Jump to content

Amerikanske Trades


Recommended Posts

QUIK ut på stop-loss...dårlig utvikling & dårlig volum også..

 

Ser vi er i fareland for en HS i SPX....mulig jeg bør begynne å tenke hedge med en porsjon BGZ etterhvert...

Utviklingen i $$$ er jo grei, sånnsett er det ganske greit å trade amrikanere...USD utviklingen når markedene faller gjør at man ikke taper kapitalen like fort som når man trader norske eller svenske. sleep.gif

Link to comment
Share on other sites

OPNT ligger helt skviset mot trendbunnen, her må det komme en breakout snart....mandagen kanskje...

XRIT hadde en god dag, skikkelig brudd der....hvis den faller tilbake mot støtte kan det være spennende med en liten post der.

 

Ønsker alle her en fin lørdag!

 

S happy.gif

Link to comment
Share on other sites

Tok gevinst i VIT , 6% er jo ikke allverden men denne gangen ble det ikke mer.

 

Kastet meg på BGZ ved åpning, veldig greit å ha en hedge der siden HS'en i SPX kom på stort volum i går.

Bortsett fra det er det foreløbig røde tall i både LAB & SURG , mens jeg har rundt 2% i LCUT & NG.

Spent på om trenden holder i NG.

Link to comment
Share on other sites

Grøss! - NG ned 10% i går, gullet raste nesten 4%...rykket den selvfølgelig ut på stop-loss.

 

Tapt endel siste dagene men bra man ikke satt med bare NG, da hadde det vært værre.

Sitter nå bare med SURG - BGZ og en bitteliten CYSG

 

Muligheter for at vi skal littegranne opp nå pga den lille OHS i FXE, til rundt halslinjen på SPX kanskje....

 

 

Link to comment
Share on other sites

TSLA - tilbage omkring 17$ (Tesla raised $226.1 million at the $17-a-share price.)

 

På min OBS-liste:

STX

DRYS

 

Hvad tænker I om disse tre?

 

Rump

 

 

tja...litt usikker på hva jeg skal mene om disse, selv trade jeg jo kun etter tekniske signaler så det blir litt vanskelig å avgjøre om aksjer er billige fundamentalt sett.

DRYS kan bli bra hvis den fallende tranden den siste tiden brytes.

TSLA er jo helt fersk så der vet jeg jammen ikke. smile.gif

Link to comment
Share on other sites

HBAN har vært laber siste dagene....Ser litt på C som bryter mot motstanden i triangelet sitt.

 

SIRI ser også spennende ut og BPOP .

 

 

 

Jeg er ny på dette forumet og relativt ny på og trade aksjer. Jeg har selv fattet interesse for amerikanske aksjer.

 

Har funnet en god site med varsler om swingtrade, hvor de varsler om større insiderkjøp i selskaper med en del gitte parametre. Typisk ser de etter +5% i løpet av en 4-5 dager. De har en veldig god statistikk på dette.

Selv trenger jeg litt mer kapital før jeg kan begynne med dette pga kurtasje og relativt små gevinster til og begynne med.

 

 

Ellers har jeg også fattet interesse for OTC og pinksheets. Et veldig uoversiktlig marked med mye scams og manipulering, stor volatilitet, men også stor oppside hvis man klarer å plukke riktig aksjer.

 

Tror selv jeg har funnet 2 selskaper med stor oppside. GDHI.pk China food service corp, distribuerer vestlig mat og vin til verdens hurtigst voksende middelklasse i Beijing, Kina med stor appetitt på vestlige produkter. Noe høyt antall aksjer med en float på 1.15 milliarder, men med en god og transparent CEO. De har utstedt warrants som kan innløses på $0.025. Sist omsatt for 0,0011. De er i startfasen og har nylig nått 600 butikker som kunder og med et mål om å nå 1000 innen året er omme og å ha en positiv cash flow ved årets ende. Et langsiktig case på 12-18 mnd

minst etter min mening.

 

 

 

 

AMSZ.pk driver med massasje og akupunktur mm. De er profitable siste kvartalsrapport og med nylig annonsert

at selskapet ønsker a kjøpe tilbake opptil 10 mill aksjer i det åpne markedet. Venter på nyheter om 2 ny lokaler som snart skal være klare for åpning også. Float er 115 mill og hvor litt mer enn floaten holdes av sterke hender som akkumulerer og holder. Sist omsatt for $0.005. Ingen reelle salg av aksjer på denne kursen, så mest air shares

Volum og momentum er nøkkelen her. Et case på uker eller mnd itror jeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...