Jump to content

Episode 318 - Tirsdag 05.07.2005


pluss201

Recommended Posts

Starter like godt en ny episode med det samme jeg er i sving.

 

Følger opp denne.

 

 

coban. dårlig med overklasse utesteder i bergen. Men har du tjent noen kroner og skal ut å flotte deg kan du stikke på metro

 

Et tips som aldri slår feil for nyinnflyttede er finken (bare spør etter veien, alle vet hvor det ligger) og exodus.

 

45215[/snapback]

 

Metro har jeg ramlet innom en del ganger selv. Altså ikke et sted å anbefale for fiffen. :rolleyes:

 

Er enig i at både Exodus og Finken er noe som aldri slår feil. Bare å slå seg helt løs der! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

KVI er enkel Bartender, bare ta AKER kursen og pluss på 10, eller var det 20?... :P

 

Har filosofert en del mer på Aker tråden nå, man kan si at det enkle og oversiktlige forsvant - men slik er det jo også lagt opp av de flinkeste finansgutta i klassen....

Link to comment
Share on other sites

KVI er enkel Bartender, bare ta AKER kursen og pluss på 10, eller var det 20?... :P

 

Har filosofert en del mer på Aker tråden nå, man kan si at det enkle og oversiktlige forsvant - men slik er det jo også lagt opp av de flinkeste finansgutta i klassen....

45349[/snapback]

 

Legg til 22,04 for Philly Projektet, en tier i framførbart underskudd, en tier for gjelden til SeaLaunch med oppgjør for salg, en tier eller to for krysseierforholdet , ++++++++

 

KVI er verdt urabattert fra 200 til 250 fram mot jul tror jeg. :D

Link to comment
Share on other sites

Ivers, dette har ligget i luften en stund, og det betyr vel også at Aker Promar er i posisjon til kjempekontraketen Petrobras jobber med å sette ut... :)

 

 

Dette er nok grunnen til at AKY rykket litt tidligere i dag.

Nytt Røkke-verft?

Den brasilianske avisen O Globo skriver ifølge Finansavisen at Aker Yards har fått offentlig finansiering til å bygge et nytt skipsverft i landet. Et statlig maritimt fond skal ha bevilget 300 millioner dollar til finansiering av to nye skipsverft.

---------------------

Aker Yards' brasilianske verft, Aker Promar (51% eiet at AKY), har tidligere signalisert at de skal å investere $100 millioner sine annlegg i Rio de Janeiro - om dette er sammenfallende med dagens nyhet om finansiering kan vi vel anta. Her er en artikkel som omhandeler Aker Promar: http://www.oilpubs.com/oso/news/news_1337.htm

Jeg tipper Aker Yards ønsker å være posisjonert til deler av denne kontrakten (klippet fra ett innlegg jeg skrev 22.12.2004: Drømmekontrakten om å bygge 42 oljetankere for Petrobras er vel ganske 'far out', første delen av denne kontrakten er 22 skip og er estimert til 1,9 mrd. dollar. 38 selskaper meldte seg på i kampen om denne kontrakten. Her vil det nok dannes 'joint ventures' over en lav sko. Aker Yards eier 51% av det brasilianske verftet Aker Promar.

31423[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Pirelli, jeg bor litt for langt sør for å få oppleve midnattsol, men det er varmen som plager meg. På disse breddegrader er det ikke akkurat normalt med tropenetter :blink:

 

Ser ellers at det omsettes spekulative oljehandler for levering til høsten for 80 USD pr fat :unsure: Hvor ender oljeprisen ???

Link to comment
Share on other sites

Tar med denne også, som omhandler kontrakten som Aker Promar kjemper om i Brazil. Aker Promar sitter altså i ett joint venture med Quieroz Galvao og Samsung i dette prosjektet.:

 

Leste en artikkel i upstreamonline for en stund siden at Aker Yards, via sin brasilianske datter Aker Promar sitter i ett joint venture sammen med Quieroz Galvao og Samsung i kampen om Petrobraskontrakten på 42 tankskip.

 

Det er 9 konsortier som kjemper om kontrakten etter at 3 røyk ut i første runde.

 

Her er hele artikkelen (litt gammel: fra 08.04):

 

Brazil tanker tender heats up

Trio of manufacturers fail to make grade

 

By Upstream staff

 

Three of the 11 candidates battling to enter the race to build 42 oil tankers have failed to clear a Petrobras pre-qualification processs.

The giant tender, which is expected to lead to huge investments and a major expansion in Brazil's shipbuilding and offshore fabrication sectors, is understood to be worth about $1.9 billion.

 

In the first part of the pre-selection process, the following Brazilian-based companies and groups were accepted.

 

Estaleiro Rio Grande, which is made up of Brazilian companies Aurizonia and Cemisa, plus Japan's heavy equipment supplier Ishikawajima; Rio Naval, which includes Rio de Janeiro shipyard Sermetal, MPE, Iesa and Hyundai; a consortium formed by Brazilian construction giants Camargo Correa and Andrade Gutierrez with Japan's Mitsui and the Itajai shipyard; a consortium made up of Aker Promar, Quieroz Galvao and Samsung; the Maua Jurong and Estaleiro Ilha (Eisa) yards, and, finally, Keppel Offshore & Marine at the Brasfels yard, with Daewoo.

 

The role of the Asian companies in these consortium groups is one of technical consultation.

