Jump to content

Episode 547, tirsdag 22.05


hallu

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Kondolerer til dere som møtte markedet front mot front i dag. All lykke ønskes dere i morgen.

 

Ser ut til at jeg såvidt - eller kanskje for flaks skyld - har begynt å få knekt noen koder nå...

Har klart det kunststykke å gå i pluss i dag :biggrin:

 

Inn i tomra på 53 før nyheten fra Japan - og kom meg ut igjen med i underkant av 1 krone i pluss - og det etter at den hadde falt fra omlag 55.

 

En aldri så liten takk til thomas for tips på trading av sdrl her forleden.

Sjekket litt i ordrebildet i løpet av helga og i dag, før jeg tok mot til meg og gikk inn på den andre dippen til 77. Fikk 1 krone i pluss der. kom meg ut igjen på 78.

 

Sitter igjen med 2% økning av porteføljen, på en dag hvor jeg ville ha tapt over 5 % om jeg hadde sittet i ro i tomra fra i går.

 

Har lært noe om ikke å gå inn igjen umiddelbart etter et salg de siste dagene. Også med tanke om å unngå den fella hvor en kommer i den tro at svingningene fortsetter på samme måte utover dagen..

 

med euforisk hilsen:

 

TorV.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det kan se ut som OSXhar sterk støtte på tidligere topper i underkant av 190. Om OSX snur opp ligger det til rette for at OSE kan sette kursen mot ny ATH.

Noen som tror vi ikke ser ny ATH på OSE i år?

Håper inderlig akd og ose generelt holder seg i pluss fremover, så vi slipper dette nerve-presset...

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe stjernetreff,men han og andremå jo ha troen på dette ettersom denne transaksjonen ble gjort..

 

Bela Invest AS har den 31. mars 2006 kjøpt en

terminkontrakt med en forpliktelse til å kjøpe

100.000 aksjer i Aker Drilling ASA. Bela Invest

AS eies 100 % av Viktor Sandland, som er

styremedlem i Aker Drilling ASA.

Terminkontrakten må utøves innen 31. mars 2007

til en kurs på kroner 42,30 per aksje. Bela

Invest AS sin beholdning i Aker Drilling ASA,

inkludert terminkontrakter er 100.000 aksjer.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt og sitte utenfor markedet. Solge foerste dagen det gikk ned 3% og tapte litt over 40.000kr. Men naa er jeg sjeleglad. Tenker kjoepe hus og alt av penger kommer godt med :)

 

Tror jeg kommer til og ta en lengre pause fra markedet siden jeg nok vil bruke all ledig kapital en stund :)

 

Sitter fortsatt godt i LSE:IND som jeg har tro paa. Denne er langsiktig med 3 aars horisont saa her regner jeg med at en korreksjon ikke betyr noe

 

Haaper markedet roer seg for deres skyld

Link to comment
Share on other sites

Hva tror dere om morgendagen, USA ned og oljen holder seg forhåpentligvis rett under 69 dollar per fat?

 

 

Spørs om det ikke blir fallende dollarkurs som blir gnagsåret i morgen. USDNOK er rett ned på mine grafer i øyeblikket. Hjelper lite med høy oljepris målt i dollar om dollarkursen stuper.

 

Vel, vel....jeg venter nå egentlig på et aller så lite Suckers Rally hver eneste dag jeg. Hadde vært greit med en liten opptur man kunne selge seg ned på med de få aksjene som finnes å selge.

Link to comment
Share on other sites

Ja, om ikke fallet stopper opp i morgen tror jeg at jeg vil omdøpe dette til et mini-krakk av mangel på et bedre uttrykk :mad:

 

Oljen stiger rundt 1 %, DJIA har snudd til pluss og NASDAQ er 'bare' ned 0,5% for øyeblikket.

Dollaren svekker seg dessverre :huh:

 

Holder dette seg håper jeg vi kan ta en pust i bakken i morgen.

Hvis ikke vurderer jeg å realisere mitt største tap noensinne :shok:

Jeg må heldigvis ikke selge, men sitter og banner høyere for hver dag som går over at jeg ikke solgte unna gårsdagen...

Faen så dum det går an å bli! :haha:

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem at til jul kan vi være godt over forrige ATH. Oljen holder seg, ifnlasjonen er overdreven og rentene fortsatt lave.

 

OSE i 500 til jul/innen et år er mitt tips, og satser deretter med fortsatt gearing, for gr ekstremt fort oppover når det først stiger..!

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Ivers :biggrin:

 

Oljen klatrer i klart pluss, og Dow Jones gjør akkurat det samme :cool:

 

Fortsatt over en time igjen til USA stenger, så håper dette holder seg :rolleyes:

 

 

Da tar jeg kvelden, lykke til alle sammen i morgen!

 

:smile:

Link to comment
Share on other sites

OSE i 500 til jul/innen et år er mitt tips, og satser deretter med fortsatt gearing, for gr ekstremt fort oppover når det først stiger..!

