Jump to content

ALX - Altinex


Vegard

Recommended Posts

Altinex steg idag fra 0,28 til 0,32, 14,3% opp. Siste måned har aksjen steget med 68% fra 0,19 til 0,32. Hva skjer med Altinex? Hvorfor stiger aksjen så voldsomt? Og er det noen som tror den er en god investeringskandidat?

 

Her er litt historikk:

pplot.php?paper=ALX&exchange=OSE&from=20030718&to=20040203&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=20&tc_date=20040203&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Har selv hatt aksjer i ALX, solgte de på 0,38. Det er lenger siden jeg har vært inne i ALX. Ca 1 mnd. Det er lenger for meg.

 

Sluttkurs på fredag 12/3 –04 var på 0,36. Jeg har lyst å inn igjen, men ikke på dagens nivå.

Pga av følgende faktorer.

 

Forslag til vedtak.

Styrer gis fullmakt til å øke aksjekapitalen med inntil NOK. 22.029.840,- ved utsettelse av 220.298.400 aksjer. Av NOK 0,10 øre. Fullmakten skal gjelder fra registrering i foretak registeret og 2 år fremover og inkludere retten til å endre selskapets vedtekter i forbindelse med kapitalforhøyelse, og aksjer kommer til å bli enda mer utvannet.

 

I 2001 var det 24558125 aksjer

I 2002 var det 26404844 aksjer

1 2003 er det 440596800 aksjer

 

Altinex ASA har vært saksøkt av en tidligere ansatt i et avviklet datterselskap i Holland, og selskapet har vunnet denne saken i 2 instanser. Selskapet rådgivere vurderer det som høyst usannsynlig at saken vil gjenopptatt med negativ utfall for Altinex ASA, skulle så dette skjer at saken mot formodning bli gjenopptatt og Altinex taper, kan dette påvirker selskapet

finansielle stilling.

 

Selskapet klarte og snur resultatet fra negativt i Q3 til positivt i Q4 takker være fortrinnsrettsemisjonen fra nov. 2003 Som har tilført selskapet NOK 15.619.195,60 i ny egenkapital.

 

Legger ved selskapets Gjeld og egenkapital pr. 31.12.2003

Beløpet i (1000 kroner)

 

Aksjekapital 44060

Annen egenkapital – 18982

Egenkapital 25078

 

Langsiktig gjeld 105

 

Leverandør gjeld 2283

Forskudd fra kunder 4088

Garantiavsetning 500

Skyldig offentlig avgifter 1081

Annen kortsiktig gjeld 3313

Sum kortsiktig gjeld 11265

 

Sum gjeld 11370

Sum gjeld og EK. 36448

 

 

Selskapets største aksjonær. 07/02-03 er:

 

Topas AS 127989097 29,05%

Den Norske Bank 109267903 24,80%

 

Statens Nærings og Dis.utb,fond

20760903 4,71%

 

Mercu Offshore AS 16795385 3,81%

Gleditsch Yaleilang 6179274 1,40%

Spencer Trading Inc 5000000 1,13%

Forum Nordic Hedge fond 5000000 1,13%

Norce Securities ASA 4980000 1,13%

Gullaksen Asbjørn 4362560 0,99%

Tine Pensjonskassen 3597022 0,82%

Kaupang Fjell A 3231280 0,73

 

Norsk Hydro ASA Hydro finans

3051642 0,69%

Sum 310215066 70,41%

Sum Øvrig Aksjonær 130381734 29,59%

Totalt antall aksjer 440596800 100% :oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

For de av dere som ikke vet hvem Topas AS er:

 

Topas AS er:

Brian Jepsen eier sine aksjer gjennom sitt heleide selskap Topas AS. I tillegg til de aksjer Topas AS besitter har Jepsen opsjoner på kjøp av 109.250.000 aksjer fra DnB og 20.760.903 fra SND. Opsjonene kan utøves innen 31.12.2004 til kurs NOK 0,05 per aksje eller innen 31.12.2005 til kurs 0,08 per aksje. Hver av opsjonene kan kun utøves en gang og for hele posten. Disse avtalene er nærmest beskrevet i børsmelding datert 25.08.2003

 

Brian Jepsen er styreleder i ALX

Eier 127.989.097 aksjer og 130.010.903 opsjoner.

