Jump to content

Dagen i dag - Hva trader vi...?


Pirelli

Recommended Posts

AKVR ser ut til å gå bra i dag.

 

Hadde et innlegg tidligere om opsjoner heri og det er fortsatt gode muligheter for den litt langsiktige å plukke rundt 150 for juli.

 

Men sjansefyllt selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Har vi noen lykkelige Orkla-aksjonærer blandt oss?

Det var litt av en overraskelse. Jeg er desverre ikke med blandt de heldige, men vurderer å gå inn, hvis det roer seg litt.

OSEBX er i skrivende stund opp 2,52%.

Hvor skal dette ende ??

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg tradet en del COR. Aksjen svingte mellom 3,51 og 3,75. Kjøpte meg inn etter tradingen og sitter til i morgen.

 

INM kom jeg meg helskinnet ut av i går, heldigvis. Enig med Pirelli, dette kan gå 30% begge veier.

 

OFL har jeg også solgt, om dette var for tidlig gjenstår å se. Var fornøyd med ca.70% avkastning. Blir Q4 positivt kommer jeg nok til å begynne å gråte, men følte det var lurt med litt gevinstsikring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte 10k CNR for 5,24- i ettermiddag, så nå sitter jeg å ser på GUSH sitt ujevne trav i USA utover kvelden. Siste notering for GUSH nå er $0,77- og omregnet til NOK gir det ca. 4,5-

 

Kjøpet må nok kalles en impulshandling... Tanken min var at USA antaglig kom til å reagere positivt på nyheten om at CNR har kjøpt rettighetene på ett nytt felt, og dra med seg CNR opp i morgen.

 

Vel, vi får se om denne høyst spekulative tradingen slår til ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

PFI. Nye antagelser, spekulasjoner om tvungent bud (http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article170305.ece). Kvartalstall. Mye rart kan skje fortsatt her.

 

BIRD. En kjempeemisjon, 74 mill. (http://www.hegnar.no/Finansavisen/newsdet.asp?id=140475&cat=110) På formumene florerer det med andre rykter, f eks om innsidesalg. Kan stige mer, eller synke som en stein??? (Endrer igjen. Innsidesalg stemte også: Se børsmeldinger.)

 

Dette er de jeg vil følge ekstra godt med på i dag. For all del. Ikke baser deg kun på meg, som jeg har sagt på et annet forum: Jeg er en amatør som prøver å spe på litt med å spekulere. Har av og til flasken med meg.

 

Lykke til!

 

(Glemte å legge til at jeg selv sitter i selskapene, sorry - derfor denne endringen/tilføyelsen)

Link to comment
Share on other sites

Har nå solgt mine AKVR aksjer til 143. Sitter enda med PSI. Tror nok dette idag kun er en fin blanding av fredagsyndromet og småaksjonærer som blir litt for redd minus i porteføljen sin.

 

Om det blir noen dagtrader idag er ikke sikkert. Tar helt sikkert litt tidlig helg, og venter til mandag.

Link to comment
Share on other sites

Flotte saker! PSI opp til 2.29! Selger 30.000 aksjer til 2.25..Får se om de andre også selges. (kjøpte forresten enda mer i dag morges til 2.09..) :D

 

(Gikk opp grunnet styremedlemmer som kjøper aksjer, samme gunn til at den gikk ned sist gang, bare omvendt. For da solgt styremedlemmene!)

Link to comment
Share on other sites

Vil OSE måte massiv motstand på 200? Nå fyker vi snart gjennom, siste er 199.50. Jeg er litt usikker på om markedet vil sprette champagne korkene eller ta på seg hjelm og fallskjerm... Noen meninger?

 

Pirelli

 

Hvis jeg bruker meg som eksempel så har jeg tatt gevinst i alle postene min idag. Jeg syns jeg har tjent nok. Hvis det er flere som tenker slik så ser vi kanskje en korreksjon snart? Men så har jeg i bakhodet at jeg vil inn i det fleste aksjer igjen hvis de faller litt tilbake. (tenker da spesielt på PSI idag!) Tror 200 skal by på hard motstand!

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at de fleste i markedet har samme følelsen som oss her på forumet. Men det meste peker OSE's vei nå i ettermiddag, futures i USA indikerer oppgang på S&P og Nasdaq, dollar styrker seg... Mulig vi får ett brudd på 200 i ettermiddag 8)

 

Hvis vi får ett brudd over 200 på høyt volum tror jeg de fleste begraver korreksjons tankene for en stund...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Det er P4 selv som ser lyset i tunnelen, de siste dagers oppgang er nok midlertidig. K24 kommer sakte men sikkert til å stjele markedsandeler for de har mye bedre dekning, og samme innhold som P4.

 

Tror mye av oppgangen skyldes spekulasjon om Stenbeck konsernet utløser tilbudsplik på PFI aksjen grunnet sammenslåing av to selskaper i konsernet som da kommer til å eie over 40% av aksjene i PFI.

 

Jeg ville vært forsikig med PFI, som plus201 sier, fallhøyden kan være stor.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...