Jump to content

Episode 1157 - Mandag 27 oktober 2008


Pirelli

Recommended Posts

De har fått en bra pris, det er sikkert.

Men, verd å huske på at Revus er inne i bla. 2 av de største funnene på norsk sokkel det siste tiåret; Luno og Jordbær. I tillegg har de positive leteresultater fra Oslevar-lisensen hvor oljefunnet 'Ipswich' var siste brønn. Videre har de hatt suksess med sine engelske eierandeler.

I tillegg har de mye kvalitetsareal (leting), i motsetning til mange av de andre, nyere aktørene.

Legg til et sterkt fagmiljø og høy stjerne hos partnere, og prisen er kanskje ikke helt ublu allikevel?

 

Det var egentlig det jeg mente. Prøvde å sette et lys på at dagens prissetning( før budet kom) var for lav. Dette gjelder vel mange selskaper nå vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

HVA....? :blink:

 

ER DU IKKE UTE PÅ "SL"....????, sjekk engang til, du kan ha sett feil, Hoff@.... :laugh:

 

Jeg ergrer meg over ett dårlig timet kjøp i REC, har lyst til å doble, men tror jeg avventer litt.

Venter også ett suckers rally snart :cool:

Link to comment
Share on other sites

Må nesten lime inn noe jeg fikk på mail idag fra en kompis....jeg er jo ikke veldig uenig... :smile:

 

Enhver jævla idiot har kjøpt bolig siste 2-3år. Det var det ingen som var redde eller stilte spørsmålstegn ved det. Ingen! Men å kjøpe aksjer nå, når verdiene er rasert og ting er på billig salg, nei, selv da så skal man ikke ha aksjer. hehe.... jeg forstår ikke det synspunktet der, men vel ja, d krever vel en mental opplæring(og jeg kan jo ha feil?).

 

Du vet, mange går ut og sier 'SELG AKSJENE NÅ'.... Hvorfor sier de ikke heller 'SELG BOLIGENE DERES NÅ'. Det er det ingen som sier og ingen har noengang sagt det! En aksje er ikke noe annerledes enn en bolig. Aksjer er ikke noe man skal kjøpe og selge i hytt og pine. Man skal kjøpe de i dårlige tider, som nå, når alle har maksimal panikk, og sitte med de i 5-10år og så evt selge de. Det er ingen som kjøper bolig for 2års horisont, mens med aksjer oppfordres man til å kjøpe og selge hver annen måned. Hehe, hele samfunnet består jo av komplette idioter. virkelig... Det interessant, økonomene fra BI er nesten de værste..

 

 

________

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...