Link to comment
Share on other sites

Mange har stor tro på ALX uten og tenker noe mer over det.

 

Litt saklige fakta om ALX. Mange firma har følgende fullmakt liggende. ALX er ikke noe unntak. ” Styret gis fullmakt til å øke aksjekapitalen med inntil NOK XXXXXXX- ved utstedelse av XXXXXX aksjer à NOK XXXX. Kapitalforhøyelsen skal kunne gjøres opp i penger eller mot innskudd i annet enn penger. Tegningskurs og øvrige tegningsvilkår fastsettes av styret. Overkurs tillegges overkursfond i henhold til aksje- og regnskapslovgivningen. Hvis styret finner det ønskelig frafaller selskapets aksjonærer sin fortrinnsrett til tegning.

 

Formålet med fullmakten er den samme.

Formålet med fullmakten er å gi styret finansiell handlefrihet i forbindelse med en refinansiering eller utvidelse av virksomheten i form av kjøp av utstyr, selskaper, tjenester eller lignende disposisjoner samt for å kunne styrke selskapets egenkapital generelt. Fullmakten skal også kunne benyttes til emisjoner mot ansatte, konsulenter og styre-medlemmer. Selv om det står kjøpt av utstyr, selskaper, fusjon, eller lignende, så ikke tror det før du ser det. Ingen skriver formålet med fullmakt, emisjon, eller refinansiering er for å holde selskapet gående.

 

Jeg vet litt, men ikke alt hva ALX har brukt pengene fra siste emisjon til. I September hentet de inn 2 emisjoner. En var privat og en public

 

I september 2003 ble det også vedtatt i GF følgende:

 

Reduksjon av selskapets aksjekapital ved nedskriving av aksjenes pålydende GF traff følgende beslutning:

 

”Selskapets aksjekapital nedsettes med NOK 3.960.726,60, fra NOK 6.601.211 til NOK 2.640.484,40, ved nedsettelse av hver aksjes pålydende fra NOK 0,25 til NOK 0,10. Nedsettelsesbeløpet skal brukes til dekning av tap som ikke kan dekkes på annen måte.

 

Refinansiering av selskapet

1 Rettet emisjon mot Den norske Bank ASA og Statens Nærings- og Distriktsutviklingsfond:

 

Selskapets aksjekapital forhøyes med NOK 23.800.000 ved nytegning av 238.000.000 aksjer, hver pålydende NOK 0,10.

Tegningskursen skal være NOK 0,10 per aksje.

Aksjene tegnes av Den Norske Bank ASA med 200.000.000 aksjer og Statens Nærings- og Distriktsutviklingsfond med 38.000.000 aksjer

Aksjene tegnes i generalforsamlingsprotokollen. Oppgjør skal finne sted samtidig med tegningen.

Aksjeinnskuddet gjøres opp ved å benytte henholdsvis NOK 20.000.000 av det lån Den Norske Bank ASA og NOK 3.800.000 av det lån Statens Nærings- og Distriktsutviklingsfond har ytt til selskapet til motregning mot selskapets krav på aksjeinnskudd, jf. allmennaksjeloven § 10-2.

 

2 Rettet emisjon mot TOPAS AS

 

(a) Selskapets aksjekapital forhøyes med NOK 2.000.000 ved nytegning av 20.000.000 aksjer, hver pålydende NOK 0,10.

(B) Tegningskursen er NOK 0,10 per aksje, og skal innbetales kontant.

© Aksjene tegnes av TOPAS AS. Eksisterende aksjonærers fortrinnsrett fravikes, jf. allmennaksjeloven § 10-5.

(d) Aksjene tegnes generalforsamlingsprotokollen. Oppgjør skal finne sted straks.

