Jump to content

Traders Pit - Epsiode 01


Pirelli

Recommended Posts

Jeg starter en ny 'trader' topic. Her kan vi lansere tradertips, fortelle om egne trader og annet om aksjer osv. fra time til time mens markedet er åpnet.

 

Tanken er å ikke belemre selskapstrådene i Aksjeprat forumet med for mye Snikksnakk!

 

Når det blir 50 innlegg i denne starter vi en ny episode ;) Så håper jeg det blir en bok med happy ending av dette!

 

Happy trading :D

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Here we go again ;)

 

Dollar 7,05-

US børser sidelengs

Asia opp

Europa åpner opp

 

Jeg tror OSE også starter opp i dag, drevet av ett comeback fra DNBnor tester vi nok terrenget over 200 i dag. :D

 

Sitter med CNR traden min fra i går, 10k for 6,46-. Denne kommer nok til å selges ganske tidlig. Etter at GUSH endte på 0,99- i USA i går kveld satser jeg på at noen vil 7,- for mine CNR aksjer.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok ikke sjansen på å sitte med CNR lenger og kvittet meg med posten på 6,80- Selskapet skal presentere 4Q tall i løpet av helgen, så jeg forventer en 'bumpy ride'. Men sannsynligvis trekker den over 7,- tallet i dag.

 

Men en fortjeneste på 3400,- er ikke å forakte, hvor mye koster en flaske Laphroaig?

 

AKVR bør kunne stige utover dagen, de som ville vente med posisjonering til etter 4Q har nok blitt i villrede nå som oppdelingsplanene muligens kommer til å presenteres allerde på denne presentasjonen. De fleste hadde nok regnet med det ikke kom før GF 19.03

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Sitter fortsatt med noen kortsiktige investeringer som har blitt langsiktige... Finner ikke noe passende å trade i som passer min "prisklasse" nå. :cry:

 

Ser også litt på PAN. Her er det mange som ikke har hatt vett til å trekke kjøpsordre i dag...

:?

 

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Re: pluss201

 

Det er fort gjort å bli langsiktig, jeg har vært i samme situasjon selv. Både med EME og AKVR har jeg sittet tålmodig og ventet på å få tilbake kapitalen min... Etter disse episodene har jeg innført Stopp loss strategi, uansett hvor ulogisk det kan føles at en aksje faller kan det skje uansett.

 

Så nå kjører jeg stopp loss uansett. Men det kan jo være man ikke "rekker" å bruke stopp loss, ref. gårsdagens QFR fall på nærmere 30%. Derfor ungår å sitte med slike gambeling posisjoner.

 

Dette prøver jeg hvert fall å leve etter...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Joda, Pirelli. SL er en grei sak. Problemet er jo å sette en korrekt trigger. Dessuten er det jo den evige redselen for å ikke komme seg inn igjen. :roll:

 

Sitter i en aksje hvor litt mange STN-ere er litt løse på salgsknappen. Så snart det ser bra ut, lemper en eller annen tosk ut på beste... Gjerne etter å ha blitt skremt ut av en av de store... :roll: :?

 

Er egentlig greit. Ser ikke direkte stygt ut i portisen enda... Men det jeg sliter med er å ta tap og ta gevinst. Nettopp i den rekkefølgen. Prøver å lage meg en strategi.

 

Dessuten har jeg ikke veldig god tid til å trade akkurat disse dagene. Følger veldig med de gangene jeg gjør det.

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Uffda,...men jeg har gjort det samme selv mange ganger.

 

NOI tror jeg har et enormt potensiale videre, og jeg ser ikke vekk fra at det kan ligge rykter i forkant av Q4 som sender den opp. - Ikke for sent ennå å være med.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, helt forandret! :D

 

Idag så ser jeg på FJO igjen, men har ikke lyst til å kjøpe enda. Syns egetnlig det er litt for lite aktivitet på den, men har ikke funnet noen andre gode tradings-kandidater. Noen som har noen?

Link to comment
Share on other sites

Huff. Snuste litt på TST i går, men gjorde ikke noe mer. Det hadde jo vært en pen stigning... Lett å være etterpåklok :?

 

Gøy å se at FRO får den oppmerksomheten den skal ha. Salgsanbefalingene til Sjo slår aldri (unnskyld: ALLTID) feil! :D

 

GRO holdes nede av 3 idioter med til sammen 4300 aksjer til salgs på 200, (3400 av dem tilhører en og samme aksjonær). Begynner å tvile på at denne aksjonæren faktisk vil selge aksjene sine... :roll:

 

Hvor langt kan NOI gå i dag?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, vi sliter med litt samme problem da Michael Dou.. Ehh, direktøren. Markedet styres av inkometente folk. :wink:

 

Problemet mitt er vel en bøling av STNere. Får håpe på bedre lykke neste uke. Og samtidig krysse fingre for at det ikke raser i mellomtiden...

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

NOI - virkelig i skuddet nå, 3,39 i skrivende stund, men den har vært i 3,43 tidligere i dag.

 

Ikke godt å si hvor den havner, men bare som ettertanke, NOI har vel allerede over dobbelt så mye olje som CNR ennå leteborer etter?

 

Tror den er i siget fremover mot nye høyder i løpet av kort tid. Q4 kommer ikke før over helga. Neppe de store tallene der, men aksjen er godt underpriset i forhold til verdiene.

Link to comment
Share on other sites

Bildet er hentet fra en av mine yndlingsfilmer, nemlig "Wall Street". Har tenkt på å skifte det ut pga av at det er noen på HO som kaller seg både "G.Gekko", "Gekko" og "Gordon Gekko". Ikke tro disse menneskene er meg...

 

Begynner å lure på om jeg ikke skal kjøpe litt CNR, men jeg klarer ikke å bestemme meg...

 

Solgte FRO på 222,0, ligger nå og venter på at kursen skal duppe litt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...