Bare husk at for å ta tilbake de 18% vi har mistet fra 430 må børsen stige 28% fra dagens nivå. Tror ting vil ta tid og at det vil være mange omveier før neste ATH.

Tror det er mange (inkludert meg selv) som venter på en rekyl. Mange vil nok gripe de første positive signalene som kommer og kjøpe seg inn for ikke å gå glipp av oppgangen. For egen del heller jeg mer til at nedgangen ikke er over og at en oppgang bare blir av midlertidig karakter.

 

Det er ingen fundamentale forhold som skulle tilsi et fall av denne størrelse utover det at "alle" har ventet på en korreksjon, siden de vet at OSE har steget formidabelt de siste årene. Men det er heller ingen grunnleggende forhold som tilsier at fallet skal stoppe!

 

Her er det markedspsykologien som rår, vi stopper først når mange nok føler at vi er på et "trygt" nivå. De snaut 20% vi har fallt til nå tror jeg neppe er nok til å berolige investorer som har sett børsen stige 330% på tre år.

 

Dog med forbehold om at jeg er en krakknisse som tar feil :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sammenligner dette med oktoverkorreksjonen. Vi har steget mer nå enn da oktober.korr. satte inn,derfor skal vi nok ned opp mot 20%,men det er unnagjort nå. Når de siste med for stor belåning har kastet ut aksjene sine og eller OSX stiger igjen, som vi så takter til ikveld, så skal vi opp.

 

Det er ikke tilfeldig at OSE er kraftig opp siden 2003.. sjekk oljen:-) og jeg tror den vil gi oss mer smøring oppover de neste årene.

 

Ang at det er langt opp til ny ATH. Ja det er det,men om 1-2mnd har ting roet seg og vi kan jo håpe på en utvikling på linje med det vi så etter oktoverkorreksjonen..

Link to comment
Share on other sites

I love the smell of 'børskrakk' in the morning.... Men i morgen blir det nok shortcovering og longtrading, det er jo en del aksjer som rett og slett kan kjøpes fordi de er fundamentalt attraktive. Jeg tror også, som Ivers, at de fleste meglerforetak nå har ryddet opp i kundenes belånte porteføljer - og da kan de begynne å kjøpe.

 

Angående Spetalen, og snørr og tårer... Er det noen som noengang har sett han smlie? Når Ship Finance ble børsnotert i New York var han med sin gode venn Trøim og åpnet NYSE, da syns jeg det var en antydning til grimase som kunne ligne på ett smil. Utover det tenker han penger 24/7, det må man (ifølge hanselv) gjøre for å være en suksessfull trader.

 

Alt han tar i blir til gull, likevel sliter han tilsynelatende med humøret...

 

1083298549.80505.jpg

 

:bigemo_harabe_net-92:

Link to comment
Share on other sites

hehe, Pirelli, det bildet av "Spettet" der, er vel fra den gangen han angrep en journalist for et eller annet ved eiendomen hans...

 

_____

 

Fra nettavisen

 

Nesten pluss i USA

 

USA-børsene endte mandag moderat i minus, etter en kort visitt på pluss-siden. Det står i kraftig kontrast til børsraset i Europa og Asia.

 

Av Are Slettan Det var angivelig inflasjonsfrykt og renteoppgang i USA som utløste de siste par ukenes uro på verdens børser.

 

Da er det bemerkelsesverdig at børsfallet nå er mye kraftigere i Europa og Asia enn i USA, og at markedsrentene i USA har falt tilbake og er lavere enn dag børsfallet begynte.

 

Mandag endte den viktige Dow Jones-indeksen marginale 0,17 prosent i minus. Andre indeksen, som S&P 500 og Nasdaq falt noe mer, men langt mindre enn på de fleste asiatiske og europeiske børsene.

 

Indeksene steg markant utover børsdagen, og et klart fall ble for Dow Jones og S&P 500 snudd til marginalt pluss, før det skled ned igjen de siste minuttene.

 

Til sammenligning falt Oslo Børs hovedindeks nesten 5 prosent mandag, og har på seks børsdagene falt rundt 18 prosent.

 

Renten på tiårige amerikanske statsobligasjoner er nå 5,04 prosent, ned fra 5,05 prosent fredag, og var en kort periode under 5 prosent mandag, for første gang i mai.

 

For en uke siden var denne viktige rentemålestokken oppe og snuste på 5,2 prosent.

 

Oljeprisen har tatt seg opp etter et fall tidligere i dag. Et fat nordsjøolje for levering i juli koster nå 69,40 dollar, en oppgang på 1 prosent fra fredag.

 

Dette har også medført at olje- og oljeserviceaksjer har hentet inn et tidlig fall på USA-børsene. Verdens største oljeselskap, Exxon Mobil, endte for eksempel opp 1 prosent.

 

En del internettselskaper gjorde det også bra. Yahoo steg 3 prosent etter en positiv forsidesak i finansavisen Barron's.

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...