(e) De nye aksjene gir rett til utbytte fra og med regnskapsåret 2003. For øvrig gir aksjene rettigheter i selskapet fra kapitalforhøyelsen er registrert i Foretaksregisteret.

Selskapets vedtekter § 4 skal endres til å lyde: ”Selskapets aksjekapital er NOK 28.440.484,40 fordelt på 284.404.844 aksjer á NOK 0,10.

 

3 Fortrinnsrettsemisjon

 

Aksjekapitalen forhøyes med fra NOK 0,10 til NOK 25.800.000 ved nytegning av fra 1 til 258.000.000 aksjer, hver pålydende NOK 0,10. Styret fastsetter det endelige beløp aksjekapitalen skal forhøyes med og det endelige antall aksjer som utstedes basert på innkomne tegninger.

Aksjene tegnes med fortrinnsrett for aksjeeiere per datoen for denne beslutning.

 

Styret har også en ny fullmakt liggende, og den lyder slik ”Styrer gis fullmakt til å øke aksjekapitalen med inntil NOK. 22.029.840,- ved utsettelse av 220.298.400 aksjer. Av NOK 0,10 øre.”

 

Synd å si det, men jeg er redd den neste emisjon er rundt hjørnet. Måten selskapet har brukt emisjonspenger på samt bankinnskudd pr 31.12.03 3.244.000 tror jeg derfor jeg skal være forsiktig her. Utvannet fortjeneste pr. aksje etter skatt er 0,01.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Altinex virker meget sterk om dagen... +19% siden onsdag forrige uke. Interessen for aksjen er tydeligvis økende, hvis man skal dømme utifra antall ALX-tråder på HO. Tillater meg å lime inn et innlegg postet av "smultblubba" på HO Børsforum:

 

Innlegg av: smultblubba (31.08.04 11:26), lest 38 ganger

 

ALX Teknisk

 

ALX brøt igår 100 dagers Arimetrisk gjennomsnitt ved 0.29. Aksjen har idag bekreftet bruddet !

 

Det er også utløst teknisk kjøpsanbefaling.

 

Aksjen lå før dette i moderat stigende trendkanal. Bruddet ved 0.29 indikerer i første omgang brattere stigningstakt.

 

Normalt tyder dette på at aksjen skal over forrige topp, som var ved 0.42 . På veien dit er det sannsynlig med en/to korreksjoner , men jeg tror aksjen stiger over 0.35 i første omgang.

 

Når det gjelder potensiale for aksjen vil jeg avvente børsmelding angående godkjenning som oilselskap på Norsk sokkel.

 

Blubba

 

Link: http://forum.hegnar.no/response/chatRespon...=1002438#TopRef

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Alltid gøy å finne ut hvor gamle børshaier har gjort av seg. Én av de mest kjente finner man igjen på aksjonærutskriften til ALX. Ikke for å ta æren for noe andre har sporet opp: Leste vel dette på HO et sted, men fant ikke igjen det innlegget...

 

Beholdning - Andel - Navn

127.989.097 - 29,05 - TOPAS AS  

109.250.000 - 24,80 - DNB NOR BANK ASA FRS/EVP

20.760.903 - 4,71 - STATENS NÆRINGS- OG  

15.000.000 - 3,40 - SPENCER TRADING INC.

13.795.385 - 3,13 - MERCUR OFFSHORE AS  

8.740.000 - 1,98 - BERG STIAN  

7.500.000 - 1,70 - STADHEIM INVEST AS C/O FRED

5.179.274 - 1,18 - GLEDITSCH YALEILANG  

5.000.000 - 1,13 -TERNESKJÆR INVEST AS V/ EINAR ANDRE STAFF

5.000.000 - 1,13 - NILSEN LEIF  

3.597.022 - 0,82 - MP PENSJON  

3.051.642 - 0,69 - NORSK HYDRO ASA HYDRO FINANS

3.000.000 - 0,68 - BULLS TANKREDERI AS V/ ARNT HAAKESTAD/OD

2.051.294 - 0,47 - EIDISSEN KNUT  

1.800.000 - 0,41 - SYVERTSEN RAGNAR  

1.615.640 - 0,37 - BRANDRUD TRYGVE  

1.550.000 - 0,35 - ØDELUND BJØRN  

1.400.000 - 0,32 - Englund Karl Henry  

1.300.000 - 0,30 - BAUMANN ANNE  

1.200.000 - 0,27 - HANSEN STIG W.A.

