Jump to content

Aksjekonkurranse - Uke 4


Pirelli

Recommended Posts

Jeg prøver å lansere en konkurranse her hvor alle som vil kan velge intill tre aksjer, så skal jeg summerer opp etterhvert. Forslag må være inne før kl. 0900 mandag morgen. Aksjene vektes likt, og kan enten kjøpes eller shortes, og skriv sluttkursen fredag. Her er mine forslag:

 

AKVR - Kjøpes - 121,-

JIN - Kjøpes - 10,5-

PFI - Short - 6,53-

 

Litt begrunnelse for valg;

-AKVR reprises med tanke på oppsplitting.

 

-PFI er bedre enn kopien Kanal24, men har mistet dekning og kommer til å tape på det.

 

-JIN bør forsvare kurs på 15,- Men er likevel så usikker at jeg ikke hadde kjøpt den i real life...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ukens aksjer tipper jeg vil bli:

 

AKVR 121.-

OCR 16,20

NOI 3,04

 

AKVR -fordi omstruktureringsprosessen er god.

 

OCR -har gått mye allerede, men den har et stort potensiale videre.

 

NOI -får positive meldinger etter at ledelsen kommer hjem fra Brasil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har troen på disse aksjene:

 

AKVR til kurs 121- tror markedet kan reagere posetivt til splittingen, og at kursen da går opp på volum.

ALX til kurs 0.21- får bare håpe tiden mellom 0.20-0.23 er over og at vi beveger oss oppover.

PRS til kurs 146,50 - den lille nedgangen er over, den har brutt den forige toppen som var på 145, og det er kort vei til 150-155.'

 

(Glemte å skrive kurser...)

Link to comment
Share on other sites

Morro med konkurranser.

 

Her er min Portefølje

 

Inmeta (INM) Kjøp 2,32.

 

Dette er en av markedets mest undervurderte aksjer. Mer solid enn banken og salget har gått bra i Q4. Avtaler er inngått som lover meget godt for fremtiden. Denne kan gå 30% denne uken og kanskje 50% får vi melding om flere avtaler eller et insiderkjøp. Tror også på posisjonering i denne aksjen i forkant av Q4 resultatet som blir fremlag i februar.

 

Bird (BIRD) Salg 16,90

 

Bird har gode produkter som vil komme til å gjøre det bra i åra som kommet. Jeg mener imidlertid at idag er selskapet overpriset med marketcap på 450 millioner kroner, på en omsetning på 14,5 millioner og et underskudd på 50 mill etter Q3. Dagens pris på Bird kan være riktig om 12 måneder, men ikke idag. Tror på oppgang i Bird på mandag formiddag, men vil falle tilbake iløpet av uken.

 

Strømme (STR) Kjøp 1,82

 

Et veldrevet selskap som virkelig har fremtiden for seg. De har mistet en viktig konkurrent i Nederland og har vært flinke med å kutte kostnader. De har gått mye i forrige uke, men jeg tror det er endel igjen å gå på.Problemet er at aksjen er syltynn og det skal ikke mer en to utolmodige investorer til for å sende aksjen tilbake til 1,40. I løpet av 3-6 mnd tror jeg på 3 kroner for STR, men til neste fredag kan det fort gå andre veien. Noen sjanser må man imidlertid ta her i livet skal man tjene litt penger.

Link to comment
Share on other sites

Velger Nut, Akvr og Tco i uke 4.

 

Nut velges pga avtalen, men mest pga alle uvitende små kjøpere som tror dette er ekstremt bra, og dermed laster opp masse. Dette fører nok kursen opp over 3.

 

Akvr- Børsens største lagger, uten tvil. Denne er "bankers"

 

Tco- stort potensiale som den ikke har fått utløp for enda, jmf. OPC

Link to comment
Share on other sites

Velger Nut, Akvr og Tco i uke 4.

 

Nut velges pga avtalen, men mest pga alle uvitende små kjøpere som tror dette er ekstremt bra, og dermed laster opp masse. Dette fører nok kursen opp over 3.

 

Akvr- Børsens største lagger, uten tvil. Denne er "bankers"

 

Tco- stort potensiale som den ikke har fått utløp for enda, jmf. OPC

 

Du må skrive kurser og ha et nick for å delta.

Link to comment
Share on other sites

Heisann folkens!

 

Beklager noe sen oppdatering, jeg er ukependler, så jeg befinner meg i bilen på fredag ettermiddag.

 

Resultatene ble litt preget av dagen i dag, Pathfinder dro det hele i land ved shortposisjonen i Bird...

 

Her er listen:

Pathfinder 5,45 %

Laphroaig 4,48 %

Ståle 3,88 %

Pirelli 0,86 %

fjotten -1,27 %

 

Håper Corvus overtar stafettpinnen, det er sikkert en ide å oppdatere resultatet hver dag?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Håper Corvus overtar stafettpinnen, det er sikkert en ide å oppdatere resultatet hver dag?

 

Jeg kan ta meg av oppdateringene hver dag. Har tenkt å lage en egen side for denne konkurransen etterhvert. Gratulerer Pathfiner! Jeg kommer også tilå skrive opp hvem som blir vinneren hver uke, slik at vi får en liten statestikk over dette også. Kan jo være morsomt å se om noen måneder. Da er det bare å legge inn dine valg for uke 5 i denne posten:

http://www.aksjeforumet.com/forum/viewtopic.php?t=79

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...