Jump to content

Episode 1098 - Tirsdag 5. august 2008


Hoff@

Recommended Posts

Inn i STL på 150.10, uten at jeg er 100% overbevist om at det blir dagens laveste kurs...

Synes nå du traff ganske bra foreløpig.. Havnet selv helt oppe på 152 noen timer tilbake :(

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Skal bli spennende å se om TOM benytter dagen til å handle egne aksjer...

 

Tok noen TOM Calls nå. Satser på at tilbakekjøp vil drive opp kursen igjen og håper at vi får noen kontrakter eller andre positive triggere snart... Skarholdt nevnte at samtale rundt kontrakter i Tyskland hadde blitt intensivert på Q2. Regner med at dette også gjaldt salg av nye maskiner og ikke bare "pante-/donasjons-funksjon" på eksisterende maskiner...

 

NB! Ønsker ikke å starte ny debatt om hvordan tilbakekjøpene gjøres.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

4,50 er BILLIG, men trenden er rett ned så jeg har fortsatt mye tørt krutt på depotkontoen. Jeg undres over prisingen ut fra fundamentale forhold og det markedet vet om driften. Om ikke det ligger en haug med lik i lasten, som kun utvalgte har fått vite om, er selskapet "Komi-Priset".

 

Vel, vel.....den som har lever får se. Q2 legges fram 12 august.

Det er mange analytikere som har regnet hjem saftige kursmål for CRU. Faktum er uansett at aksjen pr. dags dato sliter med "Show-me-the-money-testen". Så lenge selskapet ikke tjener penger, vil markedet nødvendigvis være usikker på hva som er korrekt prising. I slike volatile tider som nå, må man forvente at denne typen aksjer blir straffet relativt hardt. Markedet kan rett og slett ikke se noen hast med å kjøpe gull som vil ligge i bakken i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange analytikere som har regnet hjem saftige kursmål for CRU. Faktum er uansett at aksjen pr. dags dato sliter med "Show-me-the-money-testen". Så lenge selskapet ikke tjener penger, vil markedet nødvendigvis være usikker på hva som er korrekt prising. I slike volatile tider som nå, må man forvente at denne typen aksjer blir straffet relativt hardt. Markedet kan rett og slett ikke se noen hast med å kjøpe gull som vil ligge i bakken i mange år.

 

Du er nok ikke helt på vidda med dine betraktninger. Selskapet er elendig på informasjon og kommer stadig med overraskelser som jeg godt kunne vært foruten. Feks en 300 mill emisjon to-tre uker etter at CEO går ut og sier at selskapet ikke trenger penger er tungt å svelge. :mad:

 

Men, når styremedlem UMOE går inn og garanterer for hele emisjonen og blir sittende igjen med 16 millioner av dem til kurs 6,50, er jeg likevel ikke sikker på at dagens prising er helt rettferdig :dry:

 

Det som gjenstår å se er hvordan produksjonen har vært i Q2 og om utgiftene til oppdateringen av annlegget ved Lefa har roet seg noe.

 

I mellomtiden kan litt større aktører styre kursen dit de vil siden volumet er lik null. Det finnes tross alt 655 mill aksjer i selskapet (fully deluted) og en dagsomsetning som snitter på 1,2 mill aksjer er å anse som "Intet salg". Baisse aktiviteten på feks HO er helt hysterisk og pågår tilogmed i helgene. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sitter ikke med de helt gode lenkene lenger, så noen som kan gi meg:

 

- Link hvor jeg kan følge med på indeksene i USA

 

- Link til råvarepriser, da spesielt oljepriser naturligvis

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...