 

Spencer Trading Inc. er investeringsselskapet (om det er én av mange vet jeg ikke) til Arne Blystad.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Emisjon

Altinex har foretatt en dumpingemisjon.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (1.12.04 09:39)

 

Altinex ASA har etter børsslutt den 30. november 2004 gjennomført en rettet emisjon på til sammen 44 millioner kroner mot et utvalg profesjonelle investorer i kapitalmarkedet.

Formålet med den rettede emisjonen, er å legge til rette for Altinex-konsernets videre satsning innen olje- og gassproduksjon gjennom datterselskapet Altinex Oil. Emisjonen er i tråd med selskapets tidligere uttalte strategi om å hente inn ny egenkapital for å realisere interessante investeringsmuligheter innenfor sektoren.

 

Altinex utsteder gjennom den rettede emisjonen 220 millioner nye aksjer, hver aksje pålydende 0,10 kroner. Aksjene er tegnet til tegningskurs 0,20 kroner per aksje. Emisjonen er gjennomført ved bruk av styrefullmakt tildelt i ordinær generalforsamling 22. mars 2004.

 

Altinex planlegger videre å gjennomføre en fortrinnsrettsemisjon (reparasjonsemisjon) hvor selskapets eksisterende aksjonærer tilbys å delta i en emisjon til samme tegningskurs som i den rettede emisjonen.

 

Alfred Berg Norge ASA har bistått Altinex i forbindelse med den rettede emisjonen og den planlagte fortrinnsrettsemisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Øystein Stray Spetalen og Arne Blystad tegner 100 millioner "billige" Altinex-aksjer hver.

Artikkel av: Øystein Byberg (1.12.04 09:41)

 

Selskaper direkte og indirekte kontrollert av Øystein Stray Spetalen har etter børsslutt i går tegnet 100 millioner aksjer til tegningskurs 0,20 kroner per aksje i forbindelse med rettet emisjon i Altinex ASA. Gårsdagens sluttkurs på Oslo Børs var 0,32 kroner.

Øystein Stray Spetalen og disse selskapene eier etter dette totalt 100.000.001 aksjer som til sammen representerer 15,1 prosent av aksjekapitalen og stemmene i selskapet etter at den rettede emisjonen er gjennomført.

 

Arne Blystads Spencer Trading Inc har tegnet 100 millioner aksjer. Spencer Trading Inc eier etter dette totalt 115 millioner aksjer, som til sammen representerer 17,4 prosent av aksjekapitalen og stemmene i selskapet etter at den rettede emisjonen er gjennomført.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vedtok emisjon

 

Den ekstraordinære generalforsamling en i Altinex vedtok emisjon.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (20.12.04 15:10)

 

Forslaget om emisjon i Altinex ASA som ble fremlagt på ekstraordinær generalforsamling avholdt i Harstad i dag, er nå vedtatt av generalforsamlingen.

I samsvar med styrets forslag, vedtok generalforsamlingen å utstede 156,3 millioner nye aksjer, hver aksje pålydende 0,10 kroner, til en tegningskurs på 0,20 kroner per aksje.

 

Kapitalforhøyelsen gjennomføres med fortrinnsrett for selskapets aksjeeiere per utløpet av 20. desember 2004.

 

Berettigede aksjeeiere vil motta omsettelige tegningsretter. Aksjene i Altinex noteres således eksklusive fortrinnsrett tirsdag 21. desember 2004.

 

Tegningsperioden i emisjonen vil være fra og med 4. januar 2005 til og med 18. januar 2005.

