Jump to content

TOM - En sommer i forventning


Nikolai

Recommended Posts

Tyskland i dag:

 

Interseroh har logistikk-systemet inklusive clearing i det nye pantesystemet ferdigstillt

 

"Mit der Interseroh Pfand-System GmbH haben wir eine funktionierende bundesweite Lösung für Handel und Getränkeindustrie am Markt, inklusive der notwendigen Clearingstelle", erklärte Dr. Werner Kook, Vorstandsvorsitzender der Interseroh AG."

 

Link (artikkel fra i dag)

 

.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Pantesystemet klart

- Med dette pantesystemet har vi en fungerende løsning på markedet, sier Dr. Werner Kook.

 

 

Det skjer stadig ting innen tysk pant. Nå har Interseroh ferdigstilt logistikksystemet, inklusive clearing, i det nye tyske pantesystemet, og ifølge lpvnet.de overtar Interseroh AG gjennom datterselskapet ISD Interseroh Dienstleistungs GmbH de resterende 49 prosent av aksjene i Westpfand.

 

Det er Westpfand Clearing GmbH, i samarbeid med Tomra, som har stått for utviklingen av det første pantesystemet for engangsemballasje i landet.

 

Navnet på det nye selskapet blir Interseroh Pfand-System GmbH, som blir en datter av ISD Interseroh Dienstleistungs GmbH.

 

- Med Interseroh Pfand-System GmbH har vi en fungerende, landsomfattende løsning for handel og drikkevareindustri på markedet, inklusive den nødvendige clearingen, sier styreformann Dr. Werner Kook i Interseroh AG.

 

Til videre utbygging av pantesystemet hadde Interseroh ved inngangen til 2005 kjøpt ti helautomatiske tellesentre landet over. Ytterligere 15 slike sentre vil følge, heter det videre.

Link to comment
Share on other sites

.

 

 

Tomra Japan: Oppdatering på hjemmesiden til Tomra JAPAN

 

Jeg sliter litt med denne, for jeg er ikke så sprek i japansk :P

 

SE HER (link)

 

Jeg brukte denne siden (link her) til å oversette med (oversett hele web-siden) . Det blir dårlig engelsk av det, men står det ikke at det er en kommune som skal benytte Tomra`s "nye system" fremover? (se siste halvdel)

Link to comment
Share on other sites

"The garbage loss in quantity in Maruoka-cho and measure of recycling" Maruoka-cho which will become Sakai by merger in March, next year will introduce RVM of a can from the Heisei 14 fiscal year. The amount of recoveries for three years breaks through 15 million, and has become the operating ratio of world top class. From the Hayashida mayor, you spoke about the result "reduced garbage upwards and the cost reduction of a town is realized not only including RVM but including other policys" using actual data.

Link to comment
Share on other sites

Hei Lou

 

Takk for hjelpen :) , du så det samme som meg.

 

"next year will introduce RVM of a can from the Heisei 14 fiscal year"

 

Det ser altså ut til at en kommune har vedtatt/bestemt seg for å installere systemet (RVM)?

 

Det hadde vært fint om vi kunne fått verifisert dette, for i tilfelle er det jo en svært hyggelig nyhet fra Japan. Andre som har sett på dette?

Link to comment
Share on other sites

ASTRAZENECA: BEKRÄFTAR VD TOM MCKILLOP AVGÅR

 

STOCKHOLM (Direkt) Astrazeneca bekräftar uppgifter i

media om att vd Tom McKillop avgår.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Bolaget har utsett USA-chefen David Brennan till ny vd

med tillträde den 1 januari 2006./LÖ-FF

#CODES T/MACRO N/ASTRAZENECA I/GB0009895292 S/MEDIA S/PHA

Link to comment
Share on other sites

Hoff@

 

Meldingen har ingenting med TOMRA å gjøre.

 

Det er bare Nordnet som har et litt merkelig meldingsystem, der alle børsmeldinger som inneholder TOM blir lagt inn under Tomra.

