Jump to content

Episode 1139 - Onsdag 01. Oktober


Pirelli

Recommended Posts

Ikke før stengte OSE, så snudde USA nesa oppover

Dødstimen slo også til nok en gang

 

Det ble da ganske stygt til slutt, hovedsakelig som en følge av lagerbyggingen av olje vil jeg tro.

 

Uansett, USA-indeksene kryper oppover i påvente av positiv avstemning i senatet.

Dersom de mot formodning skulle stemme forslaget ned er det bare å gå i hi :ph34r:

Der er det forresten god plass ettersom bjørnen er ute og rusler :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så sikker på det.

GE er ned snaut 4%, så markedet er tydeligvis ikke i ekstase over nyheten?

 

Siden du sitter med bjørn får du håpe på at senatet stemmer ned redningsplanen, (selv om jeg antar den går i gjennom).

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal frykte for mye DLV, pakken er ikke løsningen på alle verdens problemer. Dersom pakken blir vedtatt sitter mesteparten av spekulantene klar for å selge med gevinst i morgen tidlig - og da vet vi alle hva som vil skje.

 

Nå har lutfattige amerikanske politikere krydret heksepakken med enorme skatteletter, bare for å understreke at all fornuft har forlatt "the greatest nation in the world"... De finansierer ved å låne enda mer, dette går mot en enda større katastrofe en gang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Bunnen er nær.

Nå går det til h......

 

osv,osv...

 

Til orientering: Det er større sannsynlighet at vi er i nærheten av en bunn, midlertidig eller ikke.

Ekstrem økning i volatiliteten i markedet avslører stort sett alltid når bunnen nærmer seg.

Det samme gjelder forøvrig topper.

 

Ekstreme svingninger opp/ned/opp/ned viser at det begynner å bli en større jevnbyrdighet i forholdet mellom de som tror det skal gå opp, kontra de som tror det motsatte.

 

Da kan man stille seg følgende spørsmål: er markedet oversolgt eller er det overkjøpt..

At Buffet/Berkshire handler i stor stil, med milliarder i løpet av få dager sier vel også sitt.

 

Når den amerikanske krisepakke tilslutt er vedtatt, tipper jeg det blir en liten selloff til - da for å trekke ut de siste pessimister, kortsiktige bargainhunters, "knivfangere" etc,

Så er bunnen der - og vi er i gang igjen.

 

Om den blir dypere, høyere eller like dyp som forrige bunn - skal ikke jeg forutsi.

Men, tror samtidig det er på tide å legge en slagplan for hvordan en skal forholde seg til en kommende bunnformasjon.

 

 

Sitter forøvrig ennå med Oksederivatene mine - og avventer ytterligere inngang i samme papir.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...