 

The disqualified yards were a consortium formed by Nuclep, a state-owned naval facility, Better Consultoria and Pem Engenharia, the Renave shipyard in Niteroi and the Inace shipyard in Ceara. All three groups signaled that they would consider appealing the decision.

 

The opening of the technical and economic proposals that form part of the pre-qualification process has been scheduled for 26 April.

 

Three of the proposals cleared to continue in the race relate to shipyards that have yet to be built. These are the Rio Grande consortium, which has projected a yard for Rio Grande do Sul, Camargo Correa-Andrade Gutierrez, which has a yard planned for the north-eastern state of Pernambuco and Estaleiro Rio Grande, also scheduled for Rio Grande do Sul.

39251[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

God morgen,

 

Kjekt for PSI:

 

PSI - SMARTSTORE TIL COOP NORGE - 12 MILL

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=110490

 

Coop Norge har valgt PSI Systems AS, et heleiet

datterselskap av PSI Group ASA, som leverandør av en ny

mobil datafangst løsning til bruk i Coop Norges

dagligvarebutikker.

 

Løsningen er basert på en PSI Systems egenutviklede

applikasjon, SmartStore, og skal installeres på

maskinvareteknologi fra Symbol Technologies.

Systemleveransen vil effektivisere informasjonsflyten ved

håndtering av varer i butikk, og skal benyttes til

driftskritiske rutiner som varebestilling, varemottak og

varetelling. SmartStore tilhører PSI Systems

applikasjonsportefølje innen mobile datafangst løsninger,

SmartFamily,

 

Avtalen åpner også for at PSI Systems skal levere

tilleggstjenester som support og teknisk service på

maskinvaren hvilket vil bli besluttet før

pilotinstallasjonen medio september. Utrullingen forventes

å

starte i november med ferdigstillelse 1. mars 2006.

 

Avtalen innebærer et minimum kjøp av 1200 håndterminaler

med

tilhørende SmartStore lisenser. Avtalens verdi er estimert

til ca MNOK 12,0 plusseventuelle tjenester som årlige

support- og serviceavtaler.

 

Totalt er det ca. 1.000 dagligvarebutikker i Coop Norge og

potensialet er 1 til 15 systemer pr. butikk.

 

 

For ytterligere informasjon kontakt:

 

Administrerende direktør Jørgen Waaler - 90590010

Salgs- og markedsdirektør Jan Hansen - 40006815

 

---

 

DNO Nabrajah update:

 

DNO - NABRAJAH FIRST OIL UPDATE

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=110502

The Nabrajah Field is expected to commence oil production

within the next two weeks, which is slightly behind the

original schedule of achieving first oil by end of June.

 

This minor delay is due to late delivery and installment of

third party equipment.

 

DNO is very satisfied with the overall performance of this

fast track field development project, which is securing

first oil production less than 1.5 years after the field

was discovered.

 

As previously reported the initial production capacity will

be 5,000 BOPD (gross), increasing to 15,000 BOPD (gross)

during August 2005. As a consequence of the increased oil

reserves in the Basement interval, the capacity of the

production facilities will thereafter be increased stepwise

to 50,000 BOPD, and full production capacity is expected to

be achieved during 4th Quarter 2006.

 

The next well on Nabrajah, Nabrajah # 7 was spudded 2nd

July, and this well will be drilled as a dedicated Qishn

oil producer. From August and throughout the year the plan

is then to drill 4 back-to-back Nabrajah Basement wells

(Nabrajah # 8, 9 10,11). The Nabrajah Field is located in

Block 43 (Yemen) and the partners are: DNO: 56,67%

(Operator), Oil Search (Yemen) Ltd: 28,33%, The Yemen

Company: 15,00% (carried).

 

 

---

 

Velkommen til Bergen forøvrig coban.. Glemte å si det :)

Nydelig vær her hva? 23,5 grader på morgenkvisten :D

Link to comment
Share on other sites

God morgen alle sammen!

 

Julaften, 17 mai og sommerferie på en gang dette, jeg har spurt flere ganger før, HVOR SKAL DETTE ENDE?

 

En ting er jeg sjeleglad for, at jeg ikke SELL IN MAY, AND STAY AWAY!

 

Dette "jungelordet" stemmer abselutt ikke i år. B)

Link to comment
Share on other sites

IGNIS kan gi noen lapper nå tror jeg, men sitter nærmest 100 % nå, og jeg klarer liksom ikke å selge noe

45384[/snapback]

 

hehe fin problemstilling det da.. samme her.. hele portisen er blå og fin nå.. greit å være fullastet :-)

Men vurderer å ta gevinst i BLO da.. men jeg pleier jo alltid å selge for tidlig..

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg forholdsvis fullastet og klar for ferie :) Man kan alltid stole på at CA kommer og shorter ned PGS når aksjen prøver seg på 166... Håper det blir mer action når amerikanerne våkner etter langhelg.

 

KVI kommer jeg nok til å kvitte meg med før jeg tar ferie, AKER og PGS blir nok sittende... Med forbehold selvsagt... :o

Link to comment
Share on other sites

Haha..

Må skuffe deg patrick......

Han har riktignok en "femi" avatar, men det er altså en gutt.... :D  :D  :D

45387[/snapback]

 

Søren daah.. hadde vært kjekt med noen "skjørt" her.. jaja.. så feil kan man ta..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...