Jump to content

Traders pit - Episode 195 - 30.12.2004 - Godt nytt år! ;)


Pirelli

Recommended Posts

Hei aQru.

 

Jeg har lenge beundret din "avslappende livsstil", og jeg har de siste dagene også blitt medeier i STO !

 

Jeg forholder meg for det meste til charts, og jeg forbanner meg selv for at jeg ikke har hatt tid nok til å studere f.eks STO på et langt tidligere tidspunkt. Chartet har sett svært sunt ut hele veien fra bunnen i sommer - og det gjør det fortsatt !

 

I P&F er det nå gitt et nytt kjøpssignal etter "en slags" H/S formasjon med halslinje rundt 37,-. Potensialet ligger i første omgang (på litt sikt) rundt 50,-.

 

Når de "hysteriske rapportene" om inntjening innen offshore kommer i løpet av Q 1/2005 kommer nok STO til å stige kraftig !

 

I tillegg til OFL er dette mitt 2. langsiktige lodd for 2005 !

 

Jeg plantet forresten et nytt tre i hagen i sommer - og i 2006 regner jeg med å cooooole den like mye som det du gjør !

 

Hilsen

Hammers

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Hei Hammers

 

Jeg må si jeg kom inn i aksjemarkedet med litt for høye forhåpninger med det jeg hadde av penger når jeg kom inn. Regnet med letttjente penger, men den gang ei. Men har lært litt mer av hvordan aksjemarkedet fungerer, og det har gått meg bra de siste måndende, så jeg tror 2005 kommer til å bli et veldig bra år for meg. Men når jeg nådde et tap på 70K, så tenkte jeg, kan vel umulig bli stort verre, så jeg gikk inn i netfonds fra dnb(VELDIG DÅRLIG KUNDESUPPRORT), og fikk lånt, og det har ganget meg hele veien. Det er nok mange som vegrer seg for å låne, men jeg tok sjansen, for med det lille jeg hadde igjen hadde det tatt meg VELDIG lang tid før jeg ville kunne tjene inn det jeg hadde tapt. Jeg sitter nå med bare 30K i minus, og ser på de som tjent inn innen januar. Men jeg hadde tro på tomra gjennom tekniker`n og pluss201 bl.a.. og alt jeg har å si er. Har du tro på en aksje, sitt i den med alt du har av ressurser, og det vil gangne deg til slutt. Og sannelig har det gjort det. Så jeg ser ingen grunn til å stresse, som jeg gjorde før. Nå tar jeg det heller med ro, og lar pengene jobbe, men litt trading må jeg jo unne meg en gang iblandt. :D

 

De 2 loddene jeg kommer til å sitte i gjennom 2005 er Tomra og Stolt. Tomra har for lngest bunnet ut, og stolt har begynt sin oppgang til hva jeg tror blir 100kr/aksje innen utgangen av 2005.

 

Nye kontrakter er ventet i Stolt på nyåret/januar, og Tomra kommer med sine ut i februrar tenker jeg. Så dette blir et bra år, om det ikke skulle kommme noe krakk eller noe slikt, :)

Link to comment
Share on other sites

Etter litt trading i TAD, JIN og TOM endte jeg på ca 41% avkastning i år!!

Hadde dessverre ikke så altfor mye å rutte med fra starten av, men om jeg skulle klare god avkastning også i 2005 blir det jo mer kroner da utgangspunktet er bedre... :D

 

Ha et riktig godt nytt år alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bak meg det beste året noensinne, og det passer bra for jeg har en 2 års gammel blemme som jeg trekker fra på skatten.

Nå har jeg holdt på noen år, selv om Hammers tror jeg er gammel, så er jeg ikke det he he.

Så når det gjelder 2005 er jeg forsiktig opptimist det første halve året, 2. halvår tror jeg blir vanskelig.

 

Skal jeg få lov å komme med ett råd til dere forholdsvis nye aksjonærer, så må det bli dette;

Ikke sats mer enn du kan tape, spre risiko og sist men ikke minst, SKRU NED KURSMÅLET EN DEL HAKK, Jeg har sett noen helt urealistiske kursmål som aldri blir oppfylt. Det er lov å drømme, men det får være måte på!