 

I dette tilfellet er det TOM MCKILLOP som roter det til. B)

Link to comment
Share on other sites

Hoff@

 

Meldingen har ingenting med TOMRA å gjøre.

 

Det er bare Nordnet som har et litt merkelig meldingsystem, der alle børsmeldinger som inneholder TOM blir lagt inn under Tomra.

47473[/snapback]

Lurte litt på den kryptiske meldingen der jeg og.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Artikkelforfatter eller link Hoff@?

 

Pantesystemet klart 

- Med dette pantesystemet har vi en fungerende løsning på markedet, sier Dr. Werner Kook. 

 

 

Det skjer stadig ting innen tysk pant. Nå har Interseroh ferdigstilt logistikksystemet, inklusive clearing, i det nye tyske pantesystemet, og ifølge lpvnet.de overtar Interseroh AG gjennom datterselskapet ISD Interseroh Dienstleistungs GmbH de resterende 49 prosent av aksjene i Westpfand.

 

Det er Westpfand Clearing GmbH, i samarbeid med Tomra, som har stått for utviklingen av det første pantesystemet for engangsemballasje i landet.

 

Navnet på det nye selskapet blir Interseroh Pfand-System GmbH, som blir en datter av ISD Interseroh Dienstleistungs GmbH.

 

- Med Interseroh Pfand-System GmbH har vi en fungerende, landsomfattende løsning for handel og drikkevareindustri på markedet, inklusive den nødvendige clearingen, sier styreformann Dr. Werner Kook i Interseroh AG.

 

Til videre utbygging av pantesystemet hadde Interseroh ved inngangen til 2005 kjøpt ti helautomatiske tellesentre landet over. Ytterligere 15 slike sentre vil følge, heter det videre.

47464[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Det høres bra ut på norsk også:

 

"I den 2 halvdelen av år 2005 innfører ALDI-NORD på prøvebasis tomgods-automater for å sikre raskere kontantoppgjør ved kassaapparatene.

 

De nye Pantereglene fra 2006 - der alle forhandlere må ta imot alt tomgods, også tomgods fra konkurrentene - tvinger i tillegg forretningene til dette skrittet."

Link to comment
Share on other sites

Italy – Mafia Makes Big Money in the Recycling Business.

 

Italy is notorious for its mafia-run businesses, and the environment industry is no exception.

 

 

Hmm.. Det er visst flere som forstår at det er "Big Money" i materialgjenvinning. :blink:

 

http://www.raymond.com/international/11_6/news/2754-1.html

Link to comment
Share on other sites

.

 

 

TYSKLAND I KVELD:

 

 

PANTESYSTEMET I TYSKLAND FERDIGSPIKRES I MORGEN ?

 

TOPPENE I BVE OG HDE MØTES I FRANKFURT

 

For noen uker siden fikk vi nyheten om at sikkerhetsmerkingen var klarert. Videre opprettet HDE og BVE (handelen selv) selskapet " DPG Deutsche Pfandsystem", som skal stå for implementeringen og utarbeidelse av de siste detaljer i det landsomfattende , enhetlige tyske pantesystemet.

 

I morgen møtes toppene i tysk handel i Franfurt, for å spikre sammen de siste detaljer i det enhetlige pantesystemet. Dette er nettopp gjort kjent nå i kveld i "Lebensmittel Zeitung". Det er sannsynlig at også det nasjonale clearingsystemet avgjøres nå.

 

 

Tidligere i dag fikk vi meldingen om at Interseroh (Duales System, DSD) hadde sitt pantesystem klart (logistikk inkludert sitt clearinghus). Kanskje også Interseroh får den nasjonale clearing, som er clearing mellom de forskjellige regionale clearing systemer.

 

Tidspunktet som Interseroh valgte i dag for å sende ut sin pressemelding var neppe tilfeldig valgt. For imorgen avgjører sannsynligvis HDE og BVE (handelen selv) disse spørsmål. Og Interseroh er favoritt til å få den nasjonale clearing.

