Jump to content

Episode 1170 - Torsdag 13. november 2008


Hoff@

Recommended Posts

Godkveld :biggrin:

 

Siden torsdagen starter ned, kan jeg likegodt starte Pitten :mad:

 

Dow -411.30 -4.73% 8,282.66

NASDAQ -81.69 -5.17% 1,499.21

S&P -46.64 -5.19% 852.31

 

Jeg prøvde meg med ett skambud i REC på slutten i dag, men var heldigvis for lav.

Det ser ut til at denne krisen flytter seg raskere enn en skulle tro, og nå stilles det spørsmål angående Q-Cells også. Dette spørsmålet stilte jeg for 14. dager siden, "at selv om REC har forhåndssolgt 18500 tonn til Q-Cells , så hjelper det lite om Q-Cells ikke kan betale"

 

Denne klippet jeg fra NA24.

En konkurrent til REC leverte onsdag et resultat som havnet på linje med forventningene, men de ser seg nødt til å kutte i utsiktene. Det er den kinesiske produsenten av solceller, JA Solar, kutter guidingen sin betydelig og ligger under hva analytikerne forventer. Selv om de leverte en solid forbedring i tredje kvartal ser de at marginene vil falle, og at resultatet vil bli langt svakere.

 

Nyheten fikk REC -kursen til å falle bratt, og tidligere på dagen ble det kjent at Morgan Stanley har nedgradert Q-Cells til undervekst fra likevekt og kutter kursmålet til 36 euro fra 66 euro.

 

REC var en av de store taperne blant de mest omsatte aksjene og kursen endte ned 16,93 prosent til 52 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Jaggu kommer det billigsalg igjen, det var ikke værst... Er på kjøpern ved en eventuell wash out i morgen, mer AKSO og muligens TEL står på ønskelisten.

 

Jeg tror det er lurt å kjøpe BULL derivat dersom man tror på oppgang... :laugh:

 

Det gjør jeg vel til en viss grad, men når jeg kjøper faller det alltid. Hehe, så men billig er det

Link to comment
Share on other sites

JEg tror vi får en dobbel bunn for DJIA, dvs ned til 8000 og så skal vi sidelengs og opp i tiden fremover- Oljen tror jeg skal under 50 intradag denne uken, men det er bunden.

Stemmer ikke dette, går vi gjennom skumle støttenivåer, og det hele blir "drøyt"...

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde meg på en trade i bull midt på dagen idag. Det gikk ikke så bra...

 

Kan noen fortelle meg hvordan dette med after hours fungerer? Regnes dette som close eller stilles det utenfor? Ser på cnn.com at DJ closa på 8,282.66 og afterhours ned 80 til 8200.00. Ikke skjønner jeg hvordan 8282.66 - 80.00 = 8200 heller... Er after hours en auksjon eller er det ingen transaksjoner som skjer?

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

Bare 1 "halvsmil" i dag, for hvem vet hva dagen bringer?

 

Jeg er som Pirelli på kjøperen (kanskje), har vel sjeldent vært mer i villrede, men medisinen må være, fort inn, lett på foten, eller STOP LOSS.

 

Det kommer endel spennende tall også, jeg blir fraværende på ettermiddagen, (typisk når det blir mest action)

 

Limer inn dem som jeg venter på, ha en svingete børsdag alle sammen :biggrin:

 

- Sverige: Arbeidsledighet

- Norge: Byggearealstatistikk september kl 10:00

- USA: Handelsbalanse september kl 14:30

- USA: Jobless claims uketall kl 14:30

- Aleo Solar

- Wal-Mart

- Q- Cells

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte Tyskland, med en kjempestor økonomi blir dette lagt vekt på.

 

Tysklands bruttonasjonalprodukt (BNP) falt 0,5 prosent fra andre til tredje kvartal 2008. Årsveksten var 0,8 prosent.

 

Ifølge Bloomberg var det ventet et fall på 0,2 prosent på kvartalsbasis, samt en oppgang på 1,0 prosent på årsbasis.

Link to comment
Share on other sites

AKSO er jo veldig sterk så langt i dag, og det er vel de gode tallene fra Technip som løfter den.

Men, dersom vi fortsetter fallet utover dagen så er nok AKSO en utmerket shortekandidat på ultrakort sikt.

Lykke til Enga :smile:

Link to comment
Share on other sites

AKSO er jo veldig sterk så langt i dag, og det er vel de gode tallene fra Technip som løfter den.

Jeg skjønner ikke hvorfor AKSO tar helt av når ACY er omtrent uendret og SUB er kraftig ned. AKER er også omtrent uendret. Det lukter med andre ord skikkelig kursmanipulasjon.

Link to comment
Share on other sites

STL ser ut til å være en skikkelig dustetrade fra min side. Ble nok litt blendet av suckers rallyet i starten, og la inn kjøp på 112.00. Nå omsettes den på 108-tallet, og det er like før OSEBX er under årsverste sluttnotering. :mad:

 

Vel, hvis du har kalde føtter kan du selge deg ut nå uten å tape noenting :mellow:

 

Idag svinger det så fælt fram og tilbake at jeg bare står på sidelinjen og observerer.

Link to comment
Share on other sites

Kjører en long i STL (ned -1%) i kombinasjon med en short i AKSO (opp +10%). Satser på at dette misforholdet utjevner seg.

STL endte opp 0.27% og AKSO 5.71%. Resultatet ble bedre enn som, men det er ingen som er interessert i back trading! :biggrin:

 

Sitter over med NSG, som dabbet av på slapt volum etter å ha vært solid opp tidligere på dagen.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig var OSEBX helt nede i 214.74 tidligere i dag. Dette er ikke langt unna årsverste sluttnotering på 212.04, så det er helt klart at vi nå tester den gamle bunnen. Børsen hentet seg inn igjen og endte på 219.71. Etter gårsdagens skrell er det bare naturlig med en pust i bakken (-0.31%) før eventuell videre nedgang. :cool:

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :biggrin:

 

Har ikke kjøpt/eller solgt i dag, det er første dagen på en stund, det er 2 grunner til det.

 

1. Har ikke hatt tid.

2. Ingen kandidater, uten ett bingopreg i dagens marked.

 

Jeg hadde håpet på en videre nedgang i dag -0,3% kan nesten ikke regnes med tanke på de siste ukene.

 

Og videre skrell i morgen på slutten før helgen, (men det kan ennå skje)

Så var planen å storhandle med håp om nye gavepakker fra G7 i helgen, men som dere vet, ting bruker ofte og bli annerledes enn en tenker.

 

Så får vi se an kvelden i USA (Dow -1% nå) + Asia

Link to comment
Share on other sites

De som er skeptiske til konseptet om testing av tekniske nivåer, bør ta en titt på intradagsgrafen til DJIA. De første tre timene ligger grafen og vaker rundt uendret 8280. Så bærer det ned til 8000, og spørsmålet stilles: Skal det kjøpes og er det støtte? Svaret ble ja, og kursen stiger rett opp til uendret. På nytt stilles spørsmålet: Skal det selges og er motstanden for sterk for å gå i pluss? Svaret ble også her først ja, men på andre forsøk bryter grafen igjennom motstanden og går i pluss. Innen dagen er slutt vil vi få vite om denne oppgangen er bærekraftig, eller om Dow skal ned og teste 8000 igjen. Følg med! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...