Jump to content

Traders Pit - Episode 133 - Onsdag 29.09.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Får håpe på det beste, men flere selgere på banen. Hyggelig at ESI har roet seg på selgern, selv om d betyr lite.

 

Jeg lurer på, de investormøtene som Tomra har satt opp rett etter Q3, mange av de, helt frem til November rundt omkring i verden, hva tror dere det gjelder? Det er vel neppe Tysklandcaset, men heller Q3 som skal diskuteres? Har de satt opp mange sånne møter tidligere, er det hvert år etter Q3? Blir spennende..

Link to comment
Share on other sites

Bare helt utrolig hvor ujevnt det er i holdingen hos Røkke. Her tror jeg markedet undervurderer AKER altfor meget. At KVI faller av med sitt innhold forstår jeg, men at AKER følger med er neppe riktig.

 

Uansett verdiene synes å bli liggende i AKVER og AKY. Tipper disse to som vinnerene fremover av Røkkes portefølje.

Link to comment
Share on other sites

Det er litt vanskelig å forstå hvorfor AKER faller så mye som den gjør. Ser ut som den blir influert av fallet i KVI, som er letter å forklare.

 

Nå handles AKER til under verdien av kun aksjeposten i AKVER. Triggeren for AKER er fortsatt god utvikling i AKVER og reprising av AKY.

 

Jeg tror AKER kommer til å bevege seg opp mot 55,- i løpet av kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Opsjoner TOM

 

Så i en tidligere tråd at det gikk ann å kjøpe opsjoner i TOM og at en da ved salg på f.eks 40 kunne tjene 10 ganger satset beløp. Hvor kan en evt. få kjøpt oppsjoner, går det an å kjøpe for 100 000 og må en evt. stille noe sikkerhet utover pengene en satser. Hva er det som gjør at en tjener mer med en slik salgsopsjon...

 

Noen som har peil?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...