Jump to content

Traders Pit - Episode 43 - Tirsdag 25.05.04


Utzi

Recommended Posts

Får vel starte en slik en jeg også.

 

OSX opp over 4% i går, noe som burde gi offshoreindexen på OSE et løft. Hadde vært ønskelig det.

 

Blir jo spennende å se hvordan markedet fordøyer mailen fra Waage i dag. Tenker selvfølgelig på NOI.

 

Dessverre kommer jeg til å være borte det meste av dagen. :?

 

Men til dere andre:

 

Happy Børsday!

Link to comment
Share on other sites

Samtlige olje indexser gikk godt i pluss i USA i går antar at dette vil ha en positiv effekt på NOI.

 

Kan muligens denne indexsen være representativ for NOI?

Har ikke brukt satt meg inn i hvilke selskaper som inngår i denne, men navnet passer bra.

 

http://bigcharts.marketwatch.com/industry/...cind_period=3mo

Link to comment
Share on other sites

Problemet hittil idag er vel at det ikke er en megler som kjører kursen. Foregående dager har jo NO kjørt hardt og flere har hoppet på.... Får se om de avventer og kanskje kommer inn senere idag.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne kanskje vært lurt å opprette en tråd der vi kunne diskutert, kommet med synspunkter osv, om hvilke aksjer som vi mener kan gjøre det bra på morgendagens OSE. Passer seg kanskje ikke helt å skrive på Traders Pit etter stengetid.

 

Det går muligens ann å starte onsdagstråden klokken 18.00 idag, og samtidlig stenge dagens tråd. Så kan man diskutere hva som vil gjøre det bra imorgen. Skal vi prøve?

Link to comment
Share on other sites

Hafslund har bunnet ut?

 

Nå ligger HNB på nivået før Fortums tilbud. Utifra ordreboka er det mye som tyder på at den ikke vil falle mer. (om det da ikke er noen som bløffer :? )

 

Jeg anbefaler en kikk - og gjør opp din egen mening.

Link to comment
Share on other sites

Innsidesalg tolkes aldri bra av markedet. Men er det Torgersen gjort lovlig? Dersom det kommer dårlige nyheter i Q1 rapporten som bare er noen dager unna vil dette salget se veldig mistenkelig ut. Han er som styremedlem primærinnsider i selskapet.

 

Jeg tolker dette salget slik at det ikke kommer noen dårlige nyheter i Q1 rapporten ;)

Link to comment
Share on other sites

Er bare kort innom, har for mye på jobben om dagen, ser at porteføljen stiger kraftig og det er godt nytt.

Legger også merke til at SIN har bunnet ut for å stige på tiltagende volum, ser bra ut dette, er spent på GF som skal avholdes, (den skal jeg på)

ha en god dag :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Veldig uprofesjonellt av et styremedlem å selge seg ut noen dager for kvartallstallene.

 

Sier vel mer om styret enn om NOI...?

 

Heldigvis tar ikke markedet det opp i all sin elendighet, ser ut som den bunner ut omkring 3,15 ??? - som jo absolutt ikke er så galt alt tatt i betraktning. Vi får se ut dagen.

 

Ståle,.. jeg tror de fleste som har fulgt NOI siden i fjor høst har en behagelig inngang rundt 2,50 i snitt. Er vel derfor den ikke har falt mer av enn den har gjort siste timen?

 

Men for et signal å gi til Markedet? Fatter ikke at det går an av et styremedlem. - Skulle tro hans deltakelse heretter bør vurderes.

Link to comment
Share on other sites

Ser av handelsloggen at det er FE som har solgt størst post på kr. 3,30 som er prisen til Torgersen.

 

FE er også største nettoselger i dag sammen med Dnb... Vet ikke hva jeg skat tro om det? Men jeg liker det ikke. Kan tyde på noe negativt på gang. Synd, siden den var i så godt sig.

Link to comment
Share on other sites

Mailen fra Waage i går, og styremedlem Jon-Aksel Torgersen salg i dag, gjør ikke akkurat ryktet til NOI noe bedre. Dette er to personer som burde vurdere sin stilling.

 

Innsidesalget kan jo tolkes i den retning at Q-rapporten hverken blir veldig negativ eller veldig positiv (han ville jo ikke solgt hvis det var kjempenyheter, og det ville jo virket ganske suspekt - som Pirelli var inne på - hvis han solgte alle sine aksjer før det ble presentert en meget negativ q-rapport).

 

Forventningene er vel ganske høye, så at NOI-aksjonærene kan oppleve en kursnedgang er nok ganske sannsynlig.

 

Nåja.

 

SME ligger nå over mitt snitt, noe jeg setter stor pris på :D

 

Høres bra ut med en kveldstråd.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

NOI

 

1) Oljeprisen er vanvittig høy.

2) NOI tjener penger med dagens produksjon.

3) Brønn 3 vil dobble produksjonen.

4) Styremedlem og millionær Torgersen solgte 75k aksjer.

 

Til og med jeg har flere aksjer enn Torgersen hadde ;)

 

Se på listen over triggere, i dag sliter traderne med punkt 4, neste uke har de tre andre punktene fullstendig overskygget denne triggeren...

 

Utzi, nå har du sjansen på en billig inngang :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er det negative nyheter i Q1 sitter Torgersen i saksa hos Økokrim.

 

Alle vet at Q1 er ferdig og Torgersen sitter med alle tallene.

 

Dette er vel heller en bekreftelse at Q1 blir meget bra, kun da går Torgersen fri !

 

---

En inngang idag tror jeg vil være veldig gunstig!

Merk mine ord, Jeg sitter ;)

 

Ståle:

Kjøpte NOI helt nede på 2,48 - 2,58 for en stund siden. Beholdningen har økt siden den gangen.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok. Jeg har også hatt fler aksjer enn Torgersen har solgt i dag. 75K NOI er ikke så mye å skryte av.

 

Helt uenig i hallus konklusjon. Torgersen ville da ikke solgt hvis han visste at Q ble kjempebra? Da ville han i så fall ventet. Han er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, men Torgersen er nok ikke så dum.

 

Hvis 3D er forsinket igjen (som det kom frem av Waages gode infostrategi i går), så vil jo det si at NOI-aksjonærene må vente et kvartal før de får noen oppdatering om forholdene rundt brønnen (altså neste Q-rapport). NOI skal da for all del ikke gi ut en eneste børsmelding med kurssensitivinfo (den skal mailes til én - og kun én - av aksjonærene :wink: ).

 

Er redd Markedet har hengt seg alt for mye opp i oppstart av 3D, og hvis det får et bevis om at den igjen er forsinket i Q-rapporten (om det er pga vær, vind, juletrær eller udugelighet kan være det samme), så kan mange bli veldig skuffet. Kan fort bli littt trangt i døren da.

 

Produksjonsvolumet blir også spennende å se på.

 

Dere får håpe produksjonsvolum, info om 3D og resten blir bra dere som sitter. Jeg derimot tror ikke på kjempenyheter.

 

Nåja.

 

SME holder seg vel innenfor den langsiktige, stigende trenden nå. Fint det :D Dere som blir lei av NOI (eller andre aksjer) kan jo kjøpe litt SME her. Greit nivå dette. :wink:

Link to comment
Share on other sites

På ST er det enighet om at Torgersen's salg i dag ikke bør følges opp av dårlige tall i morgen. Dersom det skjer vil utvilsomt Torgersen anmeldes til økokrim for innsidehandel. En såpass liten aksjepost får litt vel stor oppmerksomhet syns jeg, dette er glemt i morgen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...