Jump to content

Episode 1186 - fredag 5. Desember 2008


Hoff@

Recommended Posts

God kveld! :biggrin:

 

Siden det er fredag i morgen tenkte jeg at jeg ville starte en god gammeldags FRESDAG.

 

Jeg vet ikke hva som skal til for at dette skal skje, og det er vel akkurat dette som er problemet, at INGEN annen vet det heller. :ph34r:

 

Dow – 2,5 %

Nasse -3 %

OIX – 6 %

 

I morgen skal vi etter alle solemerker under 200 igjen :ph34r:

 

Det vi opplever nå er at grunnvollene rister både her og der og myndighetene begynner å slippe opp for ideer og penger.

Når Sverige senker rentene med 1,75 % til 2 % i en smell, vitner det om at landet er helt på kanten av panikk.

 

Hadde tenkt å trade en del i morgen, og da blir målet å prøve å finne en slags midlertidig bunn, for så å være med på en rekyl.

Har gjort det bra denne uken, men det skyldes i hovedsak at jeg har hatt svært dårlig tid å følge med, med det resultat at det har blitt få, men gode trader.

 

Lykke til da til den som er igjen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lykke til ja...

 

Aktiviteten her tyder på at mange er gruset fullstendig ned i søla... alt for mange med for stor andel longposisjons før vi har sett første svingen på vei nedover en U-formasjon....

 

Her på forumet har det vært mange Tomra investorer... de har kun 2/3 av investert beløp igjen bare de siste uker...

 

Har også diskutert med enkelte bekjente siste måned som har sittet i støkk i Yara kjøpt på 270 og 220, og GOGL kjøpt på over 30 og som nå har ca 10% av de tidligere flere hundretusner kroner investert...Marine Harvest har også vært noens yndling...

 

Jeg hadde et innlegg på ELTEK-forumet for en måneds tid tilbake... de som forstatt har sittet med tro på den kløneledelsen har under 10% igjen...målt fra bare siste måned...

 

Selv ble jeg også for ivrig for tidlig, begynte kjøp i første tredel av oktober (rundt 10.10) etter noen voldsomme fall, men kun med en nokså begrenset andel, ca 10%...gjennom nedturen økt investert beløp til ca 20% i løpet av november...

 

Det ser ut til å drøye for min del før jeg når 7-sifrede kroner investert.... Flere selskaper skal til skifteretten først... det blir en omfordeling av formuer i Norge som kommer til å savne sidestykke i norsk historie de siste og kommende måneder...

 

Hva som skjer i morra vet jo ingen....men Sverige gav riktignok svenskene rentelettelser...men du verden hvor kraftig signal om sykdom i den svenske økonomien de gav gjennom det usedvanlig store rentekuttet.... Tips: Til og med sindige Gjedrem må sette ned minst 1% den 17. des!

 

God luck in this hell of recession! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Det var mange gode tanker Risky og du har sikkert rett i at mange har fått svidd fingrene.

 

Dagen åpnet ikke som jeg trodde, jeg hadde ventet en sterkere panikk fra starten, nå ser det ut som det siger sakte nedover, men en tin er sikkert, det blir mange gode anledninger til å kjøpe i dag, for verden holder pusten inntil kl. 14,30 i dag :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens.

Har kjøpt litt TEL på 39,8, og satser på at markedet vil bevege seg opp etter tallene kommer.

 

Det er sannsynligvis diskontert i kursene at tallene blir elendige. Kommer de inn over, eller i tråd med forventningene vil markedet stige. Blir de svært dårlige kan markedet få en dipp.

 

Noen som har tanker om hva som skal til for at bankene tør å låne ut penger igjen, (ser foreløpig ikke ut til å hjelpe med reduksjon i styringsrentene...).

Link to comment
Share on other sites

Ja, Telenor holder seg godt idag. Jeg kjøpte på 34,95 for en tid tilbake og har planer om å sitte en stund.

 

Hvordan tror dere oljeprisen vil gå videre? For meg virker det helt usannsynlig med en oljepris ned mot $25 som man kan lese om idag.

Link to comment
Share on other sites

Synes du er tøff som satser stort i long posisjoner nå.

 

Hva ligger oljen på nå? Livecharts fungerer jo ikke

 

Long og Long fru Blom, det er vel snakk om minutter, eller kanskje timer da, jeg håper på 1 krone pr aksje og da har jeg månedslønnen :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...