor de øver på et mulig angrep på Iran, heter det på Irakisk TV i dag, melder TDN Finans. Saken er ennå ubekreftet utover meldingen på TV.

 

Den angivelige flyvingen foregår over Irakisk territorium fra amerikanske baser i landet.

 

En israelsk talsmann avviser dette, melder Bloomberg News.

 

Etter noen dager med rolige tempo og avkjøling av oljeprisen, ser det ut til at kjøret rundt det sorte gull igjen er i gang. Dagen i dag begynte med at oljen krøyp opp mot 144 dollar fatet, og rundt lunsjtider tok det ytterlige av.

 

Et fat nordsjøolje omsettes nå for 145,65 dollar, og det er opp 3,70 dollar siste døgn eller 2,61 prosent. Og det er den stadig spente situasjonen rundt Iran som sender prisen på fatene oppover.

 

Dagen etter at landet prøveskøyt en rakett som ettersigende kan nå Israel, gikk USAs utenriksminister Condoleezza Rice ut og sa at landet vil forsvare sine allierte i Midtøsten mot Iran, skulle dette bli nødvendig.

 

Iran svarte på sin side med å prøveskyte opp enda flere raketter, og dermed er verden nok en gang nervøs med tanke på oljetilgangen.

 

Og dermed har oljeprisen steget nesten 10 dollar på to dager!

Link to comment
Share on other sites

Kjedet meg på jobb og tok litt til i TOM jeg.

Liten omsetning og MSI er enten desperat etter en short eller så er det en teit kunde som MÅ ut før helga.

Satser på en knallpresentasjon på onsdag og tjene litt ekstra feriepenger.. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...