 

Emisjonen er garantert fulltegnet av et garantikonsortium bestående av deltakere i den rettede emisjonen som ble gjennomført 30. november 2004.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ALX - ALTINEX OIL ER BLITT PREKVALIFISERT SOM OLJESELSKAP

25.02.2005 07:58

 

Altinex Oil har blitt meddelt av Olje- og

energidepartementet at selskapet er blitt godkjent som

rettighetshaver på norsk sokkel.

 

`Dette er en gledelig nyhet og en viktig milepæl i

selskapets utvikling som et aktivt oljeselskap på norsk

sokkel. Godkjennelsen fjerner den usikkerhet som har vært i

markedet` - uttaler styreformann Brian Jepsen i Altinex ASA.

 

Prekvalifiseringen samt nylig innhentet kapital gir

selskapet det beste utgangspunkt for å videreutvikle sin

aktivitet på norsk sokkel.

 

Myndighetene har basert sin godkjennelse på en vurdering av

selskapets tekniske og geofaglige kompetanse samt helse-,

sikkerhet- og miljømessig kompetanse.

 

Altinex Oil skal være en aktiv andelseier i produserende

felt samtidig som selskapet også vil drive letevirksomhet.

Målene skal realiseres gjennom en profesjonell organisasjon

med fokus på kunnskap og kreativitet. Altinex Oil er

etablert med kontorer i Oslo og Stavanger.

 

Det arbeides aktivt med oppkjøp av andeler i produserende

felt samtidig som selskapet vurderer de muligheter som

finnes innen leting.

 

Altinex Oil er et heleiet datterselskap av det OSE

børsnoterte Altinex ASA.

 

For ytterligere informasjon, kontakt Konsernsjef Olaf I.

Ellingsen på tlf. 90 82 64 85

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer at ALX går litt til oppover på nyheten om forhåndsgodkjenning som rettighetshaver på sokkelen.

 

Ut over det forventer jeg ikke noe særlig bevegelse (i.e. hopp :blob: ) i kursen før de kan komme med nyhet om at de har kjøpt seg inn i enten en letelisens eller (enda bedre) et felt i produksjon.

 

Markedet for sistnevnte er stramt for tiden, og konkurransen er knallhard. Det har vært relativt få datarom den senere tiden, og prisene er svært :twisted: høye.

 

Det viser seg at nykommere på sokkelen er villige til å betale en betydelig premium for å 'komme i gang', og jeg mener at de i mange tilfeller kjøper katta i sekken :withstupid: .

Dersom oljeprisen på lang sikt blir over $40/bbl er det overstående utsagn dog ikke riktig, da har de gjort gode handler :oops: .

Når det gjelder letelisenser er markedet noe bedre, men ikke mye. Også her er konkurransen relativt hard, men inngangsbilletten kosten ingenting i forhold til å kjøpe produksjon.

 

Altinex Oil har jo allerede vært på en del datarom, så det er mulig de har noen avtaler på vent.

Det skulle ikke overraske meg.

Dersom dette skjer forventer jeg at kursen vil gå opp tilsvarende som den nettopp gjorde på nyheten om forhåndsgodkjenning.

Link to comment
Share on other sites

Spekulativt kjøp

 

Altinex-aksjen stiger markert på Oslo Børs. Megler tror det er mer i vente.

 

 

Artikkel av: Odd Steinar Parr (7.3.05 11:07)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- 6 x kjøp, 1 x selg - Altinex-rally

- Løft for Spetalen-aksje? - Svakere Altinex-tall

- ALX

 

 

 

 

Megler Roger Kristiansen i Handelsbanken Capital Markets har i dag sett på det tekniske i Altinex-aksjen. Konklusjonen er spekulativt kjøp.

 

- Det er positivt at vi ser høyere bunner i det ukentlige chartet. Dette er oppmuntrende og et tegn på underliggende styrke. Det finnes ingen motstand på oversiden om markedet tar ut 0,40-nivået, skriver Kristiansen.

