Jump to content

TOM - En sommer i forventning


Nikolai

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

.

 

BREAKING NEWS

 

TOMRA ORDRE I USA !

 

TOMRA TITECH MED GJENNOMBRUDD I USA ?

 

TiTech har lenge forsøkt seg på det amerikanske markedet, og det er gjort noen mindre installasjoner.

 

Men ikveld er vi gjort kjent med det som kan sees på som et gjennombrudd i det store amerikanske markedet!

 

For det er nettopp offentliggjort i USA at Tomra TiTech har fått en større leveranse til USA.

 

Lubo Places Seven TiTech Sorters

 

 

 

..

Link to comment
Share on other sites

Tekniker'n

det er lenge siden vi har hatt noen diskusjon om marginer og priser. Har du noe info på hva dette vil bety? Er det slik at den liker på ca. $ 100k+ per installert en enhet. Har vel dette fra UK (Tesco), men det avhenger vel litt av hvilken type og omfang...

Link to comment
Share on other sites

Hei Trend :)

 

Her blander du litt. Dette har ingenting med de type systemer (TRC) som er installert hos Tesco. Nyheten i kveld dreier seg om Tomra TiTech`s teknologi.

 

Hva kontrakten i USA er verdt vet jeg ikke, men det kommer nok en medling i morgen vil jeg tro. Men bare signaleffekten om at Tomra TiTech er på vei opp i USA, er verdt en del vil jeg tro :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kjempegodt arbeid, Tekniker'n!

 

Setter veldig stor pris på all tiden du setter av til å holde hele gjengen her opplyst om hva som rører seg rundt i Tomras nåværende og fremtidige markeder!

Link to comment
Share on other sites

Hei Zoonic

 

Nei, det er det nok ikke. Det er ingen industriell produksjon enda av den teknologien, det er kun i pilotforsøk i England. Men teknologien i den artiklen er det som Tomra og TiTech sannsynligvis vil satse stort på fremover, og som vil genere vekst i årene fremover. Her leder Tomra på sine konkurrenter med flere år, og er beskyttet av patenter.

 

Men forløpig ingen industriell produksjon av denne teknologien, kun piloter. Men det kommer, det kommer :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Takker for kjapt svar Tekniker`n(som vanlig..!) :)

 

Ja, dette må da gi en kraftig siganleffekt. Blir spennende å se hvordan markedet

reagerer på dette!

Det som er så spennende med Tomra er at det ofte dukker opp litt uventede meldinger og nyheter!

 

MORRO! :D :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste artikkelen, men det står ikke noe om ordrenes størrelse. Er det noen som vet noe om dette?

 

Og, kan man forvente seg at dette påvirker kursen i morgen?

47328[/snapback]

Det vil vel være en ytterligere annerkjennelse av teknologien med videre potensiale som vil være kursdrivende.Her snakker vi tross alt om et kjempemarked! :D

Link to comment
Share on other sites

Her har ingen tatt av, og nei du, det skal mere til! Jeg tror jeg kan svare for alle! <_>

 

Ikke ta helt av her da TOM- fan(atikere)...

 

Selv tror jeg TOM er uendret imorgen, men vi får se :lol:

47333[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Denne artikkelen står under "latest news" - og viser at Tomra allerede er tilstede i små resirkulerings-sentere i London:

 

http://www.recycleforlondon.com//media_cen...arket-sites.cfm

47296[/snapback]

 

Det er Valpak som samarbeider med ei kjøpekjede om mottakssenter for emballasje i London, medan Tomra som kjendt testar ut deira mottakssenter hjå seks Tesco-handlesenter.

Link to comment
Share on other sites

Hva kontrakten i USA er verdt vet jeg ikke, men det kommer nok en medling i morgen vil jeg tro. Men bare signaleffekten om at Tomra TiTech er på vei opp i USA, er verdt en del vil jeg tro  :rolleyes:

47321[/snapback]

 

Skarholt informerte på presentasjonen av andre kvartal om sterk ordrereserve for TiTech. Informasjon om sal i USA er difor ikkje overraskande og ny informasjon, slik eg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Det er glimrende at TITECH brer om seg.

 

Med tanke på EU-direktivet, så er det åpentlyst at flere EU land vil benytte seg av TITECHs teknologi for å hjelpe dem å sortere "søppelet". Jeg tror vi vil se et solid løft i omsetningen fra TITECH i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Pantbiståndet ökar

 

2005-07-25: di.se

Även om vi fortfarande behåller cirka 95 procent av våra pantpengar själva skänker vi allt mer till välgörenhet när vi bantar burkar och flaskor i livsmedelsbutikerna. Numera skänks det drygt 7 Mkr om året, enligt Ekot.

Pantautomaterna på Coop, Ica och andra livsmedelsbutiker har börjat bli en allt mer betydande intäktskälla för välgörenhetsorganisationerna, tack vare de gröna knapparna där man kan skänka sin pantpengar till bistånd. I dagsläget skänks det 600.000 kronor i månaden till diverse biståndsorganisationer.

