Jump to content

Traders Pit - Episode 114 - Torsdag 02.09.2004


Pirelli

Recommended Posts

markets.gifquote?rand=8035

 

Oljeprisen er litt opp og de fleste amerikanerne benytter visst denne tiden til å ta fri fra jobben eller jobbe mindre. Volumet på børsene er derfor lavt. Her er ett utrdag fra kommentaren på CNN/Money:

 

Oil prices turned higher, after eight down sessions. Light crude oil for October delivery rose $1.68 to $43.80 a barrel on the New York Mercantile Exchange.

 

Light volume has plagued trading all week, with normal mild August trade exacerbated by the ongoing convention in New York City. As a result, many New York-based Wall Streeters are on vacation or working from home.

 

Light volume tends to result in more volatile markets, and perhaps mask the longer-term direction of the market. Nonetheless, stocks managed a late session gain Tuesday. Wednesday morning seemed to build on that.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Legger merke til at Dow sklir litt nedover, ellers er det ikke mye impulser om dagen.

Er vi mett av terrortrussel og sprengte oljeledninger snart?

Det virker som markedet gjesper av det hele nå, for ett halvt år siden var nervøsiteten påtagelig.

 

Jeg mangler impulser på nye aksjer å kjøpe om dagen. :roll: :roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ser nesten ut som det blir en bra dag i morgen også..?

 

Hallu.. har du lastet opp 78K NOI i tillegg til de 108K du hadde fra før, mener å huske det fra et innlegg..?????

 

Har en del selv, men ikke så meget. Syntes det kunne bli vanskelig å bli kvitt såpass store kvanta aksjer dersom alle vil sikre gevinst samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Hallu.. har du lastet opp 78K NOI i tillegg til de 108K du hadde fra før, mener å huske det fra et innlegg..?????

Har en del selv, men ikke så meget. Syntes det kunne bli vanskelig å bli kvitt såpass store kvanta aksjer dersom alle vil sikre gevinst samtidig.

 

Ja. Sitter godt lastet nå... Jeg planlegger å sitte en stund med aksjene, orker ikke selge og kjøpe på dipper.

Men mulig jeg reduserer litt utover året om prisen er god... Pleier å ha en trader post på 20k-40k som jeg kjøper å selger med.

Link to comment
Share on other sites

Mine 1000 aksjer i PGS lå nederst i ordreboken på salg når børsen stengte i går, jeg tror du har rett i at jeg skal være glad ingen tok dem Megler Smekk...

 

Forvøvrig virker budet fair, PGS kunne blitt gjeldfritt og sittet igjen med over halvparten av aktiviteten sin. Men nå er det forventninger til bedring innenfor seismikk i årene fremover.

Link to comment
Share on other sites

Og med det forsvinner vel Polden ut av topp 20 i NOI...! Nå ville jeg uansett tatt hva Poldco sier med en liten klype salt, han er en lurendreier og har fått mye pepper tidligere når han har solgt på upopulære tidspunkt.

 

Siden han figurerer på topp 20 oversikten så vet alle hva han gjør.

Link to comment
Share on other sites

Teknisk analyse fungerer 8 av 10. :)

 

" Kjøpskandidat (Lang sikt) - 1. sep 2004

Northern Oil viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Aksjen tester støtten ved ca 3.00 kr, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Dette styrker trendbildet. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på lang sikt. "

Link to comment
Share on other sites

Og med det forsvinner vel Polden ut av topp 20 i NOI...! Nå ville jeg uansett tatt hva Poldco sier med en liten klype salt, han er en lurendreier og har fått mye pepper tidligere når han har solgt på upopulære tidspunkt.  

Siden han figurerer på topp 20 oversikten så vet alle hva han gjør.

 

Jeg vet at poldco har et frynsete rykte... Men denne gangen tror jeg han snakker sant. Både FS og CSA kunne få mer for aksjene. Tydelig at de ikke eide aksjene selv...

Link to comment
Share on other sites

Så,.. det var belånte aksjer som gikk under hammeren i går? Er lån i slike størrelser fra bank eller kun meglerehusene?

 

Jeg vet ikke, men ifølge poldco var finansieringen dyr. Sansynligvis en avtale direkte med meglerhuset..

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som den fine oppturen til SIN fortsetter. Gledelig.

 

OCR holder jeg meg unna, selv med kontrakter for begge riggene forekommer den meg litt usikker med hensyn til de enorme gjeldsutgiftene selskapet sliter med.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg Laphroaig!

 

Jeg solgte noe SIN i går, og i dag kjøper jeg dem tilbake litt dyrere, ikke akkurat etter boka, men SIN posten har vist seg å bli bra.

OCR er livsfarlig, og det skal vel mye til for at den skal bli god butikk.

Link to comment
Share on other sites

Tomra viser styrke, TOM brøt nettopp 26,- hvor det lå 85 000 selgere. Nå tror jeg det bare er oppgang i vente idag og imorgen. Neste uke vil nok ligge pent i pluss den og, men den vil jo bli preget av utviklingen i Tyskland og alle ryktene, sanne og usanne, som kommer til å dukke opp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...