Jump to content

Traders Pit - Episode 45 - Torsdag 27. mai 2004


pluss201

Recommended Posts

DOW'n tåler litt bevegelse opp og ned rundt 10.050-100, og S&P 500 har fått seg god margin ned til 1.100 nå, og Nasdaq har fått god margin ned til 1.900 (men må nå helst holde seg over "200 dags gjennomsnittet" som ligger på rundt 1.950), så alt positivt så langt (oppdat. 22:11 :ble nevnt noe om at 1.973 viktig for Nasdaq, og endte jo over der i dag, så enda mer positivt...).

 

Var en del snakk på CNBC om oljeprisen, og at det egentlig har vært litt "hysteri" og at det egentlig ikke eksisterer noe stort underskudd på olje, og om slike tanker får gjennomslag (og evt. at Saudi A. med eller uten resten av OPEC åpner kranen litt) kan oljeprisen gå kraftig ned, og aksjemarkedet vil kunne reagere opp "på tanken" om dette, og man har også fått bort den overhengende faren/frykten for at oljeprisen skulle krype oppover mot $ 50-60.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Synes USA avsluttet pent og kan nok bli rettningsgivende for oss i dag.

 

DOW gikk forøvrig godt opp på etterhandelen.

 

NASDAQ har vi her. Etterhandelen til venster for den blå lodrette linjen og førhandelen, futures, til høyre for den.

nasdaq.png

 

Kan være verdt å merke seg at denne indeksen var nede på 1300 tallet i starten av forrige uke.

 

Er vi tilbake i et bull-marked?

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger merke til at SIN er sterk i dag også, jeg tror denne skal langt opp fremover, men er litt usikker på tidspunktet.

Ser ut til at den store streikefaren er over og er ikke

stemningen i ferd med å snu til det positive igjen??

Link to comment
Share on other sites

Bra start på dagen nå. Tror nesten bullmarkedet er tilbake, i alle fall en kraftig oppgang nå. KVI løfter seg pent og da er det å håpe at den skyver AKVER frem i samme omgang. Det lover godt for AKY.

 

Prøver meg i NOI i dag.

Link to comment
Share on other sites

Skal si KVI fikk et kraftig løft, men tilsynelatende har ikke det påvirket AKVER. Nå vet vi jo også at AKY kommer på børs til uka. Dette skal bli spennende fremover.

Link to comment
Share on other sites

Nå har detaljhandelen i USA sluppet sine tall som viser økning over forventningene og det kommer tydelig frem på futures noen innlegg nedenunder.

 

Dermed er det sporet for en opptur også her hjemme om USA åpner pent i pluss.

 

Merkelig hvor avhengig vi egentlig er av disse fenomenene.

Link to comment
Share on other sites

Børsmelding idag:

 

Sindre Sæther har akseptert tilbud om aksjebytte i Kværner  ASA. Ny

beholdning er 145 aksjer i Aker Kværner ASA.

 

Innsidehandler skal jo meldes børsen, men noen ganger virker det nesten komisk :oops:

Link to comment
Share on other sites

Volumet i TOM er forholdvis lavt. Har så vidt karret seg over 1 mill nå. Hva som foregår vet nok bare de som eventuelt er inne og prøver å styre kursen...

 

Gamle Kværner sendte nok ut det som var tidenes latterligste medling i forbindelse med den omvendte splitten for en tid tilbake.

 

Det var styrevedtak på emisjon med 2 aksjer (for å få et rundt tall). Aksjene ble kjøpt av en i styret, til pris fastsatt i forholdt til børspris ut fra noen dager. Siden det ble innsidehandel, måtte det også meldes over børs. Morsomme meldinger...

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Det hadde forsåvidt passet meg bra om den gikk langt opp, men det tror jeg ikke noe på på kort sikt.

 

Var i militæret i fjor, så har jo verken skattepenger eller ferielønn, noe som skaper et litt kjedelig problem.. hehe.. Må derfor prøve å få noen gevinster her og der uten for stor risiko.. :?

Link to comment
Share on other sites

Laphroig,

Nå fikk jeg 26 000 til 3,14. Venter fortsatt på å få solgt resten i EDBASA, slik at jeg kan plukke et par poster til før stengetid.

...

Morgendagen blir spennende. Det virker som de fleste har lodd i NOI for tiden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Har jo vært mye frem og tilbake med AKVER, KVI og Røkke siden splitten, men når AKY kommer på markedet til uka tipper jeg vi får en pen og klar stigning opp mot emisjonskursen i første omgang. Håper det går slik, og er børs og markedet i positiv trend så kan det gå fort.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i NOI100k klubben hallu, jeg ble medlem her om dagen selv. Vi planlegger strategimøte i klubben når 3D er on stream kommende uke... ;)

 

Litt stille før stormen i dagens NOI trading. AKVER/KVI ser ut til å bli mer intressant og AKY er på børs kommende tirsdag... Fremtiden ser lysere ut Laphroaig, salige er de som holder, for de skal bli belønnet (fritt etter Jesus Finans på HO)...

Link to comment
Share on other sites

Det virker som de fleste har lodd i NOI for tiden.

 

Jeg er ikke med i klubben.

 

Har tatt mange lodd i et annet selskap (siden alle vet hvilket, så skal jeg ikke påkalle onde makter ved å kalle selskapet ved navn). :?

 

Pr nå kan man bli fristet til å kalle det skrap(e)lodd. :eek: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...