Jump to content

Dagen i dag - Hva trader vi...?


Pirelli

Recommended Posts

Laphroaig startet en topic i dag og spurte etter kjøpsanbefalinger. De fleste vil nok ikke gi direkte råd til en enkelt person, for da sitter man jo ansvarlig for vedkommendes investering.. Nesten.

 

Nå som siste innlegg har kommet først tror jeg vi kan ha glede av en slik topic jeg har laget nå. Tanken er å diskutere dagsaktuelle begivenheter, og tipse om gode trading kandidater.

 

Jeg er litt sur for at ingen tipset meg om CNR i dag!!! Det blir nok morgendagens kule.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Jeg gir meg ikke med denne topic'en :) Fredag hadde jeg to lykksalige dagtrader, en i CNR og en i TEL. Siden min arbeidsplass er foran PC'en har jeg god anledning til å følge markedet på pulsen og hive meg på korte trader. Summen jeg har satt av til slike trader er ikke allverden, men det er såpass at det kan bli litt kroner av det.

 

Så hvis noen av dere andre som også trader blir med å varsle om hvilken selskaper som ser bra ut for trading kan vi kanskje hjelpe hverandre med tips osv. i denne tråden.

 

Det er slett ikke hver dag jeg trader, egentlig hiver jeg meg kun på ette min mening åpenbare caser.

 

Vi prøver til uken ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Så hvis noen av dere andre som også trader blir med å varsle om hvilken selskaper som ser bra ut for trading kan vi kanskje hjelpe hverandre med tips osv. i denne tråden.

 

Dette tror jeg kan bli en flott tråd. Selv dag-trader jeg egentlig ganske ofte. Har vært innom FJO noen ganger, og har hatt hell alle gangene. Tradet også CRU og EME når de var på 5,30 merket. Nå er mye av kapitalen satt i AKVR, SME og COR, så derfor blir det litt mindre av den ellers hyppige tradingen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var dagen for trading av CNR, ingen tvil om det. Ønsker alle nye millionærer til lykke med dagen.

 

Ellers virker totalmarkedet rett og slett nervøst. Tro om vi ser starten på den korreksjonen som vi har snakket om lenge nå? Hva sier dere? Mange av de litt opphetede akjsene har falt tilbake både på fredag og i dag, egentlig ikke å vente med den oppgangen som har vært til nå.

 

Og så vår avhengighet av USA-børsene. De er jo stengt i dag, så da er det vel naturlig med et nervøst marked, eller?

 

Selv er jeg fornøyd med at AKVR holder seg noenlunde omkring 140.-. Det tyder på styrke generellt for den sektoren skulle jeg tro.

 

NOI som har vært kraftig hausset opp i uken som gikk holder seg også bra.

Link to comment
Share on other sites

Merket meg at NOI hadde gode variasjoner i går og det ser ut som om det ligger god støtte rundt 2,80 på nedsiden.

 

I dag åpner den svakt ned, kan godt være en liten kandidat for daytrade nå.

Link to comment
Share on other sites

I dag følger jeg CTG nøye, resultatet var en skuffelse i mine øyne... En ledelese som tar 4,4 millioner i bonus og leverer underskudd kan seile sin egen sjø... Positiv guiding eller ikke. Men blir den dumpet ned mot 0,25- igjen tenkte jeg å prøve meg på en post.

 

Ser at du postet ett innlegg 6:06 i dag Laphroaig, antar at du ikke sto opp så tidlig... Så da er du vel ikke på før ettermiddagen :)

 

Andre trading tips i dag?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ops...

 

Stemmer "Pirelli", var faktisk litt tidlig på dagen i dag. Fikk elektriker i hus klokken 0700. - Fatter ikke at disse håndverkerene jobber om natta, men det er vel for å forsvare sine priser med "nattillegg", elller?

 

Ikke rart bolig er styggdyrt her i landet.

Link to comment
Share on other sites

CTG legger jeg hvertfall på is, og jeg har ikke short mulighet med NetFonds. INM nærmer seg 3,-... Wow... Og STB faller etter et overraskende godt resultat ;) Verden vil bedras...

 

Jeg lurer litt på MEC i dag, inngang rundt 16,- hadde vært en god mulighet tror jeg...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig har AKVR klort seg fast på 140 så vær forsiktig med short.

 

Har lett etter en pen dagtrader i dag, men må nok nøye meg med den foreløpige oppgangen på inneværende portefølje.

 

Merk at NOI er i siget.

Link to comment
Share on other sites

AKVR kommer ikke frem på oversikten over de 30 mest omsatte til nå i dag. Hvis den holder seg rundt 140,- på dette tynne volumet er det en styrke, jeg tror de fleste kortsiktige har forlatt aksjen og at ny støtte etableres rundt 139,-

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...