Jump to content

Traders Pit - Episode 125 - Fredag 17.09.04


Pirelli

Recommended Posts

markets.gifquote?rand=9915

 

OSE går så det suser om dagen, desverre er jeg ikke med på festen, AKY har startet ørkenvandringen frem mot Q3 etter at ABGSC har fortalt omverdenen at selskapet bør ha en aksjekurs på 85,- Jeg er ikke enig, men det hjelper ikke å ha rett alene...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Nå har det vært indikert i går og i dag at det går mot avstemming 24/9 men kursen har likevel stått forholdsvis rolig. I kveld kommer endelig bekreftelse på at saken er på plass og norske medier kommer garantert til å plukke opp det i morgen tidlig.

 

Men, dette har jo vært i boks før, og mange har brent seg skikkelig på Tomra, megselv inkludert.

 

Aksjen går sikkert i morgen, men det er også en fare for at markedet ikke tror på noe lenger, før saken er endelig vedtatt og den første store orderen er hanket inn. For det blir det neste spørsmålet, vil kjedene bestille fra Tomra?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror tom går frem mot 24...men at det kan være lurt å selge dagen før.. bare en magefølelse. nhy er nok lavt, men følger den ikke. følger mest små selskap. mitt tips er at inm går fra 2 til 3 innen neste vår,og det etter utbytte som sans vil komme på hele 10% skattefritt av kursen idag... hva sier dere? www.inmeta.no

Link to comment
Share on other sites

Pirelli; Jeg har sikkert sagt dette før, men jeg lurer på om ikke markedet mener selskapet er riktig priset. Supply-selskapene på OSE har jo stort sett alltid vært priset til under substans, det finnes utallige aksjer i USA som har vært priset under substans i evigheter.

 

Jeg mener AKY er billig priset-men uten utbytte snart vet jeg ikke om aksjen kommer til å gjøre det bra.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt hende du har rett Ivers. Jeg har merket meg at Nasdaq har gjort det bra i det siste-særlig målt opp mot Dow Jones.

 

Men, en ting; Det er farlig å sette seg et kursmål-særlig et kursmål innen en viss periode. Man må jo spørre seg selv hvorfor den og den aksjen skal opp på det nivået i august men ikke i november.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok du har ett poeng MO, men dersom selskapet kommer tilbake på nivå med tidligere år, hvor EPS var rundt 50 og utbyttepolitikken ligger på 50% av dette vil markedet måtte reprise selskapet. I år kommer EPS til å ligge på rundt 16 og da blir det utbytte på rundt 8,- pr. aksje.

 

Oppsiden ligger i bedrede resultater.

 

Sitter du med AKY aksjer selv?

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til kursmålet og at det ikke kommer før over jul er at man først etter Q4 ser hva P/E er og den fine utviklingen som skla kunne forsvare høyere prisng. NÅ ahr aksjen blitt holdt nede av et lite innsidesalg, en stor salgspost på 2,2(som nå er tatt bort/solgt) samt svakt IT-marked siste mnd., men kan se ut som det snur.. 8)

Link to comment
Share on other sites

Du får ha en god tur Pirelli. Savner i grunnen fjellet litt jeg også, behagelig stille der oppe... Hadde været vært fint, kunne man jo tatt seg en stille seiltur for å erstatte lengselen etter å slappe av.

 

NHY er fin nå. Det samme kan sies om STL og også ORK.

Link to comment
Share on other sites

Helt herlig å se at GRO er på 200-tallet nå, første 200 kroners post ble kjøpt av Alfred Berg, etter bare 8 minutters handel. Opp 2% så langt og ligger på 11 plass så langt over dagens vinnere. Tror nok den skal videre. Jeg håper ikke du (Ola?) solgte disse aksjene, du som hadde kjøpt på 200 for lenge siden! Denne skal nok videre opp, nå som FOE har en så sterk utvikling. FOE også på dagens vinnerliste med 1,47% opp så langt, siste er 69. BON på 220.. Glad jeg sitter i dette trekløveret :)

 

Skal vekk en uke jeg også.. Ikke på fjellet, men til Frankrike :) Drittvær her hjemme, håper jeg kan få litt brunfarge i en ellers grå hverdag. Når jeg kommer hjem vil jeg se blått ;) Herlig blå utvikling på Oslo Børs Hovedindex så langt forøvrig.. Nye høyder settes stadig

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...