Jump to content

TOM - En sommer i forventning


Nikolai

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Hei Northern L.

 

De sa tidligere, at det er flere sakslister. På hver saksliste så starter de på lave saksnummer og arbeider seg oppover. Nå er de på sak "A06761" , altså har de passert "vårt tall" (A02517). Dermed må pantesaken være på neste saksliste som kommer opp senere i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Hei Northern L.

 

De sa tidligere, at det er flere sakslister.  På hver saksliste så starter de på lave saksnummer og arbeider seg oppover.  Nå er de på sak "A06761" , altså har de passert "vårt tall"  (A02517).  Dermed må pantesaken være på neste saksliste som kommer opp senere i kveld.

44079[/snapback]

Takker! :)

Håper de rekker den i dag.....

Det går iallefall unna der borte!

Link to comment
Share on other sites

Om en ser mulighet - der andre ser begrensning - gir enhver slik utsettelse rom for videre økning i antall aksjer. :)

Et fåtall ser ut til å tvile på at Tomra skal opp. Et flertall mener det er en god stund til ennå. :P

 

For min del er det nettopp da det er innkjøpstid :D

Link to comment
Share on other sites

Så vidt eg kan sjå på kalenderen og etter når livesendinga startar igjen, synest det som om nye (og utsette?) saker skal takast opp i kveld.

 

Dersom det er tilfelle, og vår sak går igjennom i New York State Assembly i kveld, har saka då framleis moglegheit til å koma opp i den andre komiteen 23. juni?

 

Må seia at eg ikkje har heilt oversikt over dette amerikanske lovgjevingssystemet, fint om nokon kan retta meg - eventuelt stadfesta dersom noko stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Utsettelsen føyer seg pent inn i rekken av hva som har skjedd i andre markeder den senere tid. Det er nå innlysende at sikkerhtsmerkingen i Tyskland bli trenert, og at valget til høsten vil få betydning for videre ferd der.

 

Det jeg håper på nå er Japan og Sumitomosamarbeid. Trodde ikke at dette skulle bli "første store case" tidligere i år, men pussig nok kan det late til at det blir første større begivenhet som KAN gi positivt løft til kursen.

 

Det positive i alt dette elendige med utsettelser og usikkerhet og trenering m.m. er at vi KAN oppleve at når det først løsner, så kan det løsne mange steder på en gang, og da KAN det bli i et meget stort omfang.

 

Men, det er mye "hvis" ennå i det korte bildet...

Link to comment
Share on other sites

Så vidt eg kan sjå på kalenderen og etter når livesendinga startar igjen, synest det som om nye (og utsette?) saker skal takast opp i kveld.

 

Dersom det er tilfelle, og vår sak går igjennom i New York State Assembly i kveld, har saka då framleis moglegheit til å koma opp i den andre komiteen 23. juni?

 

Må seia at eg ikkje har heilt oversikt over dette amerikanske lovgjevingssystemet, fint om nokon kan retta meg - eventuelt stadfesta dersom noko stemmer.

44098[/snapback]

 

Noen som vet noe mer om dette?

Link to comment
Share on other sites

.

 

 

Vedr: NEW YORK

Hvis man følger avstemningene som har vært foretatt de siste dagene, så ser man at alle saker som kommer til en avstemning blir vedtatt. En rekke andre saker blir "laid a side". Forslagstillerne til loven kan bestemme å trekke sakene fra avstemning. Dette gjøres nok i de sakene hvor flertallet på forhånd ikke klart. Blir en lov først nedstemt, så er den død og begravet for lang tid. Jeg tror derfor at DeNapoli (forslagstiller) trekker saken, siden han er usikker på flertallet.Dette har skjedd tre ganger i plenum nå. Men fortsatt kan den vedtas før den 23.juni.

 

 

Vedr: Tyskland og treneringen av clearing/sikkerhetsmerking

 

En mulig årsak til treneringen i Tyskland kan være dette:

Link

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

I rapporteringa av 2. kvartal ser eg føre meg følgjande moglege nyhende som overraskar

 

i) positivt

 

Estland

Hawai

California

Japan

Restruktureringar

Panteautomatsal i USA

 

ii) negativt

 

EU-bot

Panteautomatsal i Europa (Skandinavia, Nederland, Tyskland)

Sluttpakke til M. Johannessen

Eurokurs

Avskrivingar i Brasil

Link to comment
Share on other sites

I det korte bildet ser jeg ingen triggere, og velger derfor å være helt ute av TOM nå. Har bange anelser for 2Q-rapport 13 juli, og vil nødig bli med ned hvis kvartalsrapporten blir lik de 2 foregående (skuffer mer enn det markedet tror).

 

Personlig har jeg ingen tro på posistive nyheter før 2Q-rapport, og hvis den blir dårlig i tillegg...

 

Vel vel, alle får foreta sine egne valg. Det er alltid mer risiko å være inne enn ute i en aksje. Oppgang forsvares kun av gode nyheter, og så lenge de uteblir gjelder tyngdeloven.

Link to comment
Share on other sites

.

 

 

BREAKING NEWS - NEW YORK:

 

PANTELOVEN VEDTATT SENT I GÅR NATT (norsk tid) AV

 

"NEW YORK STATE ASSEMBLY".

 

Stemmetall:

Ja : 98

Nei: 40

 

Jeg kommer tilbake med mere. Har vært i kontakt med min kontakt i USA. Man prøver nå å presse gjennom loven før fristen i det andre kammeret , Senatet, før fristen den 23 juni.

Link to comment
Share on other sites

Mere info fra New York (memo fra lobby-gruppen som fronter loven):

 

After an hour-long floor debate, the New York State Assembly passed the “Bigger Better Bottle Bill” last night by 98 to 40.

 

It is now eligible for a vote on the Senate floor, if Senate Majority Leader Joe Bruno allows it to be heard.

 

Time is running out in the session. Calls are needed today.

For those of you who live in New York, please

* Call your own state senators (Senate switchboard is (518) 455-2800) to voice your support of the updated bottle bill.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Dette var godt!

 

Men Tekniker`n, hva var den mulige grunnen til utsettelsen av sikkerhetsmerkingen i Tyskland(svak i språk...)?

 

.

BREAKING NEWS - NEW YORK:

 

PANTELOVEN VEDTATT SENT I GÅR NATT (norsk tid) AV

 

"NEW YORK STATE ASSEMBLY".

 

Stemmetall: 

Ja : 98

Nei: 40

 

Jeg kommer tilbake med mere. Har vært i kontakt med min kontakt i USA. Man prøver nå å presse gjennom loven før fristen i det andre kammeret , Senatet, før fristen den 23 juni.

44187[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...