Jump to content

Traders Pit - Episode 61 - Mandag 21. juni 2004


ola

Recommended Posts

Ikke sundt om den ryker under. :roll: Og det kan godt skje.

 

Men det er sundt at den faller litt tilbake og avventer en dag eller to. For bratte oppganger er ikke alltid ønskelig.

 

Ligger akkurat nå på støtten.

 

Det ulmer nok litt i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Kan være den kommer tilbake. Mulig noen fanger opp rykter fra Tyskland, slik at kursen reagerer slik den gjør. Kan også være at noen prøver å styre kursen.

 

Akkurat nå ser det litt skummelt ut.

 

Mange potensielle triggere kan komme denne uken. Hvilken vei det går vet jeg ikke. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

God dag godtfolk. Lenge siden sist.

 

I dag har jeg brukt dagen til å kjøpe en del ORK. Tror den kan bli bra fremover. Hadde i grunn lyst på den litt lengre ned, men den ville jo aldri falle under 171.

 

Nåja.

 

Forresten artig å mimre litt ilbake til den tiden da OPC var over 2000. Det virker som en evighet siden. Noen som husker den historien om en taxisjofør som hadde hatt OPC fra ett sted under 100 og blitt med hele vegen opp over 2000? Noen som vet hva som skjedde med han? Ble han med ned igjen også?

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

Heisan,....

 

Sommer i nord, en mulighet vi ikke lar gå fra oss og dermed får børs være børs.

 

Likevel, må jo sjekke innom. - Ser unektelig ikke så bra ut, starten av uka, men jeg tror det kommer seg. EME viser styrke og har brutt gjennom 5,20-tallet på godt volum. Kan tyde på videre oppgang der, men som vanlig vil den ha store intradagsvingninger.

 

Liker ikke at AKY faller av på småposter, før man vet ordet av det er den nede på 80 tallet bare med noen få hundre aksjer i omsetning fra dag til dag.

Link to comment
Share on other sites

Tenker det omfattende memorandumet omkring sammenslåingen av RGI og Kværner er en medvirkende årsak til noe fall av kursene der.

 

Skrivet inneholder forøvrig fine organisasjonsplaner over strukturen til selskapene.

 

Tenker Røkke med det knepet har skaffet seg den kontroll og eierinteresse som han ønsker. - Likevel, han er bare arbeidende aksjonær, og da bør han jobbe for selskapenes utvikling, og ikke bare sin egen.

Link to comment
Share on other sites

Ja her nede er det drittvær Laphroaig!

 

Jeg benyttet muligheten å gjødsle plenen, stort sett eneste fornuftig å finne på i dag, bortsett fra børsen da, må liksom gjøre noen handler i dag også.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det skyer til i nord nå. Men futures ser jo fine ut over there så jeg forstår ikke helt den nedturen vi har i dag på ose.

 

Nasdaq: futnas.png

 

Og oljeprisen faller av, egentlig bare velstand, eller?

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg har kjøpt en del CRU aksjer til, med snitt 616,5, ser at gullprisen nermer seg 400, bryter den grensen i dag?

 

Ellers så virker det kansje som det er sommeren som har skylden for manglende oppgang.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, så sant så sant.. Men har jo tro på at den skal opp, bare ikke når.. Håpa den klarte å kjøre litt nå etter den brøt 30, men det har jo ikke akkurat slått inn enda...

 

Hva er normalt volum i TOM? 2-3 mill?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok nyhets strømmen som styrer TOM for øyeblikket, såvidt jeg husker må Tyskland komme med en løsning til EU i begynnelsen av juli.

 

OSEBX holdt seg over 200 i dag men den positive stemningen ble ødelagt av fall i oljeprisen, i morgen er en ny dag 8)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...