Jump to content

Episode 268 - Mandag 18.04.05


Pantera

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply
Guest Isach

Tror BLO snart er ved bunnen.

 

BLO omsetter for rundt 400 millioner i år, og jeg regner med et resultat på minst 60 millioner før skatt.

 

Dette er knallbra !

 

Ikke hver dag man kan plukke penger på gata :D

Link to comment
Share on other sites

Myrseth tror ikke fallhøyden er så stor

 

 

Mandag 18. april 2005 kl. 10:41

Skrevet av: Inge Berge - iMarkedet

 

 

Orions Stig Myrseth hadde ventet et børsfall på Oslo Børs. Han tror imidlertid ikke at fallhøyden er stor.

 

 

link

Link to comment
Share on other sites

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=179768&cat=100

 

Børsen ned 15 prosent

 

Investor Svein Haga ser større fall på Oslo Børs enn ellers i verden.

 

Ifølge den evige pessimist, investor og rådgiver Svein Haga, vil det komme en makroinspirert nedtur i verdensøkonomien.

 

- Amerikansk sparing må opp, og budsjettunderskuddet må ned. Man klarer ikke det uten at det går utover veksten, sier Haga til Aftenposten.

 

Rådgiveren spår en korreksjon i aksjemarkedet.

 

- Hvis vi hadde hatt en tradisjonell aksjemarkedskorreksjon, kunne vi fortsatt med god vekst og høy oljepris. Men hvis det nå er verdensøkonomien som nå kommer ned, kan vi vente en oljeprisnedgang, og dermed også fall på Oslo Børs, sier han.

 

- Hvis verdens børser korrigerer ned 8-12 prosent, bør Oslo Børs ned 15 prosent, sier Haga til avisen.

 

Hovedindeksen stuper i formiddag 3,5 prosent til 248,27 poeng.

Link to comment
Share on other sites

LICENSE

18.04.2005 11:50

 

Northern Oil is now fully reinstated in the Cavalo Marinho

license

 

Northern Oil`s Board of Directors is pleased to announce

that Northern Oil, through its subsidiary Coplex, now has

been fully reinstated in the Cavalho Marinho license.

 

Coplex last week paid USD 8.1 million (equivalent to 21.6

mill reais) as full payment of all outstanding cash calls

past due, including interest.

 

The arbitration proceedings with Petrobras and Coplex will

continue, and information on Coplex`s separate claim on the

operating performance of Petrobras is anticipated to be

released in May 2005.

 

Contactperson: Per Fossan-Waage

Tel: +47 67 11 98 77

Website: www.northernoil.no

Link to comment
Share on other sites

Oslo Børs ned over 4 % nå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor skal dette ende?

 

Skulle tro det var skjedd noe ekstremt over natta. Dette viser bare hvor irrasjonelt markedet er. Etter min mening er vil vi en rekyl om noen dager. Vi har da hverken asiakrise, terrorangrep eller noe slikt. At oljeprisen går under 50 dollar må da bare være bra. Tror fortsatt på gode tider innen olje og oljeservice. Kanskje på tide å laste opp med f.eks. SIN? Dene har falt ca 15 % på kort tid uten noen fundamentale negative nyheter.

Link to comment
Share on other sites

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=179772&cat=100

 

Derfor raser børsen

 

En aksjestrateg har følgende kommentar til dagens ras på Oslo Børs.

 

Oslo Børs faller dypere og dypere. Klokken 11.18 er hovedindeksen ned hele 3,6 prosent til 248,06 poeng.

- Det som skaper mer frykt enn tidligere er at faktorer som vanligvis ville gitt et løft i USA, ikke virket inn på den ventede måten. Til tross for lavere oljepris og at de lange rentene trakk ned, stupte den amerikanske børsen kraftig. I tillegg kom det relativt svake makrotall, sier aksjestrateg Terje Nyborg i Terra Securities til TV 2 Nettavisen.

 

- Dersom oljeprisen holder seg på 50 dollar fatet, er det ingen krise. Men faller det til rundt 40 dollar fatet, er det litt verre, sier Nyborg.

 

Lurer på hvor mange av dere som sitter med aksjer der hvor bare fallet i dag har forutsatt flere mnd lønn? Jeg rekker opp hånden. Grrrrrrrrrrrrrrrrr. :(

Link to comment
Share on other sites

Verste børsdag siden 1997

 

Hovedindeksen på Oslo Børs opplever sitt dypeste fall på over åtte år!

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (18.4.05 12:39)

 

 

Relaterte artikler

- Livredde på Oslo Børs - Derfor raser børsen

- - Børsen ned 15 prosent - Børsen stuper

 

 

 

 

Rødfargen har tatt fullstendig overhånd på Oslo Børs. Frykt for lavere global økonomisk vekst og skuffelser fra flere enkeltselskaper, deriblant IBM og Ementor, sender hovedindeksen ned 10,35 poeng (fire prosent) til 246,90 poeng.

Hovedindeksen har ikke falt mer (poengmessig) siden den ble innført 23. mai 2001. Ved innføringen av indeksen ble historiske data frem til årsskiftet 1995/1996 regnet ut. Tidenes største fall for hovedindeksen er dermed på 11,31 poeng. Dette fant sted 28. oktober 1997.

 

NB: Børsen har falt mer enn fem prosent syv ganger siden begynnelsen av 1996.

Link to comment
Share on other sites

bare sånn av interesse, hvor mye falt NYSE på den stygge dagen i 1929? (Black Tuesday var det vel)

 

Her er litt mer om fallet i 1929:

The Dow Industrials hit a high of 386 in September, 1929. It did not get back to that level until November, 1954. At its worst level, the Dow dropped to 40.56 in July, 1932. That is a drop of 89%.

les mer her....

Link to comment
Share on other sites

Hei, har holdt meg unna Oslo børs de siste månedene og handlet på OMX istedenfor. Har gått glipp av en fin oppgang på ose som følge av dette, men på dager som dette er jeg glad lell.

 

Strikken er strukket langt nå synes jeg, særlig innen offshore. Fikk noen ORK på 215 nå satser på en liten rekyl og kjapp exit. Lykker til

Link to comment
Share on other sites

tillater meg å quote driller på ST:

 

De største fallene

Her er de største fallene på Oslo Børs siden begynnelsen av 1996, så langt tilbake som dagens hovedindeks er beregnet.

 

- 6,93 % (8.10.98)

-6,35 % (21.9.01)

-6,06 % (28.10.97)

-5,59 % (17.9.98)

-5,49 % (24.7.02)

-5,09 % (13.1.99)

-5,02 % (5.4.00)

-4,92 % (1.9.98)

-4,92 % (20.9.01)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Må nok rekke opp hånden min Pantera, bull som jeg er av natur.. Hehe.

Menmen. Får vel bare ri stormen av og håpe på noen trades. Prøvde meg på en JIN, kom meg ut med -20 øre. Lå og skulle doble på 27,70, men fikk ikke noe, og rekylen kom fra 27,90 opp til 28,80, det er jo ganske bra bounce. Er redd den skal videre ned nå som vi mest sannsynlig kommer til å få negativ BDI i en uke fremover.

 

Men skal være inne dagen før kvartalsrapporten...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...