Da er det bedre å holde beina litt på jorda, for ikke å bli skuffet.

 

Lykke til da alle forumsvenner og ett

RIKTIG GODT NYTTÅR

Link to comment
Share on other sites

Hoff, jeg ser du sitter i NOI. på et slikt forum blir en kjent med de som skriver og kan velge å sitte i de samme aksjene som de personene en har god tru på. Du er vel en av dem.

 

Forskjellen på ærfarne og uerfarne er at førstenevnte kommer fort ut og inn om det skjer noe. vi andre sitter igjen med skjegget et visst sted.

 

I går kom det melding om fusjom noe som viser seg å være dårlig bet for oss NOI aksjonærer. Halu solgte seg fort ut.

 

Vel hva mener Hoff om fusjonen og bør en komme seg ut fort. Kanskje går det motsatt vei. Hvorfor sank ikke kursen enda mere på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Hei Per Tore!

 

Nå har jeg ikke sittet så lenge i NOI og har gode tradergevinster fra før, + at jeg ligger på rett side av streken ennå.

Men grunnen til jeg ikke solgte var 2 ting, for det første kom meldingen 25 min. før årsslutt!!!

Og en stakker klarte ikke å lese seg fort nok opp til å ta en kjapp avgjørelse, og kursen steg raskt til 2,90 (bare en handel sluttet).

For så å falle tilbake igjen, og under åpningskursen.

 

For det andre så ønsker jeg å lese fusjonspremissene nøyere, og slik jeg ser det nå så kan vi ikke gå med på den fordelingnøkkelen som skissert.

Så jeg tror at vi kan tvinge fram en bedre avtale viss vi går sammen.

 

En annen ting som ikke har vært lagt så mye vekt på i kommentarene, er at de 2 selskapene utfyller hverandre og kan dra nytte av synergieffekter.

 

Men det er ikke alltid lett å reagere riktig, (jeg har mange ganger ragert FOR fort)

Ofte er det tillfeldigheter som avgjør der og da om en selger.

Dette ble langt og ustrukturert, håper det forklarte mer enn det forkludret.

Link to comment
Share on other sites

...... selv om Hammers tror jeg er gammel, så er jeg ikke det he he.

 

he, he.....litt ordspill tåler du sikkert, selv om det kanskje fikk deg til å slenge et par "gloser" i min retning da du leste det ?

 

Det var mest for å ha et "poeng" når jeg skulle beskrive den avsluttende kampen i konken - mellom deg og "Amatøren".

 

Du vet, "gamle fotballspillere" er ikke så sikre med pasningsfoten lengre, og da blir det fort noen "sleivspark" fra tid til annen..........i de uhøytidelige fora !

Link to comment
Share on other sites

Hei Hei

 

Sitter hjemme alene ikveld. Sønnen i Hemsedal. Dattern hos en venninne. Kona tar imot de som kommer fra Thailand og som er dårlige. Det er fint hun kan bidra med å hjelpe dem. Skulle egentlig på fest men drøya det. Har tatt meg en cognac og koser meg. Skal bli spennende med TOM og TST i 2005 :D :teevee:

 

GODT NYTT ÅR :blob3:

Link to comment
Share on other sites

SOSA 6.48 +0.12 +1.89% Vol:494,762 3:59pm 12/31/04

After Hours 6.75 +0.27 +4.17% Vol:2,350 Last:4:38pm 12/31/04

 

 

 

 

 

YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

Hammers, er du gla for at du gikk inn i aksjen nå eller??? :D :D :D :D :D :D :D :D :D

 

 

Dette blir det rally ut av i neste uke, men prøv å sikt på toppen og bunnene, for etter en stigning til 42kr, så vil den nok dale litt.. dette blir det penger av folkens :D :D :D :D :D :D

 

 

 

Godt Nytt år folkens.. :D :D :D :D

 

 

United States Dollars Norway Kroner

6.75 USD = 40.9927 NOK

 

 

 

Og siden OSE alltid går litt foran, så regner jeg med 42 kr på dagen, og 45 innen 2 uker, og 50kr innen 1mnd.,,,

 

PS: ikke selg deg ut, men trade aksjen. Det er ventet flere avtaler i de nærmeste månendene..

