Jump to content

Traders Pit - Episode 93 - Onsdag 4. august 2004


pluss201

Recommended Posts

Det som jeg tror blir mest spennende idag er hva som skjer med NOI etter produksjonsmeldinga. Igår gikk den fra 3,10 til 3,39 på ti minutter for deretter å dale ned mot 3,26 igjen. Volumet var på 2,7 millioner, over det dobbelte av 50-dagers gjennomsnitt.

 

Ingen tvil om at aksjen kommer til å være svært volatil idag. Mye penger å hente for en ivrig daytrader, men hvordan tror dere utviklinga blir nå? Vil den karre seg opp over 3,30 idag, eller var ikke meldinga noen overraskelse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at porteføljen stiger bra i dag. Det er litt uvant for jeg må bruke vanlig stocknet, og trykke på oppdateringsknappen hele tiden. Får ikke kontakt med Stocknet trader i dag.

Jeg ser at NOI sklir tilbake litt i dag, dette har begynt å bli ett kjent mønster nå.

Link to comment
Share on other sites

Angående min lille disputt med Pirelli i går kveld

vedr.NOI.

Jeg mistolket meldingen og trodde NOI alene måtte ha

3000 fat/d for å dekke sine hovedkostnader. Sorry! :oops:

 

Ellers tror jeg de matematiske regler er ganske lik

også "norraførr"- hvor nu det måtte være.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på Sinvest.no at Spetalen har kjøpt en halv mill aksjer i SIN, det kan ikke være dette som øker volumet nå, for dette er flere dager gammelt.

Blir spennende å se om der kommer nyheter snart, nyhetene kommer, det vet jeg, men ikke når.

Link to comment
Share on other sites

OSEBX ned nesten en halv prosent nå. Kan være en fin dag til å kjøpe på dette. Får se an litt. Ikke pent vær lengre, så i dag blir jeg nok sittende foran skjermen.

 

Spørs hvor lenge Spetalen blir i SIN da. Blir vel bare "pump and dump" dette. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Å kjøpe aksjer i et selskap pga Spettet er vel ingen god idè. Se hvordan han og kompisen Haudeman har vært ute og skrytt av Røkke og KVI. Er vel ikke lenge til de begge er ute tenker jeg, nå som de har forstått at de ikke klarer å påvirke kursen. Måten han håndterte "julegaven" i HND var helt utrolig. Nei, ikke stol på den karen. Han er med i gamet kun for profitten og ingenting annet. Jeg skal ikke dømme han, men følg ikke i hans fotspor. Skal du tjene penger på Spettets bevegelser må du ligge i forkant. Det er ikke så enkelt. I alle fall ikke når han gjør alle sine handler selv.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig jorgenbg!!

 

Men for en gang skyld så ligger jeg i forkant, jeg har snitt i SIN langt ned på 9 tallet, om han kommer inn og lager litt action i aksjen så ok for meg, men er redd at det blir en kort gjesteintreden, og da kan han ødelegge mer en godt er.

Link to comment
Share on other sites

OLJE:BRENT. 1. POSISJON NÅDD USD 40,96/FAT, NY REKORDNOTERING

 

Oslo (TDN Finans): Brent-olje noteres nå til rekordhøyt nivå.

 

Forrige rekordnotering på 40,95 dollar pr fat ble nådd før Gulf-krigen 10.

oktober 1990, og Brent 1. posisjon har nå blitt omsatt en cent over dette

nivået.

 

Bra for oss? problem for resten av verden?

Link to comment
Share on other sites

Tja, det er vel bra for oss på noen måter og ikke så bra på andre måter. Den generelle aktiviteten går ned med økt oljepris. Det spørs hvor lenge det holder da. Skulle gjerne hatt tilgang på oljeopsjoner, men det er ingen i Norge som utsteder. Ganske utrolig at ingen meglerhus i Norge klarer å oppdrive opsjoner på olje, en oljenasjon vi er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...