Jump to content

Episode 1127 - Mandag 15 september 2008


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Har desverre vært opptatt i hele ettermiddag, men børsdagen har vært bra med en bra oppgang i porteføljen :rolleyes:

 

Men spørsmålet er om det er på tide å begynne å tenke long snart?

 

Nå har jeg stort sett shortet og sittet i bjørne derivater den siste tiden og har tjent stort på det, det hjelper med realitetsbriller.

 

Jeg tror ikke at nedgangen er over, men faller det så mye lenger nå? Jeg tror faktisk ikke det og vil begynne å tenke å plukke noen longere fremover :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke at nedgangen er over, men faller det så mye lenger nå?

Det spørs om du mener "lenger" som komparativ til langt eller lenge. Det er jo egentlig ikke så langt ned til 300 for Hovedindeksen. Ei heller er det lenge til helga. Jeg tipper altså at vi setter en foreløpig bunn en eller annen gang i løpet av uka, og at denne blir nærmere 300 enn 350. Forøvrig vil det være bear market til langt inn i 2009.

Link to comment
Share on other sites

Dow la inn en skikkelig mageplask utover dagen, ned 500 poeng og under 11000. Det værste er muligens unnagjort, med utover kvelden har oljen duppet så det ser ikke akkurat veldig lyst ut for rally på OSE i morgen.

Jeg tipper ragnarokk fra start og en viss innhenting mot slutten av dagen. Hovedindeksen på 400 er nå kun en våt drøm for oksene. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Apropos fallende oljepris: Dette henger til en viss grad sammen med styrking av dollaren. Hvordan i heiteste kan USD være så sterk når avkastningen på 10-åringen nå er under 3.5%, og Fed blir nødt til å kjøre seddelpressa på høygir i årevis for å redde siste rest av amerikansk finansnæring? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Apropos fallende oljepris: Dette henger til en viss grad sammen med styrking av dollaren. Hvordan i heiteste kan USD være så sterk når avkastningen på 10-åringen nå er under 3.5%, og Fed blir nødt til å kjøre seddelpressa på høygir i årevis for å redde siste rest av amerikansk finansnæring? :blink:

 

 

Godt spørsmål. Mot krona har vel dollaren styrket seg omtrent 15 % på kort tid. Krona har også svekket seg betydelig i forhold til euro. Ser vi valutakryss på USD/NOK 6 og EUR/NOK 8,5 snarlig?

Link to comment
Share on other sites

Sagt på Kveldsnytt i kveld:

 

"Wall Street hadde den mest nervøse dagen på flere tiår i dag." Det er da vitterlig bare ca. 7 år siden børsene der borte åpnet etter 11. september 2001. Men det gir vel ikke samme schwungen å holde seg til virkeligheten...

 

Det som er helt sikkert et at det ikke kan fortsette med daglige fall på 3-4 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...