Link to comment
Share on other sites

banner3.gif

 

Måtte ha det første innlegget i 2005, siden jeg har desidert flest i 2004... Er klink edru denne nyttårsaften, tror det må være 20 år siden sist gang det skjedde. Bleiebarn og en kraftig forkjølet samboer gjorde dette til en veldig rolig men koselig nyttårsaften.

 

aQru, jeg misunner din ukuelige optimisme. :D

Link to comment
Share on other sites

Godt nyttår igjen ja..

 

Jeg gjentar rakettene for Januar, da romjulsrally uteble på tynne volumer:

 

Golar i 100kr innen 31.01.05

Otrum i 30-35kr innen 10.02.05

Tomra i 38-40kr innen 31.01.05

INM i 2,60-2,70 innen 31.01.05

Fast i 15-16kr innen 31.01.05

Itera i 2,50 innen 31.01.05

 

Lykke til..

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan markedet vil fortsette? Kanskje ikke det blir opptur i januar så kraftig som i fjor da vi hadde en særdeles god Desember.

 

Resten av året kan bli alt fra 10-15% oppgang til kraftig nedgang. Viktig å plukke gode aksjer, da potensiale på nedsiden er helt klart større enn oppsiden.

 

Kjapp renteøkning og alle vil plutselig sitte å betale på lånene de tok opp på lav rente istedenfor å kunne bruke pengene på reiser, forbruk osv. Kombinerer man det med ett terrorangrep i USA og nedkjøling i Kina som er større enn ventet så ser det vel heller dystert ut?.

 

Jeg ser ikke hva som skal gi markedet noe særlig mer løft neste år? Renta er trolig på vei opp, og i følge analytikerne er tiden med gjentatte estimatoppjusteringer forbi. Mange aksjer er over ATH.

Link to comment
Share on other sites

Skal si Skandiabanken har tro på Tomra i år!

De har allerde økt vedien med 400% i dag!

Ha ha, snakk om Nyttårspresang!

Kursmålet ble nådd allerede i natt!

Vel , kursen er den samme, men antall aksjer er 4 doblet, så verdien på portisen er skikkelig hyggelig lesning!

Utskrift henger på veggen her alt.... :-)

 

Flere som har SBN her?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var det da....

Sitter kun i Tomra jeg da.... (inn i høst og ut på tresifret en gang....)

Tror nok den vil stige utover hele året!

Men markedet generelt er vel mer usikkert.

Er vel stor fallhøyde på en del nå?

Ser noen spår store svingninger, og det er nok mulig.

Spetalen var litt mer negativ.... men så er jo ikke han alltid like treffsikker da..... :roll:

Iflg. han går rentene til himmels snart.... (noe jeg ikke har veldig tro på).

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror NEO gjorde en stor feiltagelse å selge ut de siste 120 000 i sluttminutene på torsdag. Hvem hadde vel trodd at i løpet av en kort periode skulle Stolt få i havn avtaler på en verdi av 2 milliarder?

 

----------

Kjendisinvestor Øystein Stray Spetalen slår igjen på stortromma. I DN i dag spår han tidenes rentesjokk. Og det stopper ikke der.

- Men det er en viktig ting: The free money is over. Stolt Offshore har gått 400 prosent, og de som går inn nå, krangler om kanskje 20 eller 50 prosent til. Det er ingen som er der til å kjøpe Stolt Offshore til ti kroner, men på 35 kroner kommer pengene strømmende.

 

- Slik er aksjemarkedet - pengene går alltid dit det er feil. Alle kjøper på topp og alle selger på bunn. Kan vi ikke ta en avstemning på Eltek? Hvis alle er positive til Eltek, så vil den falle, fortsetter han.

----------

 

 

Det er bra ikke alle er like lettlurte , for denne kommer det til å tenne og fly over 40 på mandag, og Spetalen nok engang dreit på draget... :-D

 

Denne skal nok over 50 før februar, og 100 innen 2005 :)

 

Det er ventet flere kontraker med Stolt, og det kommer nok sikkert en i januar også. Med størrelsesordrer på 700-1,2 milliareder, så sier det vel seg selv at Stolt kommer til å gå høyt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...