 

Megleren mener vi kan vente en "veldig sterk" bevegelse oppover om aksjen bryter over 0,40 kroner. Han ser også flere "bullish" faktorer i det daglige chartet.

 

- Aksjen jobber på en kortsiktig flaggformasjon. Et nytt kjøpssignal utløses hvis markedet tar ut 0,35-nivået, fortsetter Kristiansen, som også peker på at volumet i aksjen har steget betraktelig de seks siste handledagene.

 

Altinex-aksjen er sist omsatt for 35 øre, etter en oppgang på 9,4 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle altså ikke mer til enn litt positiv presseomtale, og så skvatt ALX opp som tusan. Overraskende at den reagerte så kraftig, men jeg klager ikke :D , skulle bare ønske jeg satt på mer av den...

 

Dagens utvikling får meg til å lure på hvor høyt den kommer til å gå når de kunngjør sin første lisensandel på sokkelen.

Jeg har tidligere trodd minst 20-30%, men begynner nå å lure på om det ikke var et veldig lavt anslag(?)

 

Jeg kommer til å følge utviklingen nøye i ALK og KVI (som utgjør mesteparten av min portefølje), for det kan virke som om det logiske heller er å fylle til ripa med ALX.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

kLARER DE ET OPPKJØP INNEVÆRENDE ÅR ETTER DENNE UTTALELSEN?

 

Vi evaluerer alle de mulighetene som er i tråd med strategien.

Oppbyggingen av selskapet er en prosess, der egenkapital og fremmedkapital

skal på plass i tillegg til den humane faktoren og godkjenning fra

myndighetene. Dette er et ledd i den utviklingen, men når man eventuelt

kommer i mål er vanskelig å si. Vi har sagt at det hadde vært ønskelig å

erverve en feltandel inneværende år, men det er ingen ting verken noe vi

eller andre har garantier for, sier Ellingen.

Obligasjonen ble priset til en årlig rente på 8,5 prosent.

-Om dette er "high yield" er jo et definisjonsspørsmål. Dette blir jo gjort

i samarbeid med en profesjonell tilrettelegger, og prisingen skal jo

reflektere det risikobildet man må forvente at investoren ser. Vi synes

prisingen er fornuftig, sier Altinex-sjefen.

--

dag.eide@tdn.no

TDN Finans - tel +47 22 00 11 55

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å si gappo.

 

Det er nesten ingenting som legges ut for salg på norsk sokkel for tiden, det være seg produksjon eller lete-lisenser.

Men, jeg vet at ALX aktivt oppsøker andre selskaper for å høre om de har noe de kunne tenke seg å selge, så muligheter kan åpne seg dersom de er villige til å betale nok.

 

Tross alt er vi jo bare i april enda så muligheten for at de skal få handlet et eller annet i løpet av året vil jeg tro er høy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her blir det rally i dag tipper jeg. Opp 20-30% for så å falle en del tilbake?

Gratulerer til dem som er inne.

 

ALX:KJØPER TOTALT 13,338% I FLYNDRE FRA STATOIL OG ENI NORGE

 

Oslo (TDN Finans): Altinex har inngått en avtale om å kjøpe henholdsvis

12,388 prosent og 0,95 prosent i PL 018C ("Flyndre"-lisensen) fra

henholdsvis Eni Norge og Statoil.

 

Det opplyses i en børsmelding tirsdag.

 

Overtagelse er betinget av godkjenning fra de øvrige lisenshaverne og

myndighetene, og vil være effektiv fra 1. januar 2005.

Link to comment
Share on other sites

Salgene til Spetalen og Blystad har 'ødelagt' hele dagen for ALX :angry:

Hadde det ikke vært for at de har dumpet et lass med aksjer ville nok kursen vært betraktelig høyere.

I skrivende stund er kursen identisk med gårsdagens sluttkurs :(

Link to comment
Share on other sites

Ja dette var fullstendig opp og ned igjen.... :(

Kjøpte 150 000 på 0,42 ved åpning og sitter nå i minus. Men alt i alt ser jeg ikke noe negativt i salget deres utvoer at de ødelagde dagen for meg :P

Blystad og Spetalen har jo tross alt et eget riggprosjekt på gang. Regner med at kapitalen trengs der.

