Jump to content

Episode 547, tirsdag 22.05


hallu

Recommended Posts

Ja, dette har vært litt av en uke, kan vel ikke annet en å betrakte porteføljen som en komplett katastrofe...

 

Tror imidlertid at vi kan få en bedre dag i dag, kanskje vi ender svakt ned til slutt (-0,x)?

Oljeprisen er jo positiv, så det er vel mulig med rekyl i oljerelaterte papirer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Trøster meg med at nedgangen i QEC har vært på labert volum. Noe som kanskje gjelder for flere av de mindre selskapene på OSE? Kan ikke si at jeg har fulgt med på så mye annet enn mine egne. '

 

Jaja, smekk på pungen til meg selv. Dette er første gang jeg har sett tosifret rødt tall på noen aksje i porteføljen min. Lar dette være en lekse i stop-loss for fremtiden!

Link to comment
Share on other sites

Det går mot en positiv åpning.... :smile:

 

Dette skriver DnbNOR bla. i sin morgenrapport:

 

• Kursfallet de siste dagene gjør det interessant å se på enkelte aksjers utvikling i forhold

til sine peers. FAST er blant aksjene som er falt betydelig. Samtidig kan vi se at kursene

for tilsvarende selskaper ute er falt relativt mindre, da i første rekke Autonomy. DnB

NOR Markets har en kjøpsanbefaling på FAST.

• Diamond Offshore sluttet to rigger til Talisman i britisk sektor i går. Ratene var noe

lavere enn forventet, men kontraktsperiodene ditto lenger. DnB NOR Markets har en

kjøpsanbefaling på Fred. Olsen Energy med et kursmål på NOK 340 pr aksje.

Samtidig ser vi også interessante muligheter i Petrolia Drilling og Sinvest etter de

siste dagenes fall. For Petrolia Drilling venter vi at det ligger nyheter om slutninger

ikke altfor langt fremme. Her har vi en kjøpsanbefaling med et kursmål på NOK 4.5

pr aksje. For Sinvest har vi en kjøpsanbefaling med et kursmål på NOK 165 pr

aksje.

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Bosun.. Om hovedindeksen holder koken blir dette en fin dag for QEC.. Se ordrebildet og avstanden mellom selgerne :)

 

Lykke til alle sammen.. Alt av olje og gull er opp 5-10%, så det er vel ingen som ikke tjener penger i dag..

Link to comment
Share on other sites

Artig å se hvordan OSEBX hele tiden konsoliderer like over støtte eller like under motstand intraday. Vi ligger å snuser på 366 nå, tror det er på tide å flippe krona for å finne ut hvilken vei det tar videre ;)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpt 30k IGE 5,74

 

Farlig høy inngang det der..

 

 

Åpningen i dag minner om den dagen forrige uke hvor vi gikk rett til værs. Mener å huske det var Thomas som uttalte at det gikk litt for fort.. Hvordan er det så i dag?

Link to comment
Share on other sites

Farlig høy inngang det der..

Åpningen i dag minner om den dagen forrige uke hvor vi gikk rett til værs. Mener å huske det var Thomas som uttalte at det gikk litt for fort.. Hvordan er det så i dag?

Det er mulig vi kun har en 'dead cat bounce'.

Døde katter kan være ganske så spretne.

 

Håper definitivt ikke at så er tilfellet...

Link to comment
Share on other sites

Sitter selv helt stille og ser det an.. Kan være vi igjen en siste gang skal litt ned denne uken for å est. en dobbel bunn, før det er klart for nye gode børsmåneder,men lov å håpe at tirsdagen var vendepunktet.

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

Tomra Systems (TOM)

Sist omsatt: 55,00 +3,00 +5,77%

 

Vi nærmer oss 20, 20$...... :haha:

_______

Hahaha :laugh:

Tok den.......

 

Håper GGS våkner til liv igjen også... Opp 7%, men den må opp 10-15% om dagen i fire mnd. før jeg er i balanse på den.....

Link to comment
Share on other sites

Knallsterk laksepris

Lakseprisen klatrer opp i 37 kroner - den høyeste prisen på seks år.

 

TDN Finans

 

 

Foto: Thor Nielsen

Gjennomsnittlig eksportpris var 37,00 kroner per kilo for fersk oppdrettslaks i uke 20, i forhold til 36,28 kroner per kilo uken før, ifølge Statistisk Sentralbyrå.

 

Dette er den høyeste kiloprisen som er notert siden uke 20 i 2000, da den var 37,32 kroner.

 

Eksporten fra Norge av fersk oppdrettslaks var i perioden 6.114 tonn, ned fra 7.247 tonn.

 

Eksporten av frossen laks var 340 tonn, ned fra 452 tonn, til en pris på 39,09 kroner pr kilo, som er nesten tre kroner høyere enn kiloprisen uken før.

 

Kjøp PAN :smile:

 

PAN kommer med kvartalsresultat 31. mai, og resultatet forventes å bli svært sterkt.

Aksjen ble faktisk omsatt intradag til 7,50 for mindre enn to uker siden, så kortsiktig oppside er det nok av, (men det gjelder forsåvidt de fleste selskapene på børsen nå for tiden...).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...