 

Vi kan vente oss viktige avklaringer etter møtet mellom toppene i HDE og BVE , som sammen skal drive Tyskland`s enhetlige pantesystem (DPG Deutsche Pfandsystem)

 

Nyheten tidligere i dag, samt kveldens nyhet, er et klart tegn på høyt tempo. Det haster for handelen å få systemet på plass, da det er kort tid til ikrafttredelsen den 1.mai 2006.

 

LINK TIL KVELDENS NYHET FINNER DU HER:

 

Eckpunkte des einheitlichen Rücknahmesystems sollen vorgestellt werden

Link to comment
Share on other sites

.

 

 

Jeg kan legge til, at Interseroh som sendte ut pressemelding tidligere i dag, sa dette i april:

 

In Zusammenarbeit mit dem Automatenhersteller Tomra haben wir vor einiger Zeit bereits eine Schnittstelle zur Datenverarbeitung etabliert. Entsprechende Indoor-Automatenlösungen sind insbesondere für den traditionellen LEH wichtig. Erste Versuche mit Rücknahmeautomaten laufen seit Kurzem in Kooperation mit Händlern.

 

 

Interseroh sine kjedekunder, har altså testet Tomra-automater siden april. Hvis det er slik, at de siste detaljer i pantesystemet avgjøres i morgen av toppene i HDE og BVE, burde alt ligge til rette for ordrer til Tomra innenfor de aller nærmeste uker.

Link to comment
Share on other sites

Glimrende!

 

Det er en ting jeg ikke forstår. Tidligere har vi "messet" om AGVU og hvor avventende de har vært. Hva har skjedd med dem? Er de ikke lengre med i beslutningsprosessen?

 

Har de meldt pass fordi for mange av medlemmene for alt i verden IKKE ønsker pant, slik at de aldri ville ha klart å komme til en løsning?

 

Jeg tror det har skjedd mye i kulissene i så måte. Kanskje har handelen sett seg nødt til å ta saken i egne hender av frykt for å møte uforberedt til den nye panteloven, og dermed brutt ut av AGVU, og latt Coca Cola og Pepsi m.fl i stikken.

 

Pressemeldingen til AGVU som vi frydet oss over for en tid tilbake, kan i ettertid kanskje tolkes som en kapitulasjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man kan få mere klare signaler enn det vi får nå. Jeg tror heller ikke det kommer særlig flere signaler før ordrene.

 

Jeg har aldri skrevet følgende her på tråden, jeg har kun holdt meg til å referere nyhetene og kommentere utviklingen. Men nå sier jeg det, for første gang:

 

KJØP TOMRA, NÅ STARTER DET raketen00077.gif

 

 

Reg: Nikolai

Husk at AGVU og HDE/BVE har akkurat de samme medlemmene. Men når man skulle opprette DPG Deutsche Pfand, og registrere dette som et aksjeselskap for å drive det enhetlige systemet, var det mere hensiktsmessig at HDE og BVE sto som eiere, og ikke AGVU, som er et "arbeidsfellesskap".

 

.

Link to comment
Share on other sites

Jada, dette er svært hyggelig! :D

 

Tror dette bare er begynnelsen på en strøm av gode nyheter som kommer til å drive aksjen. At saker og ting har tatt tid, gjør bare at mye kan komme på engang(den berømte ketchupeffekten..).

 

Det tok tid før det løsnet for Røkkeselskapene også, vi har sett hvordan det gikk...

Link to comment
Share on other sites

Uansett utvikling og anbefalning av Teknikern vil jeg berømme han for sin enorme innsats rundt tomranews.

 

Han har sikkert tjent sinnsykt mye å holde seg oppdatert, og mer skal det bli :)

 

Etter å ha tapt mye, har jeg siden dagene før resultatfremleggelsen innehentet mye cash, samt at jeg har fått en fornyet appetitt på papiret. Og det må jeg takke Teknikern for.

 

Lene

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...