 

Kooperation utan gränser och Vi-skogen säger sig få in uppemot en halv miljon kronor per månad tack vare pantautomaterna. Röda Korset har fått in över 5 Mkr sedan pantinsamlingen startade:

 

"Jag tror att intresset för den här typen av frågor som Röda Korset representerar har ökat ganska mycket i samhället. Jag tror att folk vill känna att man gör en skillnad och att man kan göra det på ett mycket enkelt och tydligt sätt", säger Johan af Donner, Röda Korsets informationschef, till Ekot.

Link to comment
Share on other sites

nå på IMarkedet:

 

 

Tomra-datter med amerikansk ordre

 

Tomra TiTech har fått flere ordrer i USA, et marked de tidligere har hatt problemer med. Les mer her:

 

Tomra TiTech, som produserer optiske sorteringslinjer for avfallshåndtering, har fått en ordre på å levere to TiTech PolySort 2000-enheter, mens ytterligere to mindre enheter er solgt til avfallshåndteringsselskaper i henholdsvis Kansas og California.

 

Dette fremgår av en pressemelding fra TiTechs distributør Lubo USA, ifølge bransketidsskriftet Recycling Today.

 

Det fremgår ikke hvor stort økonomisk omfang ordrene har. TiTech har levert rundt 1.000 enheter, men få i USA hvor de har hatt problemer med å komme inn i markedet.

Link to comment
Share on other sites

.

 

Tomra TiTech på full fart på vei inn i USA

 

Etter jeg fant nyheten i går om ordrene til TiTech i USA, har jeg sett litt nærmere på TiTech sine aktiviteter i USA. Salget i USA har vært lite i tidligere år, og de fleste av TiTech sine 1.000 anlegg er i Europa (Tyskland, Spania, England og Italia). Det er også noen anlegg i Japan.

 

Ser man på USA, som er et kjempemarked, så har ikke USA i tidligere år vært noen suksess for TiTech. Men i 2004 inngikk TiTech avtale med selskapet Lubo USA, som da ble agent for USA og Canada. Etter en forsiktig start i 2004, kan det se ut til at det nå via Lubo USA har løsnet for TiTech i USA, og at dette markedet fremover kan bli svært viktig, noe ingen trodde så sent som i fjor, da TiTech har slitt med å få fotfeste i USA.

 

Her er noen aktuelle linker. Det fremgår av disse at LUBO har solgt meget bra med TiTech-systemer de siste månedene. Så vi kan trygt snakke om, at TiTech nå har fått sitt endelige og etterlengtede gjennombrudd i USA.

 

Det er ingen hemmelighet at TiTech har vekst, for det er gjort kjent bl.a. av Skarholt på siste presentasjon.

 

Men det er en stor overraskelse og nyhet at denne veksten skjer i USA, som er verdens største og viktigste marked. TiTech`s gjennombrudd i USA synes å være et faktum.

 

Link til TiTech

 

Link til LUBO USA

 

"Systemet brer om seg i kommunene i USA........." (Artikkel fra mai.)

 

Lubo USA further refines this separation with the TiTech system from Norway..............(Artikkel også fra mai).

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Tomra i siget

 

Tomra har fått nye ordrer i USA. Analytiker kommenterer.

 

Artikkel av: Odd Steinar Parr (27.7.05 13:28)

 

Tomra-aksjen er i siget på Oslo Børs i dag. Med en oppgang på 2,4 prosent til 33,90 kroner er aksjen en av de største vinnerne.

 

Dette skjer etter at Tomra Titech ifølge Recycling Today har fått en ordre på to Titech PolySort 2000-enheter. Men en analytiker TDN Finans har snakket med mener ordren i seg selv ikke betyr så mye.

 

- Denne ordren isolert sett skulle ikke vært tilstrekkelig til å få kursen til å stige som den gjør. Da Tomra ikke selv har meldt noe, har ikke dette noen stor betydning. Jeg tror det er mer det at sentimentet rundt Tomra har snudd litt, og da kan sånne ting få mer betydning enn det isolert sett skulle ha, sier han.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget hyggelig tomradag, opp 4,23% til 34,50. Er litt enig med denne analytikeren som sier "sentimentet rundt Tomra har snudd litt ".

 

Nyheten fra USA bidro nok også. Kunne vært artig å sett 36tallet imorgen, det er fullt mulig og 40 før helgen.. ;)

Link to comment
Share on other sites

California offers $10M in loan guarantees for container recyclers

 

July 22 -- California container recyclers can draw on $10 million in loan guarantees that the state has made available to increase the recycling of beverage containers made of plastic, glass and aluminum.

The California Department of Conservation has made the loans available for projects such as new recycling centers, the improvement of existing facilities and the manufacturing of new products from recovered containers.

 

The state Department of Conservation, through its 2005 Recycling Infrastructure Loan Guarantee Program, will provide guarantees to lenders to cover 75 to 85 percent of the losses incurred if an approved recycling project is unable to repay a loan.

 

The program is available to private businesses, educational institutions, American Indian tribes, government institutions and nonprofit groups. The 2005 Beverage Container Recycling Infrastructure Loan Guarantee Program application is available at www.consrv.ca.gov/dor/loanprogram/index.htm.

 

http://www.wastenews.com/headlines2.html?id=1122063007

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...