Jump to content

Traders Pit - Episode 42 - Mandag 24.05.04


Laphroaig

Recommended Posts

Har ikke åpnet denne hittil, men en gang må være den første.

 

Legger ut litt NOI høyt opp i håp om å fange den inn igjen i løpet av ettermiddagen, våkner opp da, tror jeg.

 

Ellers noe bunnfiske i WIC lagt ut, men er litt redd den for tiden.

 

ITE er jo tilbake på gammel plass, kan være en mulighet, men blir lett langsiktig?

 

Porteføljen fikk ett pent tilskudd fra Røkke etter første utbetalingen fra AMA og siden den allerede er avskrevet med skattefordel (som ikke kommer tilbake) brenner den for reinvistering. Har ventet litt for å se bunnen, vet ikke om den er der nå, men nå er det like får jeg tar taket på GOD.....? - Uansett, de pengene skal inn rent spekulativt med høy profil og lav moral.

 

Ha en fortreffelig dag på børsen, folkens.

Link to comment
Share on other sites

1Q rapporten fra NOI kommer denne uken, antaglig fredag siden selskapet alltidt venter så lenge som mulig.

 

Ventede triggere:

1) Bra resultat pga. høy oljepris.

2) Oljeproduksjon på 10k bpd.

3) Brønn 3 på Coral feltet er åpnet.

 

Bortsett fra punkt 1 kan triggerne slå begge veier, spennende :twisted:

Link to comment
Share on other sites

NOI oppe å snuste på 3,30.

Jeg Liker svingningene og det stigende volumet.

Dette minner meg om JIN og CNR for en stund tilbake.

Traderene vil sansynligvis pushe kursen.

Her gjelder det å ikke bli for grådig.

Gevinst sikring er fristende...

Link to comment
Share on other sites

NOI - Lastet 18k til på 3,32

Tror på videre oppgang før kvartal res. på fredag.

 

Limer inn dagens analyse far Orion.

 

"Northern Oil (+5) kan i løpet av kort tid mer enn doble

produksjonen sin i forbindelse med oppstart av sin

tredje brønn. En sådan bekreftelse vil sammen med

råsterke oljepriser representere en stor kurstrigger."

Link to comment
Share on other sites

NOI får vel uansett et godt res når det kommer, men hva vil skje dersom brønn 3 ikke er oppe og går? Den vil vel fort falle ned til 2,5 igjen før vi får samme bevegelser som før? Uansett får vi vel en overreaksjon siden det er så store forventninger om denne...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det kan være lurt å ikke henge seg alt for mye opp i Brønn 3. En negativ melding, kan sende kursen ned i 3 igjen. Er man derimot villige til å sitte en stund med papiret, tror jeg det vil lønne seg.

Jeg vurderer Reward/Risk som gunstig her.

Derfor er jeg full lastet

Link to comment
Share on other sites

Ville være dumt å selge nå mener jeg. Aksjen har nettop utløst et kjøps signal, men avgjørelsen tar du selvsagt selv. Kan hende du kan gjøre profitt på et salg nå dersom aksjen skal ned å teste støtten på rundt 3,10, men å satse på dette er etter min mening ren gambling.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Enig med Culpa, selv om det er fristende med en gevinstsikring nå.

 

Tror det kan være lurt å se NOI an litt fremover. I alle fall er volumet så bra nå at den burde kunne holde seg godt over 3 tallet fremover.

 

Jeg sitter litt til, men erfaringsmessig kan grådigheten også ha sin pris.

Link to comment
Share on other sites

Defender:

 

Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan du melde deg på én ukes gratis sanntid på disse to linkene:

 

http://www.dn.no/realtidskurser/#

 

http://www.theonlinetrader.com/nor/setprov...tm?provider=201

 

The Online Trader er best (bruker den selv).

 

NOI er fin i dag, men er ikke med. Litt for risikabelt spør du meg. Hendt jo en gang før, da buttet den vel i 3,65 før den raste ned igjen (var før Q4). Skal ikke se bort i fra at det samme skjer igjen, bare vær obs.

 

SME sliter gitt. Ser nesten ut til at jeg må ta tapet (ikke så stort, så det gjør ingen ting).

 

Nåja.

 

Fikk med meg litt av GGS i dag. Ble en grei gevinst.

Link to comment
Share on other sites

OSX over 100 nå. 4,38% opp. Hvis ikke SME stiger i morgen, så er aksjen virkelig syk. :eek: :eek:

 

b?s=^OSX

 

Gledelig å se :D

 

Det kunne kanskje vært lurt å opprette en tråd der vi kunne diskutert, kommet med synspunkter osv, om hvilke aksjer som vi mener kan gjøre det bra på morgendagens OSE. Passer seg kanskje ikke helt å skrive på Traders Pit etter stengetid.

 

Nåja.

 

Jeg klager ikke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...