Jump to content

Traders Pit - Episode 61 - Mandag 21. juni 2004


ola

Recommended Posts

Jeg er på søk etter et par nye case fremover.

 

Er det noen her som følger IGE..? Synes den ser litt spennende ut og om noen har info, TA, og synspunker hadde det vært fint å ¨fått dette lagt i topic IGE på aksjepratforumet.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som om det er mange som har tro på oppgang i GOD i aksjekonkurransen. Det er bra det, men vi trenger også "action" i virkeligheten som Laphroaig oppfordret til forleden dag :wink:

Jeg har økt min GOD beholdning med enda 50 000 aksjer til 0,93 på fredag ettermiddag og venter at aksjen kommer til å stige i løpet av neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Sprite, i min bok er FAST meget høy risiko. Grunnen er at selskapet prises til noen voldsomme forventninger. FAST prises til 2.108 millioner og omsatte i 1Q04 for 12,5 millioner dollar, rundt 85 millioner NOK. Av dette blir minimalt liggende igjen på bunnlinjen, spesiellt etter at Keith og fUssel har tatt sitt...

 

Forøvrig har jeg tro på selskapet FAST, men jeg tor IKKE det er en god investering. Selv om de 10 dobler dagens tall er det fremdeles dyrt. Aksjen kan selvfølgelig stige selv om tallene er såvidt 'out-there', se bare på hvordan Opticom var priset for rundt tre år siden.

Link to comment
Share on other sites

Sprite, i min bok er FAST meget høy risiko. Grunnen er at selskapet prises til noen voldsomme forventninger. FAST prises til 2.108 millioner og omsatte i 1Q04 for 12,5 millioner dollar, rundt 85 millioner NOK. Av dette blir minimalt liggende igjen på bunnlinjen, spesiellt etter at Keith og fUssel har tatt sitt...

 

Forøvrig har jeg tro på selskapet FAST, men jeg tor IKKE det er en god investering. Selv om de 10 dobler dagens tall er det fremdeles dyrt. Aksjen kan selvfølgelig stige selv om tallene er såvidt 'out-there', se bare på hvordan Opticom var priset for rundt tre år siden.

 

Hva var OPC priset for , for 3 år siden da? :?:

Link to comment
Share on other sites

Her er kursutviklingen i OPC fra 1998 til nå:

 

pplot.php?paper=OPC&exchange=OSE&from=19981204&to=20040618&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=&tc_date=&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

 

Jeg prøver å finne fundamentalt billige aksjer, og da faller FAST utenfor mitt scope. Men det er mange som har tro på selskapet, foreslår at vi fortsetter FAST diskusjonen i FAST topic'en under Aksjeprat.

Link to comment
Share on other sites

Kjempegøy med NOI, jeg kom meg med i grevens tid :arrow: :arrow:

Først som daytrade, men nå sitter jeg så lenge den stiger, jeg vil vel flytte SL i dag om den positive trende fortsetter.

 

Gøy at CRU bryter 6 tallet også i dag, her har jeg snittet meg ned og vil realisere om litt. :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal si at PDR fikk svi for emisjonsplanene sine, det er tydelig at det har vært for mange emisjoner i det siste.

Ikke like lett å hente inn friske penger lenger, ett svakhetstegn spør du meg.

 

Men tonen er positiv ennå og det skal vi være glad for, jeg gleder meg over avtalen CRU har med LKAB, men hadde regnet med at den viste mer muskler og ikke falt tilbake

Link to comment
Share on other sites

Noen er sikkert ute etter kortsiktige gevinster. TCO raste solid på fredag. Fortsetter i dag. Tror ikke det er lurt å gå inn her enda. Dette ser ut som en fallende kniv.

 

Men der er bare i mine øyne. Bør bli interessant om den faller ned mot 6 - 6,50.

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter spammen her: Underlig. Hver gang NOI har blitt skubbet noen ekstra øre ned i forhold til det man skulle tro etter ordrebildet, så er det DNM som har stått for bragden de siste 3 dagene tror jeg.

 

TOM er nå på 20-tallet igjen. Kan bare krysse fingre for at den kryper over 30 igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det John Fredriksen-kontrollerte oljeselskapet Northern Oils brasilianske datterselskap Coplex tilfredtiller for øyeblikket ikke selskapets lånevilkår.

 

Det går frem av Northern Oils årsrapport. Det er lånebetingelsene tilknyttet de langsiktige lånene gitt av Finance Corporation (IFC) og Deutsche Investitions und Entwicklungsgesellschaft mbA (DEG) som nå ikke oppfylles.

 

Tilsammen utgjorde lånene 11,7 millioenr dollar ved årskiftet.Av dette vil 2,9 millioner dollar være avdrag å betale i 2004. Northern Oil har gitt en garanti for Coplex sine forpliktelser knyttet til de to lånene.

 

- Per 31.12.03 og per dato for denne rapporten, innfrir ikke Coplex formelt sett alle vilkårene i låneavtalene.

 

 

Les hele saken

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...