Jump to content

Episode 1177 - Mandag 24. november 2008


felis

Recommended Posts

Ikke lett å hoppe etter "Eddy the eagle", men jaggu meg klarte du det ikke... Det betyr at vi har hatt seks strake dager med nedgang.

 

Men på mandag er det nytt håp, felis - du får ta ansvar som pitstarter. Lykke til!

 

 

OK Pirelli. Jeg tar utfordringen og starter opp dagens pit. Skal det bli noe greie på det må jeg jo ta tak! :laugh::laugh:

 

For idag går vi i blått (eller er det grønt?). USA-rally før stengetid på fredag, nye finsanspakker her hjemme og en liten oppgang i Japan (selv om mye i ASIA forøvrig er rødt) skulle garantere det. Passer meg bra da jeg sitter med oksederivater med tap.

 

Lykke til idag! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Det bra at du holder børsen i dine armer felis :laugh:

 

Ja, vi skal vel opp fra start av, men asia skuffet litt, håper bare at når City Group ble reddet, så smitter det over på resten av markedet.

 

Kan vi se tegn til at vi bunner ut snart?

Link to comment
Share on other sites

Jeg rakk dessverre ikke børsen før den stengte på fredag. Derfor har jeg endret litt i porteføljen min på morgenkvisten i dag. Kjøpte REC og noen BULL derivater. Håper på en dag eller to med oppgang nå. USA reagerte positivt på Obamas valg av finansminister og leder for økonomisk råd. Da kan man jo alltids drømme om at valget av utenriksminister også kan gi et løft ;)

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra en masse møter og ser at det virkelig har skjedd ting ja. Dette ser bedre ut ja og mer på linje med det jeg så for meg for dagen. Nesten så oksene mine er i balanse igjen :biggrin:

 

Da blir som alltid spørsmålet: Selge eller ikke selge Frykt eller grådighet.

 

Tror jeg sitter litt til..... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tosifret prosentvis oppgang faktisk, hvor ofte har det skjedd i historien egentlig? Redningspakke 2 er iallefall herved ønsket velkommen av markedet :)

 

Edit: Alternativt er det felis som trådstarter markedet reagerte positivt på :D

Link to comment
Share on other sites

Oi... :laugh:

 

En slik dag til, og porteføljen min er i pluss siden inngangen gradvis til 20% eksponering startet rundt 10 oktober.... Gitt at vi nå skal videre opp er jeg glad jeg realiserte og ikke rullerte til noen ny put-hedge i forrige uke... kanskje blir det en forsiktig hedging med out of the money obx putter dersom markedet nå får en fortsatt positiv kortsiktig utvikling.... det lurer vel flere lik ut av skapene en stund til...

 

Kul dag :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk børsdag, og slik statene går i kveld så vil det nok fortsette i morgen :cool:

 

Jeg har travle tider på jobb, med møtevirksomhet hver eneste dag for tiden, så jeg får dessverre hverken fulgt med så mye jeg ville eller handlet.

Men, men, min AKSO-pott blir uansett mindre mørkerød dersom dette skulle vedvare :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tja, magefølelsen min stemte godt den.

 

Varslet fredag formiddag at jeg trodde vi sto foran en snarlig rekyl.

 

Sannelig gikk det oppover.

 

Kan nok vedvare et par dager ennå, men så ryker det nedover igjen.

 

Det er like ille at det er desperat oppgang som panikkartet nedgang. Det viser bare at nervøsiteten er enorm fremdeles, og at det skal lite til for å sende børsene mye i begge retninger.

 

Bunnen er ikke bak oss, men fortsatt foran oss. Men det er naturlig at vi får rekyler innimellom.

 

At redningspakker skaper slik eufori, er vel og greit. Men man glemmer kanskje årsaken: At det er kjempetrøbbel fortsatt og at hestekuren på langt nær er over ennå.

 

Vi får trendskifte først når nøkkeltallene begynner å vise utflating/tegn til oppgang. Og det er nok en stund til det ennå...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...