Jump to content

Traders Pit - Epsiode 69 - Torsdag 1.juli 2004


Utzi

Recommended Posts

Ja, merkelige greier denne AKY, men jeg vet sannelig ikke om du kanskje skal få rett til slutt Pirelli. - Var inne på tanken om å bytte den ut over børs med AKVR da differansen var under 20, men det ble ikke til det. Nå er jo avstanden mellom disse enorm. - Vel, som vi vet, det er lite aksjer i markedet og jeg kan ikke tenke meg at Røkke vil selge seg ned på denne kursen så vi får bare vente. Det kommer nok noen bra kontrakter til Yards også. - Og da kommer den opp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser av nyhetene under AKY at "Ulstein Verft får ordre på 200 mln

OSLO, 1 juli (Reuters) - Ulstein Verft AS har inngått en kontrakt med Island Offshore IX KS om bygging av et Ulstein P105 plattform forsyningsfartøy, med opsjon på ytterligere ett fartøy, ifølge en pressemelding fra verftet.

 

Verdien på ordren er på om lag 200 millioner kroner og arbeidet kan ta til umiddelbart og vil sikre verftet arbeid frem til april 2005. "

 

Gratulerer i alle fall til verftet, men tilhører det Aker Yards?? Synes denne verftsgruppen er litt uoversiktlig.

 

Noen som kan verifisere eierforholdet her.

 

Forøvrig forstår jeg at Ulsteinvik verft er i AKY...??

 

Her: http://www.akeryards.com/index.asp?strUrl=...pExpand=1000024

Link to comment
Share on other sites

I dag opplevde jeg noe rart, jeg datt av BLO på SL. Greit dette, men Stocknet har solgt aksjene 1 øre OVER triggerkursen???

Dette er rett og slett frekt og om de tror at jeg ikke følger med så tar de feil.

 

Jeg har hatt flere andre meglerforetak på prøve den siste tiden, men har ennå ikke bestemt meg for hvem jeg skal flytte til, etter dette så tror jeg at jeg fremskyder flytteplanene.

Link to comment
Share on other sites

... Stocknet har solgt aksjene 1 øre OVER triggerkursen

 

kan være 2 forklaringer på dette

1. kan jo være du har satt limiten over triggerkursen. (Det går ikke an å sette SL på markedsordre, det må være limit.)

 

2. Noen har lagt inn en kjøpsordre på kurs over triggernivået ditt, etter at triggeren din er utløst. (jeg tror alle SL ordre blir kontrollert manuelt før den sendes på børs, slik at det tar noen sekunder før SL orderen din faktisk er på børsen, og noen andre kan legge inn kjøpsordre over salgslimiten din)

 

ble litt rotete dette her men du fårstår sikkert hva jeg mener..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...