Jump to content

Traders pit - Episode 195 - 30.12.2004 - Godt nytt år! ;)


Pirelli

Recommended Posts

Husker godt den falske pressemeldingen, den fikk først en voldsom effekt på aksjekursen. Så ble det rabalder for stakkaren som hadde lagt den ut og aksjekursen i CNR fallt krafig. Kjedelig for de som kjøpte på denne 'nyheten' og tapte på det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply
Carlos  

 

Er det langsiktig eller kortsiktig investeringer du tenker på?

 

Ja takk begge deler sa ole brumm .....hehehe

Hovedsaklig tenker jeg på en langsiktig aksje (innen 2005) hvor jeg investerer ca 50%-60% av kapitalen, men det kan også være mellomlangsiktig (3-4 måneder).

Resten bruker jeg til kos i hverdagen (jeg må kunne trade litt når det er kjedlig på jobben ;-) )

Link to comment
Share on other sites

Teknikeren, nå må du ta det rolig. Jeg har aldri sagt det ødelegger hele kvartalet. Det var det Pirelli som sa. Jeg sier bare det kan legge en demper. Hvis omsetningen i USA på Q3 var 350 millioner(da var dollaren rundt 6,8-6,95 tror jeg), og omsetningen er flat i Q4, så vil omsetningen falle kanskje ned til 320 millioner nok, pga fall i dollar.

 

Produksjonen av automater er jo i Norge. Med sterk krone og lav dollar så vil dette slå ut på usa resultatene. Selv om det er vekst i USA, så blir det jo dårligere enn hvis dollaren hadde vært på normale høyder.

Link to comment
Share on other sites

Hei Armot

 

Du misforstår dette veldig. Tomra har svært liten eksport til USA. Unntaket er kontrakten til New York og Hawaii, men her justeres selvsagt prisene i takt med endringene i valutamarkedet. Ditt regnestykke er derfor bare tull.

 

Tomra`s inntekter i USA kommer ikke fra salg fra Norge til USA, men fra innenlandske aktiviteter i USA (material handling). Ditt regnestykke er derfor ubrukelig til noe som helst.

 

Les mer om dette på Tomra`s hjemmesider.

 

Ingen bestrider at en fallende dollar gir resultat-effekter. Men de er av et helt annet omfang enn dine regnestykker. Men du må ikke bruke slike regnestykker, som beviselig er direkte feil, og bygget på manglende kunnskap om Tomra`s aktiviteter.

Link to comment
Share on other sites

Det har i dag vært mye snakk om langsiktighet i investeringen!

Hva om vi lagde en konkurranse som gikk over hele 2005?

For eksempel; Velg 3-5 aksjer før 3. januar kl. 08,00

og de blir ikke solgt før 31.12.2005.

Dette er bare ett forslag, noen synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Siden NOI er SMB selskap vil bare 65% av verdien telle i formuesammenheng.

 

Det har jeg ikke tenkt på.. Burde sette hele formuen i SMB aksjer over nyttår da.. Noen som husker hva formuebeskattningsgrensen er på? og evt. prosentsatser...

Link to comment
Share on other sites

Teknikeren, Armot og Pirelli. (ser at pirelii har gitt seg)

Alle dere har rett, men snakker litt forbi hverandre..

Kan vi ikke si det slik at VI AVSLUTTER DISKUSJONEN nå og tiden vil viser hvem som har "mest" rett i sin tankegang....

 

Jeg ønsker ikke å blande meg i deres diskusjon, men her er det ord mot ord og ingen vil gi seg. Dette er litt kjedlig for det andre på forumet

Link to comment
Share on other sites

Da glemmer vi den saken og ser heller frem mot de første stor-ordre fra Tyskland kommer !

 

Mon tro om Tomra klarer å holde leveringsgarantien ?

 

Ref. Tomra Productions :

"Our machines are assembled according to the Just-in-time, Ship-to-line logistics concept. Once an order is received, we guarantee that the machine will be ready to be shipped world-wide within 15 working days."

Noen formening om dette ?

Link to comment
Share on other sites

Fant det ut.

 

Formuesskatt til kommunen

 

Skatteklasse 1 og 2 0 - 120 000 kr 0,0 pst

Skatteklasse 1 og 2 120 000 kr og over 0,7 pst

 

 

Formuesskatt til staten

 

Skatteklasse 1 0 - 120 000 kr 0,0 pst.

120 000 kr - 540 000 kr 0,2 pst.

540 000 kr og over 0,4 pst.

Skatteklasse 2 0 - 150 000 kr 0,0 pst

150 000 kr - 580 000 kr 0,2 pst.

580 000 kr og over 0,4 pst.

Link to comment
Share on other sites

hallu

 

Skatten er et speilbilde av din inntekt.

Vær glad for at skatten blir høy for 2004.

Det betyr at du har gjort det bra økonomisk.

Noen år har min skattbare inntekt vært elendig.

Tro meg, det er mye bedre med høyt inntektsgrunnlag. :D

Link to comment
Share on other sites

Fra meldingen...:

NOI vil, i selskapsrettslig forstand, være det overtagende  

selskap i fusjonen.

 

Skulle tro at det betyr at NOI går inn i det nye selskapet.

 

Hva skjer egentlig da med NOI-aksjene?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...