Jump to content

Traders Pit - Episode 57 - Tirsdag 15.juni 2004


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Alle venter på 14:30

Oslo Børs snegler seg frem før viktige nyheter slippes klokken 14:30.

 

Jeg tror jeg tar meg en tur på motorsykkelen, er artigere det en det som jeg her, før 14,30

 

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Ståle

 

Det dumeste man gjør er vel å kjøpe, bare for å kjøpe,  

 

Mye sant i det, likvel, jeg skulle gjerne ha et lite hint til hvordan man forteller fruen det samme? - Og det på en slik måte at hun forstår det.

Link to comment
Share on other sites

3,22 nå, jeg tror jeg holder meg unna den i dag, det er alltid vanskelig å treffe bunnen.

Om signalene fra USA i dag er dårlige så detter den vider og vi kan oppleve mange SL,er

Link to comment
Share on other sites

Aker Kværner kåres til den nest verste børsintroduksjonen i Europa i år. Kun et britisk forlagshus har hatt større kursfall etter noteringen, ifølge en undersøkelse av de største børsnoteringene i 2004.

 

Fra dagens nyheter; som om vi ikke har vært klar over det de siste to månedene.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra tidligere erfaringer med NOI viser det seg at det kan forekomme store intradagsvingniger. Jeg velger derfor i grove trekk å forholde med til sluttkurser. I et slikt perspektiv har aksjen trendet fint oppover i en relativt smal trendkanal siden 2,50. Selv kjøpte jeg på 3,10.

 

Jeg føler meg ganske trygg på at den trenden ikke brytes enda. Slik jeg ser det finner vi en viss støtte i bunn av trendkanalen på ca 3,30. Det ville overraske med om vi før en sluttkurs som er vesentlig lavere en dette.

 

Ang. meldingen finner i alle fall ikke jeg noen grunn til å tolke den negativt, men jeg har da heller ikke noe peiling på offshore virksomhet.

 

For å suplere med litt statistikk så tar det iflg Bullowski ca 3mnd im snitt før en aksje når sitt kursmål etter brudd ut av stigende triangel. Har ikke finregnet på kursmålet i NOI enda, men det ligger et stykke opp på 4 tallet. Det er enda lenge til 3 mnd er gått.

 

Min anbefaling er Akkumuler i bunn av trendkanalen på 3,3 eller hold dersom man allerede er posisjonert.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke finregnet på kursmålet i NOI enda, men det ligger et stykke opp på 4 tallet. Det er enda lenge til 3 mnd er gått.  

 

Fint dette Culpa, godt at noen kommer med saklig TA, hjelper på humøret til de utålmodige.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...