Det jeg frykter Alx påvirkning av oljeprisen. Det kan tyde på at den er på vei ned igjen. Nedgangen av råolje i går har vel kanskje stor del av skylden for en treig oslo børs idag.

Link to comment
Share on other sites

Ja dette var fullstendig opp og ned igjen....  :(

Kjøpte 150 000 på 0,42 ved åpning og sitter nå i minus. Men alt i alt ser jeg ikke noe negativt i salget deres utvoer at de ødelagde dagen for meg  :P

Blystad og Spetalen har jo tross alt et eget riggprosjekt på gang. Regner med at kapitalen trengs der.

Det jeg frykter Alx påvirkning av oljeprisen. Det kan tyde på at den er på vei ned igjen. Nedgangen av råolje i går har vel kanskje stor del av skylden for en treig oslo børs idag.

38171[/snapback]

 

Plukket også i åpningen, men heldigvis ikke mer enn 100k.

Oljeprisen burde (logisk sett) ikke ha direkte innvirkning på ALX-kursen, siden de ikke produserer noe.

Men, service-delen deres er jo indirekte eksponert.

Ellers er jo aksjemarkedet ikke spesielt kjent for å være logisk...

Link to comment
Share on other sites

Plukket også i åpningen, men heldigvis ikke mer enn 100k.

Oljeprisen burde (logisk sett) ikke ha direkte innvirkning på ALX-kursen, siden de ikke produserer noe.

Men, service-delen deres er jo indirekte eksponert.

Ellers er jo aksjemarkedet ikke spesielt kjent for å være logisk...

38174[/snapback]

 

 

Vel vi får håpe du har rett. Det skulle ikke vært ulogisk med en korrigering opp mot 0,39 i morgen. Mesteparten av aksjene i dag var omsatt 0,40+. Det er jo bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ALX - ALTINEX OIL KJØPER ANDEL I ENOCH-FUNNET

11.05.2005 09:26

 

Altinex Oil kjøper andel i Enoch-funnet med

produksjonsstart i 2006

 

Altinex Oil AS har inngått avtale om kjøp av TOTAL E&P

NORGE AS sine andeler i deler av utvinningstillatelsene 048

og 048B på norsk sokkel med Statoil som operatør. Området

er lokalisert i Nordsjøen rett vest for Stavanger og

inneholder bl.a. Enoch-funnet som strekker seg inn på

britisk kontinentalsokkel.

 

Utvinnbare reserver fra Enoch-funnet er ventet å være 15

millioner fat oljeekvivalenter. Paladin er operatør for

utbygging og drift av feltet. Enoch bygges ut fra engelsk

side med en havbunnsløsning som knyttes til Brae-

plattformen. Oljen eksporteres via Forties-rørledningen til

Cruden Bay, mens gassen blir solgt offshore til Brae. Plan

for utbygging og drift vil bli overlevert myndighetene i

løpet av kort tid. Produksjonsstart på Enoch er planlagt

til høsten 2006 og vil gi Altinex en dagsproduksjon på 500-

600 fat oljeekvivalenter per døgn.

 

Overdragelsen skal fremlegges Olje- og energidepartementet

for endelig godkjennelse.

 

`Kjøpet av Enoch-funnet er en viktig milepæl i selskapets

oppbygging av en portefølje av produserende felt. Selskapet

kjøpte for kort tid siden en andel i Flyndre-funnet og har

planer om å kjøpe ytterligere feltandeler i tiden som

kommer. Med Enoch-funnet følger vi vår strategi om å være

en aktiv deltaker i utbyggingen og produksjon fra småfelt

på norsk sokkel,` uttaler styreformann Brian Jepsen.

 

For ytterligere informasjon kontakt konsernsjef Olaf I.

Ellingsen på telefon 90 82 64 85.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...